kraamzorg weer opzeggen kan dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kaatje24, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Bepaling van het aantal uren gebeurt overigens op meerdere momenten. (als ik het mij goed herinner van de vorige keer).
    Dus in eerste instantie wat je opgeeft tijdens de zwangerschap.
    Na de bevalling wordt weer gekeken naar het aantal uren en halverwege de kraamtijd weer ivm mogelijk benodigde verlenging.

Dus ik zou het lekker laten staan en tegen die tijd in overleg terug brengen naar 24 uur. Komt wel goed.

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het punt daarin is dat ze onder begeleiding van een Gyn loopt dus er komt niemand bij haar thuis verder.

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ook al loopt ze onder de gyn, dan moet er nog als ze thuis komt uit het ziekenhuis een vk gebeld worden om de verdere controles te doen. Behalve natuurlijk als ze echt 8 dagen moet blijven geloof ik. Maar hier bij onze organisatie moeten wij gewoon een vk bellen in de buurt die het kraamgezin wil om de verdere controles te doen.

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Sluit ik me ook volledig bij aan ( ook kraamverz.)

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai,

ik ben het helemaal eens met Butterfly23.

Ik ben ook kraamverzorgende. En het klopt dat we er zeker niet zijn om schoon te maken. Het belangrijkste is moeder en kind. En het signaleren van problemen bij 1 van deze 2.

Ik weet dat verloskundigen het zeker niet prettig vinden als er geen zorg is thuis, en zeker als er geen controles bij moeder en kind plaats vinden.

Maar ik zou zeggen, overleg wat je wil met de verloskundige en kijk wat zei te zeggen heeft.

Ik ben nu zelf zwanger. En ben blij met de kraamzorg, ondanks dat ik zelf alles denk te weten blijft het toch mijn eigen kindje, en ben ik niet objectief meer als het om haar of zijn gezondheid gaat!

succes ermee

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Hoi,

Bij de jongste heb ik geen kraamzorg gehad, mijn kindje in het ziekenhuis en ik heen en weer tussen ziekenhuis en woonplaats met de taxi, dus was heel weinig thuis.
    Heb de huisarts de controles laten doen en dat ging prima....
    Wel heb ik nadien via de thuiszorg extra huishoudelijke zorg gehad, dit omdat ze aan de sonde moest enz.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn vk komt -als alles goed is gegaan- nog 1x langs na de bevalling! Bovendien doet zij niet de dingen die een kraamhulp wel doet als licht huishoudelijk werk.
    'k Zou het niet doen! Eraf is makkelijker dan erbij. Min is trouwens verteld dat mei een drukke maand is.

Ik ben net zover als jij, maar heb nog geen indexering van uren gehad.

Deel Deze Pagina