Kraamzorg

Discussie in 'Verzorging' gestart door -, 22 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik kreeg de eerste folders thuis van de kraamzorg. Wij hebben recht op 44 uur verdeeld over 8 dagen. Nu las ik ook dat de kraamzorg alleen de kraamkamer, toilet en badkamer schoon houdt en niet de overige huishoudelijke taken op zich neemt.

Wij hebben namelijk een hond en mijn man wil graag nadat de kraamhulp weg is vrij nemen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Met behulp van (schoon)moeders? Ik zie het niet zo zitten om die de hele dag over de vloer te hebben...

Misschien hebben jullie tips?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb voor mijn hond een uitlaatservice. Hij gaat dan de eerste 4 dagen tussen de middag twee uren weg.

Het huishouden doen we na de 8 dagen wel. Als de wc maar schoon is, badkamer en keuken vind ik het prima. Dat kan mijn vriend eventueel wel doen. Onze hond heeft zeer kort haar en verhaart dus eigenlijk niet. Ik denk dat je man in de avond misschien een stofzuiger door het huis kan halen?

Ik vraag mijn schoonmoeder en een paar vriendinnen eten voor ons mee te nemen dat we kunnen invriezen. Dus even makkelijk.

Mijn vriend neemt ook die week( of twee) vrij nadat de kraamhulp is weggegaan.

Ik hoop dat we het zo kunnen redden,

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    HEt ligt er ook aan welke kraamverzorgster je krijgt hoor, de meesten doen je woonkamer en keuken er ook wel bij hoor.
    Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel werk ze heeft met visite enzo.
    De eerste zorg gaat naar moeder en kind en de ruimtes waarin ze verblijven als er tijd over is kunnen ze andere dingen doen.

Wat ik wel vond is dat 'onze' kraamverzorgster dingen wel heel makkelijk aan mijn man door schoof terwijl deze al heel veel deed. Zo liet ze steeds de afwas gewoon staan en dat moest mijn man er dus bij doen die stond dan 's avonds wel een uur af te wassen. Daar heb ik wat van gezegd, alles mooi en aardig maar ook een man moet aan de nieuwe situatie wennen.

Het verzorgen van huisdieren moet je wel zelf doen !

Groetjes Anita

4. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

Tijdens de kraamtijd van marki hebben we het echt getroven met de kraamhulp ze deed alles en nam mark ook zo veel mogelijk uit handen echt een super mens was het.

Mark deed alleen de boodschappen en de kids naar school brengen.

Het avond eten maakte ze al zo goed als en als mark dan thuis kwam dan was het afgieten enz en klaar.

5. ciel72

ciel72 Lid

15 jul 2006
    84
    0
    0
    wij hadden ook een fijne kraamhulp,ze deed alles,zelfs ons hondje uitlaten,terwijl ik zei dat het niet hoefde,want dat wou mijn moeder wel doen.toen zij wegging had mijn man daarna 1 week vrij,dat was heerlijk.ik kijk er met veel plezier eraan terug

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het ligt er EN aan wat voor KV je krijgt EN aan hoe groot je woont en of je bv nog andere kids hebt rondrennen die verzorgt moeten worden enz...

De KV hier deed elke dag eerst de afwas, het bed, de badkamer,de wc en de was... Maar wij wonen in een appartement en 1e kind, dus erna had ze nog tijd zat en deed ze de woonkamer stoffen, zuigen en dweilen... Ook vroeg ze altijd of ze alvast eten zou koken voor ons (ze kwam altijd de hele morgen, tot 14 uur) Ze doen alleen geen 'groot' werk zei ze, zoals ramen lappen en boodschappen doen...

O ja, ze zei trouwens ook dat als de moeder BV gaat geven er ook meer tijd gaat zitten in de begeleiding daar van, dus dan is er ook minder tijd over voor het huishouden, op de eerste plaats staan natuurlijk moeder en kind.

Ook ligt het eraan hoe het met de moeder gaat, ik had bv nergens last van en deed alles zelf, maar als je in bed ligt en daar ook gewassen enz moet worden is er ook minder tijd voor het huishouden.

En de hond, ze vroegen mij op de intake of we huisdieren hebben (hebben wij niet) en toen zei die vrouw van de intake dat als we een hond hadden gehad dat ze dan, als het mogelijk was, iemand hier geplaatst hadden die het geen probleem vond om even met de hond een blokje om te gaan. Maar die zekerheid kunnen ze je dus niet geven, want ze zijn het niet verplicht.

Groetjes

Deel Deze Pagina