hallo dames ook toch van mijn kant af is even de prangende vraag van me hartje af mischien lucht het op dit is zwangerschap nummer 4 en mijn eerste kindje duurde de bevalling het langst 5 uur van begin tot eind kindje 2... 2 uur van begin tot eind kindje 3 net aan 1 uur van begin tot eind nu woonde ik toen 10 min afstand van het ziekenhuis en ben van alle 3 poliklinisch bevallen niet omdat het moest maar omdat ik dat zelf een prettiger idee vondt nu zijn wij ondertussen verhuist en zit het ziekenhuis op 30 min als het verkeer tegen zit meer natuurlijk nu vindt de verloskundige dat ik best thuis kan bevallen omdat ze vermoed dat deze bevalling nog sneller zal gaan dan de laatste nu zijn ik en mijn man hier best huiverig voor mischien wel gewoon huiverig voor het onbekende maar ik kan het niet van me afzetten deze zwangerschap verloopt al heel anders dan de andere 3 van de andere 3 liep ik lachend en vol humor over straat tot de uitgerekende datum nergens last van en bij deze zwangerschap krijg ik alle ongemakken vandien heb ook bekkeninstabiliteit en noem maar op ben nu bijna 26 weken zwanger en de baby legt nog dwars onderop in mijn buik bloeddrukje hoog bloeddrukje goed noem maar op bij deze zwangerschap is het aanwezig nu ben ik helemaal niet het klagerige type maar de verloskundige zorgt er voor dat ik me zo"n zorgen ga maken in plaats van dat ik me geen zorgen meer maak nadat ik contact heb gehad met hun pfff hoop dat 1 van jullie dames tips en of advies heeft
Heb niet echt een advies, maar begrijp je wel. Mijn man en ik wonen in a.ustralie en wij wonen een 1,15min rijden van het ziekenhuis. Hier kan je niet thuis bevallen. Mijn eerste bevalling duurde maar 2,5 uur van begin tot eind. Dus het kan altijd erger Probeer je niet te druk te maken want het haalt echt niets uit, het zieknhuis komt daarmee niet dichterbij Wel jammer dat je bij deze zwangercshap zoveel klachten hebt.... Succes!
Hier ook de vrees voor nog een turbobevalling. De eerste was er binnen 4 uur (onverwachts ziekenhuis), de tweede binnen 4,5 uur (thuis) en de derde binnen 1,5 uur (medische indicatie ziekenhuis). Ons ziekenhuis was op een kwartiertje rijden, maar is nu verhuisd en dat betekent dat we toch zeker wel minimaal een halfuur onderweg zijn. Deze zwangerschap is ook anders dan de andere drie, 'k heb wat meer last van kwaaltjes en ik loop nu al verder dan de langst uitgedragen zwangerschap. Ik wil graag thuis bevallen, maar dat betekent dat dat op de begane grond moet (>100kg) en da's gewoon niet praktisch met drie loslopende kinderen. Daarom houden we de ziekenhuisoptie open, maar als het zo snel gaat, vrees ik dat we onderweg bevallen. Ik heb ook niet echt advies voor je... Je zou misschien een andere verloskundige voor advies kunnen vragen of naar info-avonden kunnen gaan? Of in het ziekenhuis om advies vragen? Geen idee...
Hier ook snelle bevallingen en ik ben van de 2e thuis bevallen, veel relaxter! Ik zou het gewoon proberen, bij de kleinste twijfel sturen ze je al door naar het ziekenhuis (mijn vk iig).
Tja, ik ken net te veel verhalen van vrouwen die in hun auto zijn bevallen omdat ze per se naar het zkh wilden en dat gewoon niet haalden (de meeste 'uit de krant', en één van een vrouw die ik persoonlijk ken). Ik zou kiezen voor thuis bevallen in deze situatie. Als je 3 niet-gecompliceerde vlotte bevallingen hebt gehad, lijkt dat mij persoonlijk een veel fijnere keuze dan een parkeerplaats- of vluchtstrookbevalling riskeren. Maar goed, het is aan jezelf. Als je absoluut naar het zkh wilt, dan zou ik hoe dan ook bij de allereerste tekenen in de auto springen.
als je ze zelf dan ook gebruikt, leest het voor ons ook wat makkelijker ontopic: Misschien deze angst bij je verlos leggen misschien kun je wel eerder ingeleid worden zodat je zeker weet dat je in het ziekenhuis bent.
Ik ben ook zwanger van nummer vier. Hier geen keuze voor een thuis bevalling, daar doen ze hier niet aan. Het zh ligt op 35/45 minuten rijden afhankelijk van het tijdstip. Mijn tweede bevalling duurde 50 minuten en de derde 2 uur ongeveer. Bij de derde was ik om 4.00 uur in het zh en om 4.44 was hij er al. Ik ga maar uit van het goede en dat is dat ik optijd naar het zh mag van de gyn.
De derde bevalling was ik trouwens maar net op tijd op de verloskamer. Om 05.15u stonden we op de parkeerplaats van het ziekenhuis en om 05.26u had ik ons dochtertje al op mijn buik. Inmiddels ben ik vorige week vrijdag thuis bevallen van ons vierde kindje. Na het avondeten kreeg ik zo'n onbestemd gevoel en heeft mijn man de kinderen naar mijn ouders gebracht. Tegen een uur of 20.30u kwam de verloskundige en om 23.15u is ons zoontje geboren. We zijn niet naar het ziekenhuis gegaan, want het verliep allemaal zo relaxed.
Ik ben 3x vrij snel thuis bevallen. Het lijkt mij vreselijk om op het hoogtepunt vsn de bevalling naar het ziekenhuis te moeten. Inleiden bij iemand die zo goed en makkelijk bevalt... ik hoop dat ze dat niet doen eigenlijk. Onnodig medicaliseren. Vertrouw op je lijf en bespreek je angsten met je verlos. Eventueel afspreken dat je bij het eerste krampje naar het zh mag.