Kraamzorg.. waarom willen ze dit weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samama, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb nu al meerdere malen gelezen dat ze tijdens je intake ( als het telefonisch is) vragen of je huisdieren hebt... waarom is dat eigenlijk? Ik bedoel, bij mij in het boekje staat dat ze er toch niet voor zorgen, dus dan is het toch helemaal niet relevant? Of is het in verband met het sturen van een kraamhulp die bang is voor honden of katten? Dit vroeg ik me af....

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.307
    265
    83
    Wat denk je van de evt allergie.... :D :D :D :D
    Ik heb 2 katten , zal niet leuk zijn als ze een kraamverzorgende sturen die allergisch is.

Liek...

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Is idd voor de kraamhulp. Die kan allergisch zijn of idd bang zijn voor 1 van de twee.
    Zelfde als dat ze vragen waar de wasmachine staat en in welke staat je huis is. Dat zijn arbo technische vragen die ze verplicht zijn te stellen.

4. Samama

Samama Niet meer actief

Huh? Dat is ook raar, waar moet je wasmachine staan dan? Die van mij staat boven, en daar hang ik mijn was ook altijd op... niet dat ik voor hun de wasmachine zou verplaatsen :confused: En over de huisdieren snap ik nu wel, ik zou ook willen dat ik iemand krijg die niet bang is, wij hebben een hond formaat Kalf.. dus daar kan je nogal van schrikken als je die voor het eerst ziet ;) terwijl ie echt niets doet.

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ieh! Ik zou dus geen kraamverzorgster bij jou willen zijn ;) ;). Ik ben erg bang aangelegd voor honden... vooral als ze van het formaat kalf zijn...

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Idd ik denk ook de allergie, dat dat de reden is voor de vraag van de huisdieren.
    En ook de wasmachine, denk dat die op dezelfde verdieping "moet" staan als waar je was na de wasmachine heen gaat (wasrek/droger etc) zodat de kv niet met een wasmand een trap op of af moet.

Ben benieuwd wanneer ik de intake krijg, heb toch wel het verzoek geplaatst om dit op tijd te doen (vorige keer heb ik de intake niet eens gehaald)

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij hebben een killer konijn !

SJAAKIE

goed dat ze het weten toch......

8. missgroovy

hahha killer konijn,,,,hoop dat je dat bij de intake gaat aangeven ;)
    Nee in principe doen ze niks met huisdieren. Dat moet je zelf doen alleen of ze aanwezig zijn is "belangrijk"

Verder de arbo technische vragen, dat van de wasmachine is meer een vraag. Ze doen er verder ook niks mee. Op t lijstje staat dan bijv dat ie boven staat onder een schuin dak. Dus de kraam moet gebukt staan. Tis maar dat ze dat weet dan. Is ook voor jezelf. Als de kraam zegt dat ze dat niet goed vind en daardoor bijv de was niet doet kun jij aangeven dat je het bij de intake hebt aangegeven en dat ze dat dus van te voren had kunnen weten.

Verder doe je toch veel in overleg met de kraamhulp die je krijgt. Ik had bijv de klossen er een dag na de bevalling al onder uit omdat ik t onhandig vond en van de kraam was t ook niet nodig. Als ze het wel nodig had gevonden (voor bijv controles enz enz) dan waren ze er onder blijven zitten.

9. Samama

Samama Niet meer actief

haha Konijn, hij is hartstikke lief hoor ons kalf...! Maar nu snap ik al die vragen wel... was al bang dat ze bijvoorbeeld niet bij ons wilden komen omdat de wasmachine boven staat ipv beneden ofzo... Zullen mn hormonen wel zijn ;)

10. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    volgens mij is het tegenwoordig zo dat de kraamhulp zich alleen nog maar bemoeit met de baby en het kind en de huishoudelijke klussen niet meer uitvoert. Mits je het aangeeft, daar moet je dan xtra voor betalen.
    Dat is theoretisch, mijn collega maakte anders mee in de praktijk, haar kraamhulp deed de huishoudelijke klussen nog wel omdat ze het zo gewend was!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.258
    7.306
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze wasmachine staat op zolder, onder een schuin dak ;) Ze hebben er niet naar gevraagd, maar ik kan me wel voorstellen dat ze daar problemen mee gaan hebben, ik doe altijd gebukt of zittend de was zodat ik zeker weet dat ik mijn hoofd niet stoot.

Maar goed, dan mag ze de vaatwasser doen, doet mijn vriend de was wel :) Mij gaat het vooral om de zorg voor mij en mijn kindje, de rest komt wel goed.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.258
    7.306
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over de huishoudelijke klussen, volgens mij wordt er nog wel wat gedaan als er tijd over is en anders niet. Je hebt toch een aantal uren per dag en ze zal dan niet gaan zitten niksen als het met moeder en kind goed gaat.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Allergie... daar moeten ze wel rekening mee houden.
    En natuurlijk angsten.

14. missgroovy

huishoudelijke taken werden hier volop gedaan :-D Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest ;)

Ze zijn verplicht het toilet en de badkamer schoon te houden als je ingeknipt of gescheurd bent! Verder doen ze de was enz. Ze doen geen achterstallige was (dus als je nog een berg hebt liggen van voor de bevalling) Ook zwaar huishoudelijk werk natuurlijk niet, ze gaan niet je keuken van binnen en buiten uit doen.

Hier werd dagelijks badkamer en wc gedaan. Boven en onder gestofzuigt en ff een doekje door de keuken. Verder hield ze de was bij enmaakte ontbijt als ik dat nog niet zelf gedaan had.
    Verder heeft ze een keer de koelkast gepoetst omdat er een fles opengegaan was.

Ik moet wel zeggen dat het een schat was en we het super met elkaar konden vinden.
    Bij binnenkomst kreeg ze een kop koffie en kletsen we wat. Ff hoe de nacht is geweest enz. Dan ging ze mee naar boven ommij te checken (hechtingen, bloeddruk temp en stand baarmoeder) dan de kleine. (begeleiding bv) Daarna ging ze aan de was beginnen en poetsen.
    Ze lunchte gewoon met ons mee en daar namen we dan ook lekker de tijd voor. Daarna maakte ze de was af (strijken en vouwen) en ging weer naar huis.
    Ze is 2 dagen van 8.30 tot half 4 geweest en 5 dagen van 8.30 tot half 3

15. Samama

Samama Niet meer actief

Nouja in principe verwacht ik ook niet dat ze iets voor me doen in het huishouden, mijn moeder heeft al een week vrijgenomen om daar voor te zorgen, dus in principe hoeft de kraamhulp er alleen voor mij en de baby te zijn..

Ik zie het wel, vind het wel een beetje eng een vreemde vrouw in huis. Hoop dat ik het allemaal als positief zal ervaren. :)

16. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Valt allemaal reuze mee hoor!
    Ik vond het idee een vreemde in huis te hebben ook niks, maar ik vond het vreselijk dat ze weer weg moest!
    Ik heb het als erg positief ervaren in ieder geval!

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij hadden aangegeven dat we 5 huiskatten hebben, en ja hoor we zouden een stagiare krijgen die idd een kattenallergie had! handig!

ik denk dat daarom die vraag ook gesteld wordt!

joyce

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Nog een andere vraag.

Een trapleuning. Daar vragen ze ook naar toch? Is die echt heel erg noodzakelijk?

Wij hebben nl. geen trapleuning in ons huis. We hebben een oud (gerenoveerd) huis, maar het trapgat is best smal. Een trapleuning is dus totaal niet praktisch. Nu ben ik best bang dat de KZ niet boven aan het werk mag daardoor. Iemand?

19. missgroovy

hier ook geen trapleuning en de kraamhulp vond t geen probleem. Ook niet naar gevraagt eigenlijk.

Mss bij de intake gewoon even aangeven

20. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    de kraamzorg is er inpricipe voor moeder en kind en en het huishouden, stoffen, stofzuigen, de was, wc en de badkamer wordt elke dag gedaan en je bed verschonen wordt om de dag gedaan ivm hygiene evt vaker!

sommige vind ik negetief over de kraamzorg maar ze werken allemaal hartstikke hard en doen zo veel mogelijk.

ze komen kortere dagen omdat de verzekering niet meer wil vergoeden en daar kan de kraam ook niets aan doen, de kraamverzorgster probeert op een dag zo veel mogelijk te doen!

ik kan het weten ben zelf namelijk ook kraamverzorgster!

Sorry maar dit wou ik ff kwijt

Deel Deze Pagina