mag je dit eten tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    krabsalade?
    eiersalade?
    tonijnsalade?

verse roomkaas van de aldi?

:D

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Volgens mij wel... Tonijn niet te vaak, en bij de roomkaas ff kijken of er 'rauwe melk. of 'au lait cru' op staat. Zo ja, dan niet eten.

Staat er 'gepasteuriseerd' op, dan kan het gewoon.

Smakelijk!

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    salades wel
    die roomkaas geloof ik niet...

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt!

op de roomkaas staat niks over rauwe melk ofzo.. er staat wel op dat het verwarmd is om het langer houdbaar te maken ofzoiets..
    heb er 1 keer van gegeten,, hopen dat t niet erg is!

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    welnee een keer kan geen kwaad hoor

toen ik niet wist dat ik zwanger was, was ik op verjaardag en heb ik een halve schaal met droge worst gegeten (van die groningse, das rauw vlees dus)

tsja naja als je dat niet wekelijks doet kan t geen kwaad...

6. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    De salades wel hoor..gewoon van genieten zijn allemaal erg bewerkt...
    Bij mij werd tonijn juist wel aangeraden om te eten...dus volgens mij is het ook een beetje op je eigen gevoel afgaan...

De roomkaas als het gepasturiseerd is gewoon lekker van genieten en anders laten staan...

Ik neem geen grote overdreven risico's zoals rauw vlees etc maar ik let wel goed op maar 1 hapje of een taostje kan geen kwaad, voel je maar niet schuldig hoor :D

Succes!

liefs

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als de kaas verwarmd is geweest mag je die hebben. De salades ook gewoon als je ze maar niet te lang bewaard nadat ze geopend zijn.
    Wat betreft rauwe producten is het trouwens niet zo dat het ok is als je het maar niet te vaak doet, er bestaan (een kleine) kans dat er iets in zit wat schadelijk voor je kindje kan zijn, dat is elke keer als je wat neemt. (wat ook niet betekend dat je helemaal in de stress hoeft te schieten als je wat genomen hebt;))

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Tonijn zit veel kwik in, dus verse tonijn wordt afgeraden. Nu zit er in blik- en saladetonijn al veel minder kwik, maar max 2 blikjes per week wordt aangeraden.

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Oh ja, en wat betreft rauw ben ik het met bovenstaande eens. Je bent aan het gokken, misschien gaat het 100x goed, maar misschien ook gelijk de eerste keer mis. Jullie keuze, maar ik wil het leven van mijn kleine er niet op wagen.

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik eet me hele zwangerschap al groninger metworst.. (droge worst) Ik had begrepen dat je dat wel mag hebben omdat dat voldoende bewerkt is en dus niet rauw is.
    Anders zou het nooit zo lang in de winkel mogen liggen, omdat het ander bederft.. Mijn VK zei dat ik het gewoon mocht hebben..

De roomkaas zou ik idd even controleren, maar als het verwarmt is geweest, kun je het gerust hebben hoor..

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja hoor mag je allemaal eten, alleen tonijn met mate. Maar hoeveel tonijn zit er nou in salade, volgens mij niet veel :)

12. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    o dat van de groninger worst wist ik niet
    nou dat maakt me al geruster dat ik t gehad heb
    en hoe graag ik t ook wel en lekker ik t ook vind ik sla dat voorlopig maar even over...

des te lekkerder is t als ik t wel weer mag:D

13. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    droge worst mag je idd gewoon eten. bij mn zoontje ook gevraagd aan de VK

en de rest mag ook gewoon!

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik durfde zelf die vissalades niet vertrouwde het niet en weet ook eigenlijk niet of t mag.

die kruidenkaas mag wel!

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nou mijn droge worst eet ik toch echt lekker op.. hihi heb er nog 2 liggen.. Een vk zou niet zeggen dat het wel mag, als het niet goed is..
    En daarbij, er zit kruidnagel in deze.. dat kán weeën op wekken.. Hopen dat het helpt:p

16. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Volgens mijn VK mag het eten van tonijn en zalm juist weer wel mits je oppast dat het niet in een voorverpakking zit. als je rauwe/verse vis wilt eten.

voor tonijn salade geen probleem, zelfde voor krabsalade hier zit surimistick in en dat mag je gewoon eten.

En roomkaas is ook geen probleem mits het inderdaad niet van au lait cru is..

En daarnaast overal waar je TE voor zet is niet goed! Je kunt zelfs vanuit de slager best een biefstukje eten die je uiteraard niet rauw maar best rose mag eten als hij maar boven de 90 graden geweest is in het midden volgens mij. En verder in een goed restaurant kun je ook best een steak eten je moet hem alleen niet rauw eten...

Dingen als alcohol en dergelijke ja dat moet je niet doen en ook kattenbakken verschonen niet... Ik vind namelijk maar dat is persoonlijk dat ze het wel heel erg kunnen overdrijven.

Leverworst b.v. Ik heb tijdens mijn zwangerschap van mijn zoontje ziek gegeten aan de Zure leverworst. Tuurlijk niet elke dag een pot maar elke dag een plakkie zure leverworst! HEERLIJK! Nou de kleine man is bijna 6 maanden nu en hij is er echt niet slechter op geworden :p (ook niet van het biefstukje wat ik heb gegeten en de tonijn en zalm en roomkaas en leverworst e.d.)

succes ;)

17. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    dus de spaanse fuet van appie mag ook?

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Oh, ik ben heel benieuwd! Die is nl zoooooo verschrikkelijk lekker!!

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gewoon eten hoor! Maar inderdaad: met rauwe melk (au lait cru) en tonijn oppassen!

20. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    je mag alle voorverpakte kazen
    je mag van kaas geen "a lait cru" dat zit in zachte kasen van de kaasboer

tonijn niet te veel (kwik)

Deel Deze Pagina