kraamzorg van de zomer

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Fleur1, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb nog geen brief gehad..... maar ben begin augustus uitgerekend dus denk dat er dikke kans is dat ik niet de volledige uren kan krijgen.

2. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meiden vanochtend de Waarden aan de lijn gehad en er werd maar een beetje omheen gedraaid. Volgens hun kunnen er ook nog geen brieven verstuurd zijn :confused: . Maar ze kon me wel mededelen dat augustus wel heel druk is en ze pas op de dag van de bevalling kunnen zeggen of ik wel gehele dagen kraamzorg kan krijgen.

Ik denk dat ik maar gewoon mantelzorg ga regelen en ze vertel dat ze niet meer dan 24 uur welkom zijn.

Ik zou nog een brief krijgen dus ben zeer benieuwd wat erin staat.

3. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Dubbel :oops:

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben 9april bevallen en ik heb maar het minimale aan uren gehad omdat het toen al druk was. was niet echt handig want ik kon niet alleen de trap af en als alyssa de fles moest hebben moest ik mn schoonmoeder bellen. ik heb verder niks te klagen gehad over de kraamzorg, maar dat vond ik wel heel erg vervelend. tis ons eerste kindje, ik heb bi en dan moet de kraamverzorgster weg een half uur voordat alyssa de fles moest hebben. ik heb gelukkig kunnen regelen dat ze wat later kwam en dat ze dan kon blijven totdat alyssa de fles moest hebben en dan kon ik het net redden tot mn man thuis was. maar goed dan moet je wel iemand hebben die dat wil en het moet maar net in te plannen zijn. heel vervelend dus allemaal.
    succes met puzzelen en ik hoop voor jullie allemaal dat het op een goede manier wordt opgelost. (anders na je bevalling een beetje zielig doen, dan zien ze misschien dat je toch een paar uurtjes meer nodig hebt.)
    liefs doris

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dat is toch normaal? Kraamzorg is maar een week. Het is dat mijn man de week erna ook vrij had, zodoende stond ik er na 2 weken alleen voor, maar anders was dat al na 1 week zo geweest.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het is gewoon afwachten hoe druk het op het moment is. Over het personeeltekort. Dat verschilt per organisatie denk ik. Bij ons hebben er ook veel collega`s ontslag genomen. Je moet heel flexibel zijn om in de kraamzorg te werken en krijgt er vaak weinig voor terug. Overigens hebben we bij de Waarden (zuid holland) een zorgstop. Dus een maximaal aantal mensen nemen ze aan om goede zorg te kunnen leveren.

Oh ja in de zomer is er altijd wat minder personeel (wij willen ook op vakantie )
    :)

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Vorige week ging ze de brief versturen maar heb nog niks binnen gehad. Deze week moet ik bellen voor het intake gesprek zal er dan ook wel weer over gaan beginnen.

8. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook een brief van "de Waarden" gekregen dat ze niet de minimale zorg kunnen bieden, maar er stond ook in dat er misschien een huishoudelijke hulp een paar uurtjes per dag zou komen. Ik ben benieuwd hoe het zal lopen, want ik ben alleenstaande moeder (sinds twee maanden) met 1 chronisch ziek kind, een van 12 maanden en nu dan zwanger van de derde...
    Ik zou niet weten hoe ik het moet redden met maar 3 uurtjes per dag. Ik lag de vorige bevallingen 2 weken op bed en kon niet lopen...
    Ik zal alvast maar veel hulp aan familie en vrienden gaan vragen...
    Ik ben eind augustus uitgerekend, hoop dat de baby wat later komt, dan zijn de meeste terug van vakantie... :) Ook ga ik wel zeggen dat er wel een stagiaire mag komen, scheelt ook weer....

Groetjes Jessica

9. mel1977

mel1977 Actief lid

off topic... sorry... welke vestiging van DAT heb je? Wij die uit Geervliet, super kraamzorg daar!

groetjes

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier kreeg ik ook bericht dat er in de maand mei niet genoeg personeel zou zijn, ze garandeerden me maar 24 uur ipv 49 uur, had er wel de balen van . Uiteindelijk ben ik net in een gunstige week bevallen en ben ik maar 3 en een half uur tekortgekomen, op de dag dat dekraamhulp wegging bleef ze gebeld worden en begon de drukte weer! Dus het kan soms ook nog meevallen. Ze waarschuwen voor het geval dat!

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb ook kraamzorg de Waarden.
    Had het bericht al bij zw.gym vernomen en koud een week later kreeg ook ik de brief.
    Vorige week is er een intake dame geweest en het staat er niet best voor .
    Zoals ik het heb begrepen heb ik )ondanks de duurste, uitgebreide zorgverzekering en ik ga borstvoeding proberen te geven op het minimale per dag (wat ongeveer neer gaat komen op 4 a 5 uur per dag :( maar.

Ze sprak idd over bep "mantelzorg" qc stagaires die ze dan missch zouden kunnen inzetten voor de overige uren, maar....dat was nog lang niet rond omdat de regering daar extra geld voor vrij moet maken en dat was nog niet het geval.
    Enige tip die ze mij gaf was: Klagen bij je zorgverzekeraar! Maar of die er nou zoveel aan kunnen veranderen :rolleyes:
    Er is gewoon echt een tekort in de mnd juni, juli, aug en sept.
    Kan me er wel druk over maken (heb ik wel gedaan) maar heb alleen mezelf ermee! Wel balen , want ik heb geen familie in de buurt die me 1,2,3 ...kunnen verzorgen en m'n partner kan (op z'n 2 dagen verlof) echt geen weken vrij nemen na de bevalling ivm z'n werk.

Ohja de opzich zeer vriendelijke dame zei nog wel: Ehhh je gaat toch in het ziekenhuis bevallen? Dus ik zeg ..ja dat klopt, waarop ze antwoorde:
    Misschien kun je vragen/zorgen dat ze je een nacht "extra" daar kunnen houden , want naar huis gaan met de baby geeft toch ook wel een spannend gevoel en meestal is er gelijk de kraamhulp om je te helpen, maar ook dat konden ze niet garanderen.
    Ja, NO WAY!
    Bijna iedereen wil toch lekker naar huis nadat je bevallen bent en alles is oke met de baby en jezelf! Lekker als gezin thuis zijn ipv nog in een zh blijven en trouwens geloof echt niet dat ze in het zh "kostgangers" gaan houden als je rijp bent om naar huis te gaan!

Mirre

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ook ik ben geïndiceerd (door de kraamvogel). Hetzelfde probleem hier. Ik heb recht op 49 uur (en ben nog eens verzekerd voor 20 uur extra kraamzorg, daar kan ik wel helemaal naar fluiten)

Ze kunnen me 24 uur garanderen. Dus halve dagen....

Best balen dus.

Wat ik me afvroeg: de kans bestaat dan ook nog een keer dat er pas 's middags dus een kraamverzorgster komt? Vanwege die halve dagen?
    Ben bijna geneigd om te zeggen dat ze 's middags echt niet hoeven te komen (je slaapt dan toch voor een groot deel :rolleyes: )

13. NewMama

NewMama Lid

1 mei 2008
    87
    0
    0
    Bij mij hebben ze (de waarden) wel aangegeven dat ze ook in de middag kunnen komen, maar dat ze dat in overleg doen..

Hier ook een brief gekregen en inmiddels een gesprek, zij heeft het over minimaal 4 uur.

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik ben toevallig pas aangenomen als leerling bij en kraamzorg instantie. Ze vertelde mij over het grote personeelstekort. Zij loste dit dus op in de zomer, door eerst een kraamverzorgster te sturen voor 3 uur en dan komt er daarna een "poetshulp" zodat de kraamhulp naar een ander kan. Ze vonden het zelf ook verschrikkelijk om dit te moeten doen...

Ik heb hier zelfs advertenties gezien voor freelance kraamverzorgsters! Omdat de mensen gewoon niet de zorg krijgen die ze horen te krijgen! Das toch niet normaal!

15. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Klopt inderdaad dat kreeg ik ook te horen!
    Je heb zeker recht op 24 uur van een gediplomeerd iemand. En poest hulp is dan een leerling.

En hier krijgen we ook 20 euro per uur max van 20 uur uitbetaalt.
    Nou ik heb recht op 69 uur kraamzorg dus ik krijg die 400 euro toch wel want dat kan het buro me nooit bieden nu in juli.

16. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Ik zit ook bij de waarden en heb ook de gevreesde brief gehad! Hier nu al last van pijnlijke Bekken instabiliteit en een baby van nu 8 maanden in huis...mijn schoonouders wonen in madrid en mijn moeder heeft COPD...niet echt een leuk vooruitzicht dus! Hier in de lokale kranten staan advertenties voor studenten MBO 2e jaars om te helpen bij de kraamvrouw, schoonmaken en helpen in het huis...we krijgen hier dus zeer jonge meiskes in huis! nog geen intake gehad, ben benieuwd! we hebben trouwens twee enorme honden van 60 kilo per stuk...arme girls! ach, er is geen ander land in de wereld waar ze kraamhulp hebben, alleen hier, alleen verblijf je in het buitenland wel een hele week in het ziekenhuis, hier wordt je 2 uur na de bevalling naar huis gestuurd...wij kwamen in oktober om 19:00 thuis en hadden pas de volgende dag om 14:00 kraamhulp in huis...zit je dan met zijn tweetjes, kwist totaal niet wat ik moest doen...probeerde wat te klungelen met borstvoeding, maar het was een totaal drama! we zien het wel...lang verhaal geworden trouwens! excuses!

17. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Hier het intake gesprek gehad (de waarden) zij gaf aan dat ze inmiddels zo'n 4 uur per dag meestal zeker redden, maar wanneer op de dag en of dat ook vlot na je bevalling is is iets anders. We wachten maar af kan niks anders doen. Gelukkig heeft mijn man geregeld dat hij de eerste drie weken direct na de bevalling vrij is.

Deel Deze Pagina