Hoi In juni hopen we onze 3e in de armen te kunnen sluiten. De andere twee zijn 10 en 7. Ik zie nu al tegen het kraambezoek op. Je stuurt bepaalde mensen (lees ooms en tantes die je normaal nooit ziet) toch een kaartje uit fatsoen. zo ging dat ook de vorige keren. En dan komen ze langs en blijven ze plakken want dan vinden ze het zo gezellig, terwijl ik alleen maar dacht: ga naar huis alsjeblieft. Bezoek dat eisen stelt, die zeggen alleen s avonds na 8 uur te kunnen komen en dan tot 23 uur blijven zitten terwijl ons de ogen dichtvallen. Bezoek dat je normaal nooit ziet, zoals je oude buurvrouw van thuis enz. Aan een kraamborrel heb ik ook gedacht maar ik ken de mensen wel en ik weet nu al dat iedereen denkt dat zij buiten de kraamborrel toch echt wel ook even thuis mogen komen kijken. Ik hou er gewoon niet van. Ik voel me altijd verplicht om het huis netjes te hebben, om mijn gasten te onderhouden enz. Ook nu de andere kinderen ouder zijn brengt dat weer andere problemen mee. De oudste heeft nl zijn sportavonden op ma en wo en de jongste op di en do. Die wil ik wel gewoon door laten gaan en ik wil het voor hen ook niet te druk maken met teveel bezoek. Hoe poeieren jullie mensen af als jullie ze zat zijn? Hoe zorg je ervoor dat mensen komen op tijden dat het jou uitkomt enz.
Door te zeggen "nee je kan niet om 8 uur komen, dat is te laat, kom maar om 7 uur" En "Nou het was enorm gezellig dat jullie er waren maar (baby en) ik ga(an) nu naar bed" Het is zo makkelijk
Ik bedoel het trouwens goed hoor, gewoon duidelijk zeggen wat je wilt en eerlijk zijn. Jouw huis, jouw baby, jouw gemoedstoestand
In elk geval vast in de kaart zetten wanneer jullie rusten/slapen... Zowel overdag maar juist ook s avonds... Weten ze al voor ze afspraak willen maken dat ze uiterlijk dan weg moeten zijn!
Simpel idd maar dat zijn ze van ons niet gewend en ik weet zeker dat het scheve gezichten/commentaar gaat opleveren. Wat doe je dan met mensen die niet eerder kunnen? Hebben die dan pech? Zie dat je net bevallen bent, gefeliciteerd!
Nooit in de avond een afspraak plannen .. Gaan wij ook niet doen, en misschien van te voren al aangeven dat jullie het fijn zouden vinden als mensen niet te lang willen blijven hangen?
Die kunnen toch wellicht in t weekend overdag? Kan mij niet voorstellen dat mensen alleen s avonds laat kunnen. Zij willen graag de kleine bewonderen.. Van jou hoeven sommige mensen niet zo nodig, zou daar dan ook gewoon die grens bij aanhouden. Als ze echt willen, kunnen ze vast wel!
Oh ja waarom niet... Weekenden kunnen ze toch komen he Gewoon zeggen als ze bellen dat je zaterdag of zondag tijd hebt dan hoef je verder niks te zeggen. Hier liggen de meiden in bed om 19 uur en dan hebben wij rust dus geen kraambezoek . Vorige keren wel gedaan en dat is zo zwaar. Je bent zo geneigd om je aan te passen wat eigenlijk belachelijk is toch? Ze moete zich aan ons aanpassen
Ik zou ook gewoon duidelijk zijn. Als mensen alleen s'avonds kunnen, komen ze niet. Ze kunnen echt wel eventjes een uurtje vrij maken in het weekend als ze jou en de baby graag willen zien. Als je het mooi geweest vind zou ik zeggen dat je nog iets moet doen (wassen/baby in bad/slapen) dus dat het tijd is om te gaan. Je moet echt doen waar jij zin in hebt hoor, jij bent net bevallen dus jouw wil is wet
Wij hadden heel duidelijk de tijden op het kaartje staan. En ze hielden zich daar gelukkig ook aan. Anders zeggen dat je/jullie op bed gaan
ik zou het bij voorbaat al zeggen aan de telefoon, je bent welkom om 8 uur maar om half 10 wil ik graag gaan slapen. of voor ons gezin is het fijner dat je in het weekend komt, onze andere kinderen hebben ook hun clubjes en wij zijn daar dus druk mee door de week. wij hebben een soort van klein kraam feestjes gedaan. mijn familie van mn moeders kant in 1 x op een zondag middag, van mn vaders kant in 1 x op een zondag middag... en vrienden wat meer bij elkaar op een zaterdag avond (na 4 weken pas zodat we het wat langer vol hielden haha) zo komt toch iedereen en doordat je niet alleen met 1 saaie tante zit heb je met iedereen wat te kletsen, en met de tante die je echt niet moet praat je dan gewoon zo min mogelijk wij vonden het ook fijn dat ze met zn alle steeds kraam cadeaus deden, konden we voor een groter bedrag kiezen, kinderstoel, babygym, autostoel. hoefde we dat ook neit zelf te kopen oh en wij bepaalde de datum, ik stuurde gewoon een mail rond. die datum geven wij ons kraamfeestje voor deze familie, je bent welkom van 2 tot 4. gezellig als je komt, anders even laten weten graag!. en konden ze niet dan pech, die dag of niet hahaha
Wij hebben er voor gekozen om al die mensen die we maar eens per jaar of minder spreken geen kaartje te sturen. Alleen aan familieleden scheelt me dat al bijna 35 kaartjes. Uiteindelijk scheelt dat me ook een hoop kraambezoek verwacht ik. Nou verwacht ik niet heel veel kraambezoek, dat vind ik dan wel weer jammer, maa liever dat als allemaal mensen over de vloer waar ik niet op zit te wachten. Kraambezoek wegsturen vind ik ook wel moeilijk, maar heb al wel een voeding als excuus kunnen gebruiken om mensen de deur uit te werken.
Wij hebben ooms en tantes geen kaartje gestuurd, met enkele uitzondering. Veel te veel en idd geen behoefte aan kraambezoek van de meeste. Ik vind dat je niet verplicht moet voelen wie je wel of niet uitnodigt net als met bruiloft. Waarom mensen uitnodigen die je verder niet ziet.
Je kunt best aangeven dat je 's avonds geen bezoek wilt. Wij hebben dat in de eerste week ook gedaan en vond het heerlijk. Deze week staat er ook niks gepland voor de avonden omdat niemand het nog gevraagd heeft. Zo hebben we nog een uurtje samen voordat we naar bed gaan.
Ja, dat kun je absoluut wel maken. Zeker bij mensen die je anders toch nooit ziet. Die heb ook echt het 'recht' niet om ineens moeilijke eisen te stellen. En als ze dat wel doen, komen ze maar niet. Je hoeft je geen zorgen te maken of ze boos worden want je ziet ze normaal toch nooit. Wij nodigden mensen vaak om half vier uit. Mooi na het middagdutje en de meeste mensen gaan vanzelf naar huis als ze honger krijgen. (Moet jij er natuurlijk wel voor zorgen dat jij ze niet te vol stopt met allerlei lekkers.) Verder kun je ook gewoon tegen mensen zeggen dat je naar bed wilt hoor. Als jij je daar lul.ig onder voelt kun je er desnoods bij zeggen dat de baby nog niet doorslaapt en dat jullie je rust echt nodig hebben.
Ik zou dan toch echt voor een kraam borrel gaan en heel Duidelijk in de uitnodiging zetten dat jullie het kraambezoek ontvangen op de kraamborrel. Dat het dus ipv kraambezoek is. Ik ga er dan vanuit dat het wel duidelijk is. Als mensen dan alsnog langs willen komen gewoon duidelijk zijn. Maak ook van te voren de afspraak met je man en de kraamzorg wie er evt wel langs mogen komen. Wij geven ook een kraamborrel en onze ouders, mijn broer en m'n schoonzus(beide alleen) mogen wel langskomen. De rest Moet wachten op de kraamborrel. Hopelijk lukt het je een oplossing te vinden!
Simpel. Gewoon zeggen dat je na 18u liever geen bezoek hebt. En als ze aandringen kan je nog altijd beslissen of die persoon het wel mag of niet. Maar met vrienden hebben wij steevast nee gezegd. Dan komen ze maar om 13u of zo in het weekend. Familie hebben we al eens een uitzondering voor gemaakt al moest ik zeggen dat bij ons de mensen echt wel in het weekend kwamen en toch meestal op de uren die wij voorstelden.