kraamzorg ben zo pissig!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door susan99, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    er is al aardig wat over geschreven maar ik ben toch zo pissig. Ben verzerkerd bij unive en zit nu bij de kraamvogel die nu maar 24 uur kan bieden. Unive gebeld en zij zeiden dat ze kraamvogel aangeboden hadden om huishoudelijke hulp te geven via de zorgverzekering, maar de kraamvogel wilde dit niet en zouden dit zelf oplossen. unive zei dat ik maar terug moest bellen als de kraamvogel niet met een goed voorstel zou komen en dat we er dan wel uit zouden komen.

dat oplossen doen ze nu door in de 3 uur dat ze komen een huishoudelijke hulp mee te sturen maar dan zit ik dus nog van 11 tot eind van de dag alleen.

dus unive gebeld en uitgelegd, tja eigen schuld had ik maar niet voor de kraamvogel moeten kiezen. heel anders dan wat ze me in het eerste gesprek vertelden.

ik kan dat toch niet uitstaan, heb de beste verzekering zit hier hoogzwanger en dan dit. ik kan er toch ook niks aan doen dat de kraamvogel en unive het samen niet kunnen oplossen. ik betaal dik verdorrie.

nou moest het even van me afschrijven.

2. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hoi,

Bij jou is het dus al helemaal zeker dat ze je niet de volle uren kunnen leveren?
    Zelf heb ik een brief gekregen van de Kraamvogel, dat ze me minimale zorg kunnen leveren van 24 uur en als het meezit toch de beloofde 49 uur. Ik heb geen flauw idee hoe het uiteindelijk zal lopen. Gelukkig heeft mijn vriend vakantie. Maar ja, ik heb dan ook de basispolis bij Univé.
    Zou die verwachtte geboortepiek nu al zijn ingegaan of verwacht men die dan rond de tijd dat jij bent uitgerekend?

3. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    hoi hoi, nee dat is nog niet zeker dat is het jammere, in aug is het druk dus dan is het dus afwachten maar waar ik zo pissig over ben is dat unive zo laconiek doet van ja wij hebben ons best gedaan, de kraamvogel zou het zelf oplossne, jij hebt zelf gekozen voor de kraamvogel dus je hebt pech, terwijl ze daarvoor hebben verteld dat als de kraamvogel geen oplossing had, ik via unive nog 16 uur huishoudelijke hulp zou kunnen krijgen.

ik heb de intake al gehad bij de kraamvogel en het is dus nog onzeker ,ze ging haar best voor me doen maar dat is dus nog niet zeker.

ik heb al een kindje van nu 14 maanden dat nog niet loopt en mijn vriend is net een jaar thuis geweest na een burn out en kan geen vrij krijgen dus ik schiet helemaal in de stress als ik aan mijn kraamtijd denk

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :( Oh bah, je zit in een lastigere situatie dan ik, met nog een kleintje en je vriend die het zwaar had.
    Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Heb je geen mensen in je omgeving die je hulp kunnen bieden als het nodig is?

Ik hoop dat je de stress toch een beetje van je kunt afzetten, maar begrijp dat dat erg lastig zal zijn. Probeer in elk geval iemand in je omgeving (je ouders misschien) te strikken om bij te springen als het straks nodig is.

Heel veel sterkte!

5. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    ja dat wordt lastig voor me, ook omdat het dus niet duidelijk is hoeveel uur ik nu krijg, dat weet ik pas na de bevalling. ik vind gewoon dat ik er niet onder moet lijden dat er een tekort is aan kraamzorg. Je betaalt je zorgverzekeraar een dik bedrag en zij moeten dan voor een oplossing zorgen, dan maar thuiszorg oid. nou jij bent al over tijd, sterkte!

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    o oh ik zit ook bij de kraamvogel, ben heel benieuwd
    hoe dat bij mij gaat, ik beval begin oktober....
    Succes wie weet komt er nog een goede oplossing...

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey susan99, ik snap dat je er flink van baalt! Het is ook schandalig dat je zoveel premie moet betalen en dan zo behandeld wordt!

Ik heb toevallig vorige week mijn intake gehad met de kraamzorg en als ik het zo hoor om me heen zit ik er gebakken bij want krijg een garantie van 40 uur.

Maar daar heb jij niks aan natuurlijk, waar het mij om gaat is dat zij mij zei in het gesprek dat de uren zelf tot 2 x toe verhoogd konden worden als de vk zou aangeven dat dat nodig was. Is dat in jou geval niet zo? Misschien kun je dat eens navragen want als je alleen thuis zit met een kleintje lijkt dat me wel een goede reden nl. Succes ermee in ieder geval en hopelijk kun je je nog een beetje rustig houden, stressen is nooit goed natuurlijk! Ik ga er ergens toch van uit dat ze je echt niet aan je lot overlaten als je het straks niet kan allemaal!

8. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    oktober is het probleem volgens de kraam alweer voorbij, het gaat voroal om de vakantie periode.

ik heb ook helemaal geen zin om zo te knokken voor dit. Ik loop in het ziekenhuis en heb verder geen VK , kan het natuurlijk vragen maar hoe moet ik dat in de praktijk zien? dat de gyn wat op papier zet ofzo?

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    je kunt kraamzorg ook nog annuleren toch? (kunnen wel kosten voor berekend worden geloof ik) of is er bij jou in de buurt geen beter alternatief? ik woon gelukkig in een deel van NL waar je gewoon je uren kunt krijgen, ook in de vakantietijd enzo. vind het ceht heel vervelend voor alle mama's voor wie dat niet zo is, belachelijk toch, je hebt er verdorie gewoon recht op!
    en leuk die huishoudelijke hulp, maar dat haalt het toch niet bij kraamhulp...

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja dat zou ik dus ook niet weten? Ze zeiden tegen mij dat je recht hebt op bepaalde uren en als het nodig is kunnen die tot 2 x toe verhoogd worden dit zou de vk dan moeten aangeven. Of in jou geval de gyn neem ik dan aan!

Ik zou er eens na informeren, iets beters weet ik ook niet?! Hopelijk valt het alsnog mee voor je meis!

11. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    ik weet niet of ik het kan annuleren, ik heb wel iets moeten tekenen, en ja wat dan, volgens unive hebben alle bureaux tekorten in de zomer.

misschien moet ik inderdaad maar proberen me niet dik (haha..) te maken en het maar af te wachten maar dat is wel moeilijk voor me.

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Je hoort inderdaad wel dat het een landelijk probleem is maar voor sommige regio's is het weer helemaal niet van toepassing. En misschien kun je in jou geval nergens het volledige krijgen maar 24 is wel erg weinig als je misschien ergens anders wel een garantie van 40 kan krijgen bijv! Misschien toch het proberen waard?! Nogmaals succes!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heel irritant,maar is niet alleen bij de kraamvogel. Ik zit bij de waarden, en heb het zelfde probleem.

Ze komt volgende week op intake,dus ben benieuwd wat er dan over gezegt wordt

14. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi dames,

Dit is inderdaad mega kut, voor de mensen die na 1 okt bevallen (ik ben in nov uitgerekend) ik weet dat ze tot 1 okt minder MOGEN leveren. voor daarna moeten de problemen opgelost zijn.

En het is allemaal echt heel raar, vind het ook niet kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik bij de eerste niet zo veel kraamzorg nodig had als ik kreeg. Wel lekke riemand in huis, maar egenlijk ging het met de baby zo goed (veel slapen makkelijk aan de borst) dat ik het met 24 uur ook zeker had gered.

Ik hoop dat voor wie dit overkomt het achteraf meevalt, dat jullie of toch meer uur krijgen of dat jullie gewoon een hele makkelijke baby krijgen zodat de kraamzorg tijd genoeg heeft om het huisje in orde te houden!

Jooze

15. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Mijn buro garandeerd 4 uur per dag (terwijl ik recht heb op 6) maar ik moet er nog blij mee zijn want veel kraamzorgbureau's in Den Haag kunnen nog maar 2 uur geven.
    Tenopzichte daarvan zijn de meeste dus nog spekkoper.

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Same here. En dat werd gister telefonisch nog een keer bevestigd.

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Mag ik vragen waarom jullie zoveel uren kraamzorg willen?

Toen mijn dochtertje geboren werd heb ik me doodge-ergert aan die kraamzorg na nog geen uurtje was toch wel alles gedaan met de baby en mijzelf.. schoonmaken daar zijn ze vaak te lui voor hoor dus ga dr maar niet vanuit.... Bij mijn zoontje heb ik de kraamzorg na 2 dagen afgebeld.. ik werd er zooo moe van uren te moeten koffiedrinken met iemand die ik niet ken en waar ik geen behoefte aan heb liever wilde ik even uitrusten.. schoonmaken ben ik heel precies in en doe ik liever zelf... mijn dochter was net een jaar en 3 weken toen mijn zoontje geboren werd.. en het valt reuze mee hoor. Juist doordat er een vreemde in mn huis liep werd haar ritme helemaal ontregeld..

nee hoor als ik een 3de zou krijgen dan vind ik het prima als ze komt bij de bevalling en de nacontroles maar langer blijven echt niet hoor! (ook had ik bijna elke dag een ander en daar wordt je ook niet vrolijk van elke dag opnieuw je verhaal vertellen) Mijn man werkt veel dus ik was heerlijk de dagen dat ze wegwas alleen met de kids een eigen ritme maken voor beide en jezelf.. lekker kunnen lopen en doen wat je wilt..

groetjes Iman

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik krijg straks kraamzorg van yunio, en ik heb ze net even gebeld omdat ik zat was van al die verhalen en nu wel eens wat wilde weten , het enige wat ze me konden vertellen, was dat ze hun best doen iedereen de beloofde aantal uren (in mijn geval 49) kraamzorg ook te leveren, maar
    dat het in de zomer altijd n drukke periode was, en dat er dan veel kraamverzorgsters met vakantie waren,. Maar dat ze hoe dan ook proberen je de juiste hoeveelheid uren te geven. Nu ben ik nog niet helemaal gerustgesteld maar ja ik zal het straks wel zien

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook kraamzorg van de Kraamvogel. Ik heb recht op 49 uur ( en nog een keer 20 uur extra vanuit de aanvullende verzekering.
    Die 20 uur uit de aanvullende verzekering kan ik gelijk op mijn buik schrijven. En 49 uur is ook onzeker. Ze garanderen me 24 uur (dus 3 uur op een dag)

En met een beetje pech komen ze dus 's middags pas.....

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Iman, ik denk dat als je je goed voelt je inderdaad die kraamhulp niet nodig hebt zolang maar het kan ook heel anders uitpakken na een bevalling en als je dan maar 3 uur kraamhulp krijgt terwijl je niet uit de voeten kunt en met nog een klein kindje zit zoals de ts aangeeft is het wel een heel ander verhaal natuurlijk!

Je kunt beter teveel hulp krijgen als te weinig denk ik dan maar!

Deel Deze Pagina