Kraamzorg stagiaire

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Hanneke, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristel

    kristel Niet meer actief

    Ik wou dat ik er een er bij had. Mijn kv had haar handen van aan de was en de baby en mij, maar naar mijn andere 2 kindjes (beide onder de 4) keek ze niet veel om vanwege tijdgebrek.
     
  2. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb nee gezegd omdat ik het voor mijn andere dochter teveel zou vinden, 2 'vreemde' mensne de hele dag in huis.
    Nu kreeg ik een jong meisje, net gediplomeerd en behoorlijk onzeker.
    Als je een stagiaire krijgt weet je in ieder geval dat je één ervaren persoon erbij hebt.
    Met een tweeling lijkt het me sowieso wel handig.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Ik had ook ja gezegd, maar ik kreeg er gewoon eentje. Tja, maakt mij het uit, 2 doen meer dan 1 en ze moeten het toch ergens leren. En dan nog, als ik het niet had vertrouwd ofzo met sommige handelingen, had ik dat gewoon gezegd, kan die ander dat doen.
     
  4. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb nu ook een stagiaire.
    Ze helpt goed mee en ik vind het ook wel handig hoor, een extra paar handen in huis! ;)
    Zo kan mijn mannetje ook meer genieten van de kraamtijd.
    Hij wordt nl net zo goed verwend met bijv. fruithapjes, warme broodjes etc.
    Erg leuk.
    En het huis is ook steeds super schoon! :p ;)

    Ook hebben we een hond waar de stagiaire af en toe mee speelt, vind ik ook erg leuk.
    Zo krijgt hij in deze drukke tijd ook gewoon zijn aandacht!
     
  5. Samama

    Samama Niet meer actief

    Ben het met je eens! Het is voor jou toch ook al vreemd en wennen dat je kleintje er is, en om dan ook nog eens twee vreemde mensen in huis te hebben zie ik ook niet zo zitten. Buiten dat om lopen mijn partner en moeder hier ook rond en is het helemaal een gekkenhuis.... :confused:
     
  6. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik had aangegeven dat een stagiaire prima was, alleen liever niet bij de bevalling.

    Het is mij 100% meegevallen, heb totaal geen last gehad van de stagiaire ;) Het is natuurlijk ook zo dat een stagiaire met een ervaren iemand meeloopt.

    Maar ik denk dat het ook heel erg meespeelt hoe je zelf bent. En hoe je je voelt na je bevalling. Ik ben zelf niet heel onzeker en ik had mijn partner ook thuis. Daarnaast heb ik zelf kraamzorg en verloskunde gehad tijndens mijn opleiding en wist dus al veel dingen. Ik heb de kraamzorg dan ook meer als begeleiding ervaren en heb me lekker laten vertroetelen. De zorg voor ons zoontje deden mijn man en ik zo veel mogelijk samen.

    Voordeel kan ook zijn dat terwijl de een jouw helpt met de baby de ander even een schoonmaakklusje kan doen. Tegenwoodig hebben ze zo weinig tijd dat dat er snel bij inschiet.

    Ook koffie zetten en beschuit maken voor de visite deden ze samen.

    Voor mij dus vooral ook positief!
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zal hier ook nog even op terug komen.
    Uiteindelijk hebben we dus wel een stagiaire gehad! Echt een hele leuke meid. Ze zat net in het tweede jaar van de opleiding, en bleek nog niet veel gehad te hebben op school over kraamzorg. Was wel jammer voor haar, ze kon dus nog niet echt dingen uitleggen enzo. Wel heeft ze de kleintjes in bad gedaan, verschoond, bij mij gebracht om te voeden en geprobeert te helpen met goed aanleggen. Maar ze wist dus eigenlijk zelf ook niet hoe dat moest! Gelukkig hadden we een hele lieve kraamverzorgster die haar begeleide, liet zien hoe het moest, veel uitleg gaf. En het dus ook echt weer door haar ging laten proberen. Echt heel leuk, oke, het duurde misschien wat langer voor de kleintjes droog waren na het badje maar wel alle dingen werden uitgelegt hoe wat waarom. En alle wat als wat als en wat alzen! haha! Verder deden ze alles lekker samen. We hebben het heel gezellig gehad met die twee geweldige dames. Oftewel het is echt een hele positieve ervaring geweest. Ik denk niet dat er hier nog meer kindjes komen, maar mocht het wel zo zijn. Dan zal ik zeket zeggen dat een stagiaire welkom is.
    Groetjes Bolbuikje.
     

Deel Deze Pagina