kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Bedankt voor de info! Ik heb inderdaad al 2 voorkeuren doorgegeven waar de vk graag mee samen werkt! En wacht nu rustig af!

2. kristel

kristel Niet meer actief

Voor degene die nu onderverzekerd zijn en in het nieuwe jaar gaan bevallen kunnen alsnog een andere pakket kiezen (alleen krijg je niet altijd het kraampakket meer).

3. Tim

Tim Nieuw lid

29 nov 2006
    1
    0
    0
    Hoi,
    Ik zit bij het oz met een royaalpakket en daar wordt de kraamzorg eigenbijdrage in 2006 nog voor 50% vergoed.
    Vanaf 2007 wordt het pakket verandert door het oz naar een toppakket en dan is de vergoeding afgeschaft.
    Wel krijg ik in 2007 100% vergoeding voor de poliklinische bevalling.

Het rare is dat mijn man een iets minder pakket heeft, nl het ideaalpakket, en deze nog een jaar blijft bestaan.
    In dit pakket blijft de eigen bijdrage gewoon vergoed voor 50%, maar uiteraard mag hij het niet declareren omdat hij een man is.
    mijn man betaald in 2007 8,70 aan aanvulling en ik 20,20, alleen krijgt hij eer dingen vergoed als ik ( ook nog andere dingen nl ).
    Kortom de paketten worden duurder en minder vanaf volgend jaar.

Groetjes Tim.

4. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Ik snap het. Niet helemaal jouw keuze dus... :(

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik krijg alles vergoed, geen eigen bijdrage en ook administratiekosten ed. die ik eventueel (vooraf) moet betalen worden vergoed.

6. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik krijg ook alles vergoed.
    ben collectief verzekerd, zelfs policl.wordt helemaal vergoed

7. Niet meer actief

Even een aanvulling mocht je extra aanvullend zijn:
    Dan krijg je voor de ziekenhuisbevalling nog eens 50% korting.

En voor de kraamzorg:
    Bij de aanvullende 100% toto 175,-
    Je moet 3,50 per uur zelf betalen. 175,-: 3,50= 50 uur vergoed.

En je kan per 1 jan een nieuwe verzekring afsluiten die alles altijd 100% vergoedt.

Moontje het maakt niet uit of je collectief verzekerd ben t hoor.
    Je krijgt dan alleen een korting op je maandelijkse lasten.
    De polis blijft gewoon hetzelfde.

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik heb bij interpolis het toppakket en krijg echt alles vergoed! Totaan de eigen bijdrage voor de kraamzorg aan toe.....

Ben blij dat ik er vorig jaar voor heb gekozen zo'n uitgebreid pakket te nemen!

Ik moet wel zeggen dat we volgend jaar 120 euro per persoon op jaarbasis meer gaan betalen dan we dit jaar hebben gedaan, dat vond ik best wel veel! Maar goed, we zijn in ieder geval goed verzekerd!

Wij hebben vorig jaar de zorgtoeslag niet aangevraagd maar gaan dat achteraf doen, omdat we niet van te voren konden aangeven of we er recht op hadden (ondernemers...) We waren bang dat we dan achteraf weer terug moesten betalen. Dus zoals het er nu naar uitziet krijgen we een behoorlijke smak met geld terug, is weer mooi extraatje! Moeten we alleen niet vergeten het voor maart in te dienen anders vervalt het :rolleyes:

Marian

9. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik zit bij Menzis (basis plus aanvulling) en ik krijg ook alles vergoed. Kraamzorg, kraampakket en een ziekenhuisbevalling op medische indicatie.

10. Niet meer actief

Ik zit bij IZZ en heb pakket 2 weet hier iemand iets over?

11. tatlim23

tatlim23 Lid

14 nov 2006
    59
    0
    0
    Voor degenen die in 2007 pas gaan bevallen is het misschien slim om even alle zorgverzekeringen door te spitten, want er zijn veel verzekeringen bij die wel alles vergoeden.
    - poliklinische bevalling zonder med. ind. 100%
    - kraampakket 100%
    - kraamzorg 100%
    Ik zit zelf bij VGZ en ben overgestapt naar een uitgebreid aanv verzekering (had eerst een jongerenverzekering).
    Ik betaal nu wel iets meer per maand (€8 ), maar krijg wel alles 100% vergoed. Als je dan een lijstje gaat maken met de kosten dan haal je dat er echt wel uit (ik dan).
    Ik werk bij CZ en daar hebben ze zelfs nog goedkopere pakketten die alles 100% vergoeden.
    Gewoon even goed vergelijken, want dat kan je echt een hoop met geld schelen.

12. Esma

Esma Bekend lid

Kijk op www.izz.nl
    Ik ben daar ook verzekerd en ik krijg alles vergoed.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij mij heeft de kraamhulp het niet eens gered om bij de bevalling te zijn, en zo`n vk weet zich dan wel te redden. overigens als de kraamhulp het niet red om er bij te zijn, betaal je wel de assistentiekosten!
    mijn aanvullende verzekering vergoed wel de eigen bijdrage, maar iedereen moet maar eens goed nakijken in hoeverre het volgend jaar allemaal gaat veranderen. want bij een heleboel verzekeraars word veel geweizigd

14. Niet meer actief

@Esma: hoe ben jij verzekerd? Volgens mij is pakket 2 namelijk het meeste dacht ik

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Huh? Je betaalt dus voor het feit dat ze te laat is? Of betaal je gewoon de volle mep voor wat ze na de bevalling doet (bed verschonen enzo)?

Deel Deze Pagina