Mijn baby plast zich er steeds onder.....

Discussion in 'Verzorging' started by esmeeo, Oct 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esmeeo

esmeeo Lid

Oct 4, 2006
    28
    0
    0
    Ik heb een zoontje van 5 weken en hij plast zich 's nachts steeds nat. En niet alleen de pamper is kletsnat, maar ook zijn rompertje en soms zelfs de pyama erboven. :oops:
    Ik doe naar mijn mening al alles om dit te verhelpen (nl. piemeltje naar beneden, randjes van de pampers naar buiten vouwen), maar het blijft bijna iedere nacht terugkomen.
    Ik heb al gekeken of ik een andere maat van de pampers moet hebben. Hij heeft nu nog maat 1 - newborn van de pampers(hij is nog geen 4 kilo), maar ook nummer 2 werkt niet. Verder heb ik de pampers van Kruidvat ook al geprobeerd, maar ook deze zorgen er niet voor dat hij droog blijft.
    Heeft iemand tips? :(:

2. MollyM

MollyM Bekend lid

De luiers van de Lidl zijn ook heel goed, veel mensen vinden ze meer absorberend dan de pampers.

Een andere optie is katoenen luiers gebruiken voor 's nachts die sluiten heel goed af (als je voorgevormde neemt zoals totsbots) en die kan je steeds extra inleggers bij doen als het nodig is (als je kindje groter wordt).

3. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    @esmeeo

Wat bij mij goed hielp, misschien een tip voor jou.

Als je de buitenste randjes naar buiten vouwt, moet je ook erop letten dat er binnen in de luier ook een randje zit en die kan je met je vinger om zijn kontje doen. Ik heb tot nu toe geen natte luier, romper en bedje meer!

4. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

Sep 28, 2006
    984
    0
    0
    NH
    Interessant. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn zoontje die nu 5 1/2 week is. Bij mij is het hele wiegje ook nog eens kletsnat tot op het zeiltje toe. Gisteren ben ik naar het consultatiebureau geweest en nu blijkt dat meneer al 5,5 kilo weegt terwijl ik Pampers 1 en 2 gebruikte. Nu heb ik 3 gekocht in de hoop dat dat beter gaat. Ik zal eens proberen dat binnenrandje over zijn kontje te trekken (maar volgens mij gaat dat automatisch?) als ik weer zijn luier verschoon. kira.

5. esmeeo

esmeeo Lid

Oct 4, 2006
    28
    0
    0
    Bij Thomas lag het echt aan de baby-sleep.
    Sinds ik deze niet meer in zijn wiegje heb, is hij 9 van de 10 keer droog.
    2 dagen geleden was zijn rompertje ietsjes nat, maar dat kwam omdat hij lang had geslapen en behoorlijk veel had gedronken.

6. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

Sep 28, 2006
    984
    0
    0
    NH
    Misschien een domme vraag.. maar wat is een baby-sleep?

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn tante had het ook met mijn neefje. Zij deed een inlegluier gebruiken 's nachts. Dus in de mini-pamper (of later anderemaat) een inlegluier.

8. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb dat met mijn zoontje ook gehad, ik heb over de luier een Luierbroekje gedaan (zoals je ook bij meisjes doet onder een rokje/jurkje) maar bij 2 maanden was dat over.

9. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    geen last van... nog nooit gebeurt.. soms sla ik de nachtverschoning zelf 1 keer over omdat ik hem niet wakker wil maken en dan zelfs nog niet...
    terwijl de luier soms echt enorm zwaar is :|

Share This Page