kraamzorg verplicht?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mamavaneenschat, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavaneenschat

31 mei 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi
    Ik wou eens vragen of dat kraamzorg nou echt verplicht is.
    Ik ben nu in verwachting van mijn 2de en zie er erg tegenop om dalijk weer kraamhulp te krijgen want ik vond het absoluut niet fijn een vreemde in me huis en alles uit me handen nemen.
    Ik heb daar een hele tijd nog last van gehad omdat daardoor mijn kraamtijd niet zo is geweest als ik me had voorgesteld.

Kan je er anders misschien voor kiezen om alleen iemand te laten komen voor de controlles.

alvast bedankt

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik weet dat sommige eerste-lijns verloskundigen alleen het kraambed komen doen als er ook kraamzorg wordt afgenomen. Het beste kan je dit even met je eigen verloskundige overleggen. Beval je in het ziekenhuis obv een gynaecoloog kan het zijn dat je alsnog als een los kraambed wordt overgedragen aan de eerste lijn. Thuis moeten er immers ookcontroles plaatsvinden.

Het lijkt mij dat je heel goed kan overleggen wat je wel en niet wilt. Het is jouw kraamweek. Vertel ook hoe het de vorige keer is gegaan.
    wie weet kan je het minimum aantal uren afnemen.

Nogmaals...overleg het met je verloskundige / kraamburo.

Ilja

Deel Deze Pagina