Thee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kayke, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Mag ik gewoon vruchtenthee drinken?
    Bijvoorbeeld: Citroenthee, rozenbottelthee, appelthee, ...?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Neem ik aan van wel! Lijstje voedingscentrum van "verboden lekkers" bevat wel o.a. voorzichtig met anijs, venkel, zoethout, salie en kaneel, dus met kruidenthee zou ik wel wat voorzichtiger zijn :) Al gaan veel van die dingen echt over kruidenpreparaten.

Oh en natuurlijk niet meer dan 8 koppen zwarte thee per dag, anders wordt t wat teveel caffeine voor je uk

3. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ok, dankje

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou behoorlijk onder die 8 koppen per dag gaan. Teine en caffeine zijn niet goed voor je, zeker niet nu.

5. Metire

Metire Niet meer actief

ik zou gewoon thee drinken zoveel als je wil, en als het je fijner laat voelen dan niet meer dan 6-7-8 (wat jou maar goed lijkt).. Persoonlijk drink ik veel icetea en af en toe heb ik dagen dat ik alleen maar zin heb in cola, en dan drink ik gewoon een fles leeg... soms heb ik het gevoel dat je zo'n beetje 9 maanden in een zuurstoftent moet gaan leven met alle dingen die je niet mag en 'slecht' zijn ;) maarja dat is mijn persoonlijke mening!

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik ben naar een natuurwinkel gegaan, heb daar thee gehaald die van bloemblaadjes gemaakt is.
    Kan 0,0 kwaad en smaakt heel zacht

Ik drink overigens geen andere thee waar groene of zwarte thee in zit (just to be sure)

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Er is ook hele lekkere theïnevrije thee van Twinings (te koop bij de Tuinen), dat zou je ook kunnen overwegen. :)

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik schrok net even omdat ik anijs er ook tussen zag staan. Nou heb ik gisterenavond een anijsblokje in mijn melk gegooid, omdat ik zo slecht slaap de laatste tijd. Maar zag na even googlen zolang je niet meerdere koppen per dag drinkt het geen kwaad kan.

Het volgende lijstje had ik als voorbeeld van de dokter gekregen.

Voorbeeld van 300mg cafaïne:
    3 koppen koffie en 1 kop thee
    2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola
    2 koppen koffie en 3 koppen thee
    Dit stond erbij als beschrijving:

De cafeïne hierin kan de kans op een miskraam of baby met een te laag geboortegewicht iets verhogen. Het Voedingscentrum adviseert om maximaal 300 mg cafeïne per dag te gebruiken tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina