kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alita, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Wij hebben een electrische boxspring dus dat gaat ook echt niet lukken op klossen.
    Bed is zo zwaar dat tie door de klossen heen zakt denk ik.
    Maar ja ik beval toch in het Z-H.

Greets Beeb

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook een boxspring die erg moeilijk op pootjes kan. Ons bed is van zichzelf al best wel hoog, namelijk 55 cm.
    Ik ben van plan om een 1 persoonsmatras op ons bed te leggen als de kraamzorg bij ons thuis is.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is lekker inderdaad, nu moeten jullie het doen :( Maar zoals ik al zei heb ik bij de thuiszorg gewerkt als schoonmaakster bij hulpbehoevende mensen en daar deed ik wel al het bukwerk hoor. Maar je mag dan ook maar max 30 uur per week werken.

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Zaklamp is altijd handig wanneer de stroom uitvalt en die lamp van 100 watt is ook wel praktisch wanneer de lamp net kapot springt als je aan het bevallen bent. En ja, ook als je in het ziekenhuis wilt bevallen, want er zijn zat mensen die het ziekenhuis toch niet halen omdat de bevalling erg snel gaat.

6. Nicci

Nicci Lid

18 jun 2006
    62
    0
    0
    Adviseur CWI
    Den Helder
    zaklamp gebruiken ze om bij te schijnen als er gehecht moet worden en je bent bijvoorbeeld s'nachts bevallen. Dan hebben ze gewoon extra licht nodig. Spreek uit ervaring ;)

groetjes Nicole

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Ik had mijn bed op klossen, nou kon er dus mooi niet meer inkomen door de kz. Bij een evt volgende laat ik het mooi zo hoor, van de kraamverzorgster hoefde ik het ook niet te doen, dus direct er weer onder weg gehaald.

Bed opmaken kan mijn vriend ook wel en na de vorige heb ik ook de temp enz zelf gedaan, want er hadden wel genoeg handen aan mij gevroet.. was er ff zat van, ze moesten even van me afblijven .

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ze doen nog veel meer hoor! de mijne in elk geval wel

assisteren bij de bevalling
    iedere dag schone lakens
    ons kindje wassen op het aankleedkussen op ons bed, zodat ik het ook kon zien omdat ik niet uit bed mocht...
    en idd temperaturen
    helpen met borstvoeding
    baarmoeder controle
    hechtingen controle

9. Alita

Alita Niet meer actief

Er gaat mij dus niemand temperaturen!
    Sorry maar dat vindt ik niks....

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Waarschijnlijk kun je dat temperaturen ook zelf doen hoor, maar stel dat je bijna niks kunt, dan is het wel erg handig dat de kraamverzorgster dat kan doen. (Ik zie trouwens niet het verschil tussen een vk die je hecht/zetpillen inbrengt wegens teveel bloedverlies/kraamverzorgster die je hechtingen controleert en iemand die even een thermometer tussen je billen stopt. Vind 't echt gezeur om niks, maar dat terzijde...)

Temperaturen is wel erg belangrijk. Stel dat je koorts krijgt, dan kan dat wijzen op bijv. een ontsteking. En rectaal temperaturen is altijd nog preciezer dan andere methoden.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat was ook mijn reactie inderdaad. En als ik niets kan? Dan doet mijn man het wel hoor :( Die is vaker aanwezig dan de kraamverzorgster.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik dus wel. Dat eerste gebeurt tijdens een ontzettend heftig moment waarbij je waarschijnlijk een aantal handelingen niet eens in de gaten hebt.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik vindt het toch best wel genant dat iemand een termometer tussen mijn billen stopt, dit vindt ik ook echt wel iets anders dan hechten. Daarbij zijn we hier om onze mening te mogen geven en niet om te ZEUREN!

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb wel een fel hallogeenlampje hoor, zal heus wel goed zijn.
    Ach het gaat me gewoon om al die kleine dingetjes die je heel misschien oooooit nodig kan hebben.
    Van zo'n lange waslijst, daar wordt ik een beetje kriebelig van. ;)
    Alles tot in elk ieneiemienie detail uitgeschreven....

15. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Neem maar van mij aan, die eerste week na de bevalling vind je weinig dingen genant... (zegt iemand die vreselijk preuts is).

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Denk echt dat als je straks bevallen bent niet zo moeilijk doet over een thermometer hoor... en kom op zeg het is hun werk om je temp. bij te houden en is is toch een kleine moeite om wat spullen in huis te halen... ken er idd genoeg bij wie ze van pas kwamen en om 3.00 snachts ga je nou eenmaal niet nog eens op pad voor een extra set batterijen voor in je zaklamp

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach met ons nachtlampje kom je ook een heel eind als zaklamp hoor.

En waarom denken anderen het toch altijd beter te weten als het op mezelf aankomt? :rolleyes: In het ziekenhuis stopte ik die zetpil ook gewoon zelf tussen mijn billen hoor. En waarom niet?

18. Alita

Alita Niet meer actief

precies! als ik vindt dat het genant is dan is dat zo en doe ik het lekker zelf, dat noemen ze een mening....

19. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hee meiden, Over temperaturen: ik stond na mijn bevalling zo open, dat ik naar het bezoek in de woonkamer liep met zo'n achterlijk netbroekje aan en een megamaandverband erin. :oops: :oops: :oops:
    Achteraf schaam ik me nog kapot.
    Je hebt daar een aantal uur gelegen in je blote jeweetwel en bent een beetje de weg kwijt, althans ik.

Maar later die dagen ga je weer wat meer preutser worden en mag je gerust zelf de termometer in je bips duwen. De kraamhulp gaf hem gewoon aan mij en wachtte discreet tot ik klaar was. Dat vond ik ook prettiger. ;)

20. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hahaha dat temperaturen dat gebeurde bij mij gewoon onder de oksel ;)
    cindy jij kwam toch ook uit limburg he?
    welk kraambureau heb je gekozen als ik vragen mag?
    groetjes van Ramona

Deel Deze Pagina