Kattebak met handschoenen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minoes, 9 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    Kan ik de kattebak wel zelf verschonen als ik handschoenen aandoe? Het gaat niet om iets wat je kunt inademen toch?

2. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    volgens mij moet je ook een kapje om

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik heb gelezen dat je dat mag doen
    maar wel goed de handschoenen wassen en daarna uit trekken
    liefste wegwerp handschoenen gebruiken

4. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Handschoenen is genoeg als je ze na gebruik gewoon wast en dan pas weer gebruikt.....ik heb al die maanden de kattenbak gewoon zelf verschoond aangezien man lief veel werkt....en ik de katjes niet dagen met een vieze bak laat zitten

5. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik heb 3 katten en soms kom je er gewoon niet onderuit om toch de kattenbak te verschonen (als ik alleen thuis ben laat ik het niet liggen). Ik heb me laten testen bij de huisarst en bleek helaas geen antistoffen te hebben voor toxoplasmose, terwijl ik al mijn hele leven katten om me heen heb. Als je goed je handen wast is het wel voldoende denk ik.
    De kans dat je besmet wordt is best heel klein. Het komt namelijk vooral voor bij kittens, en als ze het al hebben werpen ze het ongeveer 2 weken via de ontlasting uit. Wanneer je de kattenbak regelmatig uitschept (of uit laat scheppen) heb je ook weer minder kans dat het zich verdubbelt of vermeerderd. Maar je moet wel vreemde dingen doen volgens mij wil je door het uitscheppen van de kattenbak besmet raken. Ik raak namelijk nooit iets aan en mocht dat al gebeuren op één of andere manier dan moet het bv onder je nagel ofzo terecht komen en daarna je handen niet of niet goed wassen en dan met diezelfde vinger in je oog of mond terecht komen wil je jezelf besmetten.....
    Maar ondanks dat de kans heel klein is, is het natuurlijk wel goed om er rekening mee te houden en liever geen risico te nemen. Mijn vriend schept in principe de kattenbak uit en verschoont deze ook, maar heel soms ben ik bv even alleen thuis en dan kan het even niet anders, dus daarna was ik héél goed mijn handen.

Deel Deze Pagina