Kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NikkiF, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Wij hebben ons met 10 weken zwangerschap aangemeld voor kraamzorg en ik heb een formulier opgestuurd en ook een bevestiging gekregen. Ik ben nou bijna 33 weken zwanger, maar heb nog steeds niets gehoord van het kraambureau. Is dat normaal, of moet ik langzaamaan maar eens beginnen te bellen wanneer ze komen ?

Groetjes,
    Nikki F

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb een brief gekregen dat ik met 7 maanden een intake heb. Als ik jou was zou ik even bellen en informeren.

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik zou idd gewoon even bellen. Normaal gesproken is de intake met 7 maanden....

Groetjes,
    Ramona

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij mij zijn ze in mijn 34e zwangerschapsweek op intake geweest. De brief voor de afspraak had ik met week 32 in huis.
    Ze gaven bij mij aan tussen week 34 en 36 van de zwangerschap op intake te komen. Als ik jou was zou ik ff bellen.

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Bedankt voor de reacties ! Ik heb net gebeld en de mevrouw die de intake doet belt me dadelijk terug. Ze snapte zelf niet waarom ik nog niet gebeld was. Goed dus dat ik zelf even belde !

Groetjes,
    Nikki F

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Net belde ze ! Morgen komt ze al ! Super !

Groetjes,
    Nikki F

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dat is snel!
    Maar goed dat je ff gebeld hebt!

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Normaal doen ze dat in de 32e week maar bij jou is het al bijna 33 weken....ik zou voor de zekerheid eventjes bellen ;)

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Goed dat je zelf oplet!!

10. Tamara25

Tamara25 Lid

5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Bij mij zijn ze pas met 37 weken geweest.

11. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik ben ook deze week pas gebeld maar bij mij zeiden ze ook dat ze de intake 4 weken voor de uitgerekende datum houden.

12. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Bij ons heb je pas de intake op de dag dat je 8 mnd bent, en dan telefonisch. Begon me ook al af te vragen of ze me vergeten waren, maar is hier standaard zo laat pas.

13. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik heb ook nog niks gehoord. Ik wacht het nog even af. In het boekje staat dat ze ongeveer 10 weken van te voren contact met je opnemen. Als ik eind volgende week nog niks heb gehoord ga ik ook maar even een belletje plegen. Het zal wel erg druk zijn, ik zie alleen maar dikke buiken om me heen :D :D

14. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    hoi,

Wat houd tegenwoordig zo'n intakegesprek in? Bij mij is het alweer 8 jaar geleden dat ik kraamzorg heb gehad. Dus er zal wel het een en ander veranderd zijn.

Groetjes Françoise

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    @fransje

kraamzorge komt bij je langs om alles door te nemen
    waneer de kraamzorg word gebeld en wat ze nou precies allemaal doen tijdens de kraamtijd en afspraken gemaakt word er in huis word gerookt of dat je liever hebt dat ze buiten gaan staan enz en in sommige plaatsen word er zelfs in de babykamer gekeken of je alles bijna klaar hebt en of je alles al hebt ze blijven zo'n half tot 3 kwartier met je kletsen en er word gekeken hoeveel uur kraamzorg je nodig hebt groetjes marline

16. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    Hoi Marline,

Bedankt voor je snelle reactie.

groetjes Françoise

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Hoi ik heb vorige week me aangemeld...tenminste ik heb het gemeld bij mijn verzekering en dan wordt ik dus binnen 6 tot 10 weken teruggebelt..is dit een normale procedure vond het zo raar dat ik alleen maar mijn uitgerekende datum door hoefde te geven en dat ik dan pas over zo´n tijd wordt teruggebelt.

18. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik kreeg binnen 3dagen een info en een bevestiging dat ik aangemeld was

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ze is geweest. Een heel aardige vrouw. Ze zei alleen dat ze de aerosleep niet mogen gebruiken in het bedje van de baby, dus die gooide ze eruit als die erin lag ... het zou verkooptruc zijn. Volgens haar moeten de babies op de rug slapen en op het moment dat ze zich op de buik kunnen rollen kunnen ze ook hun hoofdje omdraaien ... het matrasje was dus overbodig en ik zou het maar afbestellen ... weet niet wat ik doe ... beter overbodig dan later spijt misschien :rolleyes:

Groetjes,
    Nikki F

20. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Bedoel je zo'n ding om voorkeurshouding mee te corrigeren? (met 2 van die driehoekige obstakels op een matje?) Of het dekje wat je over het matras heen legt?

Groetjes Suus

Deel Deze Pagina