oh ik heb iets stoms gedaan! Ik heb net nog een test gedaan, omdat ik die toch nog thuis had liggen en omdat ik zo zenuwachtig ben voor vanavond. En er kwam maar een heel licht streepje, echt heel licht. De andere testen waren altijd heel duidelijk. Ik snap er niets van. Je moet toch steeds meer zwangerschapshormoon aanmaken? Ik ben echt zo bang nu...heeft iemand dit wel eens gehad?
Da's toch normaal, dat het hcg gehalte weer gaat afnemen na een paar weken? En een test dus lichter uitvalt dan in het begin. Op internet gevonden: Rond 6 weken stijgt het hCG-gehalte ineens sterk tot en met week 9, daarna neemt het langzaam af om rond 16 weken ongeveer gelijk te blijven
Bij mij namen de verschijnselen (nou ja, verschijnselen... mijn lichtelijk zere borsten en af en toen wat moe) af bij 9 weken, dus bij mij zakte het hcg rond die tijd ook. Na mijn vorige zwangerschap, die eindigde in een miskraam, testte ik een paar weken na de curettage nog vet positief, dus ik denk dat het niet zoveel zegt.
oh ik hoop het echt. Verschrikkelijk dit wachten. NOOIT meer een echo aan het einde van de dag! Ik hoop echt dat het allemaal goed komt! En dat jullie gelijk hebben.
Misschien moet je gewoon hier mee op houden! Je bent enorm onzeker en dat geeft niet, maar op deze manier maak je jezelf helemaal gek meis! Niet doen. Probeer van het goede uit te gaan. Ik heb zelf in sept 2006 een miskraam gehad met 3 mnd en ik was helemaal van de kaart. maand later was ik weer zwanger! Ik werd ook gek van de onzekerheid maar heb het toch van me af proberen te zetten. Moet je ook doen want anders duurt het allemaal ZOOOOOO lang en maak je jezelf HELEMAAL GEK! Je bent zwanger en je hebt geen helder rood bloedverlies, dus probeer te genieten. En ga niet elke week een test doen... 1 positieve test is genoeg! Succes...
Zolang de vrucht niet naar buiten komt, zit hij er nog Succes met wachten en je hebt het vast ook gelezen: stress is ook niet zo goed als je zwanger bent, probeer wat te relaxen.
Ik weet het meiden. Ik heb er ook al spijt van dat ik het gedaan heb! Ik wou alleen even weten of het misschien normaal is. Maar blijkbaar is dus.
lieve Bloem Volgens mij kan het hcg alleen maar drastisch afnemen als je een daadwerkelijke miskraam hebt gehad (of bent bevallen natuurlijk). Als jij geen bloed hebt verloren, dan kan het hcg niet 'zomaar' weg zijn, echt niet. Na mijn curettage in oktober heb ik nog 3 weken een positieve zwangerschapstest gehad omdat het hcg nog in mijn lijf zat en na mijn spontane miskraam (heftig bloedverlies) in december was het hcg onmiddellijk weg. Als jij geen bloedverlies hebt gehad, kun je niet het hcg dat al is aangemaakt zomaar kwijt zijn. Het is wel zo dat de enorme hormoonstoot die je in het begin krijgt (rond 6 weken) ook afneemt. Je kunt niet voordurend die hormonen voelen, dat verklaart het afnemen of nauwelijks voelen van symptomen. Ik weet hoe moeilijk dit is. gisteren plaatste ik zelf een bericht omdat ik zo bang was voor de echo van vanochtend. In mijn hoofd was het al mis. Maar het bleek anders: hartje klopt prima en kleintje zit lekker veilig op z'n plekkie. Bloem, je kunt niets anders doen dan afwachten. Je hebt er geen invloed op, je zult je er aan moeten overgeven. Vanavond weet je meer. Veel sterkte en ik hoop dat je een goede uitslag krijgt! liefs, Amber
het hcg hormoon zakt inderdaad naar enkele weken, en als er iets mis is met je kindje maar het zit er nog in, dan blijft het hormoon er ook. pas zodra je het kindje bent verloren door uitdrijving of curetage zakt het hormoon langzaam. ik heb een curetage gehad bij een zwangerschap van 11 weken (vruchtje was 10wk en 5dg oud) en had 8 weken na curetage nog een lichte test. dus het verdwijnt echt niet zomaar.