Ik woon in het zuidoosten van Brabant en ben deze week voor het eerst bij de verloskundige geweest. Het is nu tijd om Kraamzorg aan te vragen en ze gaf 2 mogelijkheden. De Zorgboog of Mediplan. Wie van jullie woont er ook in zuidoost Brabant en voor welke heb jij gekozen en ook belangrijk, waarom juist voor die. Ik heb nog geen idee welke ik moet kiezen.. Wie kan me helpen?
Ik woon in regio eindhoven en heb me aangemeld bij Zuidzorg. Zonder speciale reden, eigenlijk puur omdat ik toch geen idee had wat ik moest kiezen en de site van Zuidzorg me wel aan sprak. Maar er zijn toch wel meer opties dan de Zorgboog en Mediplan?
Ik woon onder tilburg, tegen de belgische grens, weet niet of je ook in deze regio woont? Maar ik heb via mijn zorgverzekeraar een lijstje gekregen met verschillende kraamzorg-bedrijven waar ik uit kon kiezen. Die heb ik gewoon gegoogled Mijn eigen risico werd vergoedt als ik uit een van die bedrijven zou kiezen, een ander mocht wel, maar dan zit ik met dat eigen risico... Je kunt op verschillende sites ook ervaringen van andere mama's lezen! Wij hebben gekozen voor VDA, die had de hoogste klantbeoordeling van alle bedrijven waar we uit konden kiezen... (die zitten in son&breugel, voor ons niet echt om de hoek, maar ze hebben een groot werkgebied) Ik kan je nog geen eigen ervaring geven, want ben pas 29 weken morgen Succes!
Er zijn inderdaad meer mogelijkheden tralala, maar de verloskundige praktijk waar ik bij zit werkt bijna altijd samen met Zorgboog of Mediplan. Vandaar dat ik graag uit deze 2 wil kiezen. Ik zal eens kijken of ik zo'n vergelijkingssite kan vinden, bedankt voor de tip firsttimemom.
Ik heb de zorgboog gekozen op aanraden van mijn omgeving en gyn. Ze komen volgende maand voor een intake, dus ben erg benieuwd.
Ik denk dat ik er al uit ben... Mediplan heeft een hoger punt op een vergelijkingssite en garandeerd 1 kraamverzorgende en is kleinschaliger. Zorgboog heeft een iets lager punt en heeft die garantie niet. Bedankt voor al jullie tips!
Ik heb ook voor zorgboog gekozen.. puur omdat zorgboog meer bekend stond in de omgeving! Mediplan.. nog nooit van gehoord Via zorgboog organiseren ze ook bijeenkomsten. Ben deze week toevallig naar bevallen en kraamtijd geweest! Heel leerzaam..