Hoi, ik ben 26-12-2006 bevallen van een dochter en ben tijdens de bevalling ingeknipt. nu is het wondje nog niet helemaal dicht. het laatste kleine stukje is nog open. niet dat het bloed of pijn doet,maar ik hou het wel in de gaten. zijn er misschien meer vrouwen bij wie het wondje langer open bleef? zo ja, heeft iemand dan ook tips? groetjes mejon
Hoi, ik heb zeker een week of 2 veel last gehad en toen werd het langzaam minder. Nu (8 weken later) geen last meer. Ik heb het litteken elke dag ('s ochtends en 's avonds) ingesmeerd met Vitamine E-creme. Dat is speciaal om littekenweefstel te verzachten en soepel te maken. Verder gaf mijn VK de tip om inwendig met mijn duim het litteken wat binnenin zat te masseren. Hopelijk heb je er wat aan.
Toen bij mij de hechtingen eruit gehaald werden ging de helft van de wond van de knip weer open. Ik heb er zeker nog 8 wkn last van gehad en ook voordat het helemaal genezen was. Daarna nergens last meer van gehad.
Bij mij zijn de hechtingen in de kraamtijd al geknapt dus de wond moest uit zichzelf helen. Ik heb er echt flink last van gehad....tot zeker een maad of 4 na de bevalling, ik moest elke dag weken in biotex en 1 keer in de paar weken op controle of het al heelde. daarna hebben ze wild vlees verwijderd en toen ging het ineens stukken beter...
Ik heb ook nog steeds last van de knip. Wat een vervelende wond is dat zeg. In de kraamweek heb ik gevraagd of ze de hechtingen wilde verwijderen die erg strak zaten. Dat luchte enorm op, maar het sprong we weer wat open. Dit stukje geneest nu dus niet mooi en ik heb veel last van die plek. Vraag me af waneer het nu helemaal weer goed genezen is, want ik vind het lang duren.
Bij mij hebben ze na twee dagen al 1 hechting eruit gehaald..en na vier dagen de rest..ze zaten veel te strak kon geen kant op..toen ze eruit waren had ik wel een klein beetje opluchting maar het gevolg is dat het behoorlijk aan het ontsteken is gegaan daar waar ze de eerste hechting eruit hebben gehaald..en tot overmaat van ramp heb ik nu ook nog blaasontsteking erbij..dus van voor naar achter pijn in mn doos.. en ik ben zo bang dat het lang zeer blijft doen..of dat de hechtingen binnenin ook te strak waren dat straks mn sexleven er ook onder te leiden heeft zijn er meer mensen die daar ook bang voor zijn of last van hebben? ik moet nu ook twee x per dag in de soda..maar mocht er verder geen zalf opsmeren maar ook goed laten luchten...
Ik voel sinds vandaag niks meer van de knip. Ik kan weer gewoon lekker zitten. Ik heb oplosbare hechtingen.