kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alita, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar wat doet je kraamzorg allemaal op je bed dan? :( Ik vind het nogal raar... Schoonmakers bukken toch ook tijdens hun werk?

Kijk tijdens een bevalling is de vk echt een tijd lang op je bed bezig, daar begrijp ik het. Maar kraamzorg?

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Temp controleren en de evt hechtingen en of je baarmoeder al samentrekt. Dat was bij mij zo, ik weet niet hoe dat bij anderen is gegaan...

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

En dat is wat hooguit 2 keer per dag ofzo? :( En daarvoor moet ik met moeite mijn bed omhoog krijgen?? Dan temperatuur ik wel zelf hoor, hoef ze alleen nog naar mijn eventuele hechtingen te kijken.

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Alleen op kantoorpanden om prullenbakken te legen. De meeste klussen doen ze met van die telescoopschoonmaakdingen. Zoals stoffer en blik met zo´n steel er aan, juist om te voorkomen dat ze teveel moeten bukken.

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dan zul je ook zelf het krimpen van je baarmoeder moeten checken, zelf je bed verschonen, zelf aanleggen (geen hulp vragen bij het voeden) en evt, als je erg last hebt je zelf in bed wassen (en denk eens aan plassen op een po!) zonder je bed nat te maken ;)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mwah ik heb in de thuiszorg gewerkt en daar had ik echt niet al die spullen hoor.

Maar jouw opsomming was al wat uitgebreider ;) Dan begint het wel iets aannemelijker te worden... Alhoewel ik het nog steeds grotendeels een beetje onzin vind maar goed. Het is denk ik voornamelijk handig/noodzakelijk als je een zware bevalling hebt gehad (keizersnede bijv.) waardoor je een tijd echt nauwelijks iets kunt.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik denk dat sommige mensen zich verkijken op het werk dat ze doen.
    Buiten alle controles wordt je bed ook elke dag verschoont.
    Aanleggen van je kindje doen ze ook vaak op bed dus daar helpen ze je ook.

Als je je bed niet op een bepaalde hoogte heb staan dan kunnen ze je heel makkelijk de zorg weigeren.

Jij wil toch ook dat je werkgeven maatregelen neemt om je lichaam te ontlasten.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja ik vraag me dus af of al die zaken wel gebeuren aangezien ik volgens mij heel weinig kraamzorguren krijg. Maar goed, ik plaats mn bed echt wel omhoog hoor :) Het zou me alleen niets verbazen als ik achteraf zoiets heb van 'heb ik dat nou daarvoor gedaan?'.

HOE krijgen jullie trouwens dat bed omhoog?

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Je krijgt weinig uur van je verzekering dat klopt maar de kraamzorg is er dan alleen voor de belangrijke dingen.
    Ze zal jouw en je kindje helpen en controleren.
    Ook de belangrijke dingen aan huishoudelijke taken doet ze zoals het sanitair voor jouw schoonmaken.
    Je bed is misschien niet elke dag aan de beurt maar wordt wel gedaan.

Ehm enne wat betreft het omhoog zetten.
    Manlief zal moeten stoeien denk ik :)

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nou dat is bij ons nog een probleem... we hebben een bed met héél veel pootjes (6 per lattenbodem, dat is al 12) en met een plank aan ´t hoofdeinde ipv poten. Dus op klossen gaat niet, en met bierkratten dat vind ik doodeng. Daar zijn ze niet voor, en om daar nou meer dan 270 kilo op te zetten... nee dank u!
    Dus waarschijnlijk leg ik gewoon alleen een los matras bovenop m´n bed voor de bevalling en voor de controles. Tja, ´t is niet anders. Als ´t maar 70 cm is van vloer tot bovenkant matras.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hihi ik hoor mijn man al vloeken ;)

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Oei ik denk dat die van mij dat ook gaat doen tegen die tijd.

Zal mijn bed eens opmeten want die is al aardig hoog van zichzelf dus ben bang als de klossen er onder moeten ik er in moet springen.
    Kom nu als ik zit al niet met mijn voeten bij de vloer.

13. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb vandaag het bed op klossen gezet en vind het voor mezelf nu al een verademing! Ons bed was erg laag, en aangezien ik er een keer of vijf per nacht uit "mag" om naar het toilet te gaa, was dat iedere keer een hele klus! Nu kan ik makkelijk uit bed en er ook makkelijker weer in :D !

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Wat ik wel een beetje overdreven beschreven vind is wat je allemaal in huis moet hebben voor de kraamperiode thuis.
    Tjonge jonge;
    O.a. een zaklamp en een lamp van 100 watt, een po, ZACHT toiletpapier enz.
    Nou sorry, die zaklamp heb ik niet en die lamp van 100 watt ook niet. Het w.c. papier heb ik altijd kringloop.
    Oja een haarborstel en kammetje voor de baby..., mijn zoon had het eerste half jaar drie haren op zijn hoofd...
    Maar dat ik ook wel leuk om te kopen.
    De helft van de lijst ligt een maand later nog ongebruikt in de kast, al zal ik het meeste maar weer braaf aanschaffen.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat ik het grootste gedeelte niet aanschaf. Ik kan mijn man altijd nog naar de winkel sturen als ik toch iets nodig blijk te hebben.

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Veel van deze dingen heb je ook niet echt nodig.
    Weet niet of de navel bandjes er nog op staan maar die worden 99 van de 100 keer niet gebruikt.

Je moet niet vergeten dat het nog altijd jouw huis en portemonee is natuurlijk.
    AL staat er op de lijst dat je een bubbelbad moet kopen voor je kind dan is het nog altijd jou beslissing of je het doet of niet.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ons bed nooit op klossen gezet. Ons bed staat op 32 poten (inclusief de poten van de lattenbodems) en mijn vriend zag het echt niet zitten om dat bed omhoog te zetten. Sowieso waren ze tijdens het telefonisch intakegesprek vergeten te vermelden dat het bed 70 cm hoog moest staan, dus wij hadden ook zoiets van: we doen net alsof we nergens iets van weten.

Voor de zekerheid hadden we wel genoeg kratten in huis gehaald, zodat 't bed altijd nog omhoog kon, mochten ze moeilijk gaan doen. Maar er heeft nooit iemand iets over gezegd. Ik had overigens wel van tevoren besloten dat ik in het ziekenhuis wilde gaan bevallen, dus het is niet zo dat er echt veel is gedaan op m'n bed.

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou dat zachte toilletpapier zou ik maar halen straks scheurt je doos van voor naar achter open zit jij met je kringlooppapier :)

19. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    hier ook nog nooit een bed op klossen gehad, ook van te voren aangegeven bij intake gesprek, dit omdat ons bed wieltjes heeft dus dat gaat niet, wij hebben aangegeven dat we zelf ons bed verschonen en dat was voldoende, dus deze keer hoeft het ook niet, ik beval sowieso in het zkh. dus voor de vk. hoeft het ook niet. Verder haal ik ook niet alles in huis, bij de eerste nog braaf gedaan en heel weinig is ervan gebruikt, dus vind het allemaal wel best.

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Woehahahaha ik zie je vriend gaan zeg.
    32 klossen onder het bed zetten hahahaha

Deel Deze Pagina