Kraamzorg: waar is zij 3 uur zoet mee?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mrs Blossom, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik snap je nu meer;) maar dat is iets wat je moet leren hoor ... Hulp accepteren. Kraamzorg kan juist heel erg fijn zijn, die vreemde in huis is altijd even vreemd maar bijna al die meiden zijn zo lief;)
    Soms is het ook fijn om eens verwend te worden hoor, al ga je je ongemakkelijk voelen;)

Hier ook een behoorlijk onafhankelijk persoon, van jongs af aan veel alleen moeten doen, en toch kan ik echt genieten van de kraamzorg.

Vooral als je al kindjes hebt is het fijn.

Het is niet niks wat je soms moet doorstaan maar je moet wel hulp kunnen accepteren vooral voor je kindjes;) mama heeft soms ook even tijd voor zichzelf nodig is ook belangrijk voor jou en voor je kinderen ok dat te leren...

Dikke knuffel!

2. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden het ook niet maar wel ingetekend voor als ik slecht uit bevalling kwam, had bekkenklachten. Achteraf heel blij dat we het gedaan hebben. Ik was niet zo mobiel en de kleine was hele nachtsn wakker waardoor ik overdag bij kon slapen als de kraam er was. Het was een lieve meid die zich echt als ondersteuning voor ons opstelde en zich niet opdrong. Ook maakte ze ontbijt en lunch, ikzelf was zo moe dat ik daar niet altijd aan dacht en was zo belangrijk.ook hulp bin borstvoeding was fijn. Aangezien het 30 gr was, was dagelijks het bed verschonen geen luxe. De rest was qua huishouden niet echt nodig en zou ik een volgende keer ook niet doen. Alleen moeder/kind zorg.

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ze houden zich aan strikte hygiëne eisen, dit zijn zelfs protocollen....

4. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Kraamzorg is niet verplicht, dus dan doe je het toch niet?

5. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dolblij met mn kraamhulp!! ik dacht ook waar gaat zij nou druk mee zijn maar al is het alleen maar om tips en trucs, onzekerheid weg nemen enz..

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Omdat je je door de hormonen rot zweet. Badkamer moet super schoon zijn ivm infecties bij de hechtingen.

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Gister was m'n kraamhulp voor het laatst en wat zag ik op tegen vandaag. Het verwend worden met ontbijt, lunch, drinken en fruit is niet eens het gene wat ik het meest mis, al was het heerlijk. Maar wat ik wel mis zijn alle tips en trucs, uitleg die ze gaf en hulp die ze bood toen de kleine de borst ging weigeren. Dat laatste ging ook veel tijd in zitten.
    Veel van de huishoudelijke taken die ze deed waren fijn, maar niet noodzakelijk, maar alle tijd die ze hielp met de kleine was erg fijn. Ik had haar liever 2 weken voor minder uurper dag gehad, maar dat is helaas niet mogelijk.

8. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Die van mij begon met ontbijt maken, dan even horen hoe de nacht was geweest. Nam de baby over zodat ik even rustig kon douchen, deed de controles, maakte de badkamer schoon, bed verschonen, huis stofzuigen, jengelige baby bezig houden zodat ik kon bijslapen, beschuit met muisjes smeren, bezoek erop attenderen dat ze lang genoeg waren geweest en ik mijn rust nodig had (ik had drie liter bloed verloren en was een vaatdoek). Verder deed ze boodschappen, en eigenlijk gewoon alles wat we haar vroegen.

9. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Ook ik ben een onafhankelijk persoon die heel graag de touwtjes in handen heeft. Maar na de bevalling was daar niks meer van over... K was zo blij met haar kreeg zelfs extra uren. Ze deed alle dingen zoals hier boven beschreven, ook vond ik het erg fijn om al m'n vragen bij haar te kunnen stellen ed. Al was ons verschil met jou dat wij onwijs veel kraamvisite hadden...

10. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had maar 3 uur per dag aangevraagd en dat werd na een spoed keizersnee 5 uur per dag.

Ik kreeg maar 5 dagen omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen. De kraamverzorgster heeft twee dagen extra aangevraagd.

Morgen en overmorgen nog maar ik heb het nu eigenlijk wel gehad. Vandaag had ze ook een uur lang niet veel te doen. Ze zat maar aan tafel te kletsen.

Verder doet ze het wel goed maar dat geklets over andere gezinnen die het zus en zo doen. En het is meer geroddel over deze gezinnen.

11. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    #151 sofie21, 26 jan 2014
    Laatst bewerkt: 26 jan 2014
    Ik vindhet ook helemaal niks kraamzorg als ik een 2e mag krijgen wil ik ook echt geen kraamzorg meer

12. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    vandaag laatste dag kraamzorg gehad.

Ik heb gezegd dat ze wel eerder naar huis mocht gaan.
    Had het nu wel gehad en nu met zijn drieeen genieten

Deel Deze Pagina