Ik heb me net ook maar met wat haast aangemeld, de vorige keer heb ik lekker rustig aan gedaan met alles, was toen in de winter uitgerekend. Hadden prima kraamzorg, kregen 2 heel lieve verzorgsters, vond het ook niet erg dat het 2 verschillende waren. Nu dezelfde organisatie ( De provinciale kraamzorg ) en heb er alweer zin in!
Ik heb wel voor thebe gekozen. Ik hoef maar 3 uur hulp per dag. En ik ga bevallen in het kraamhotel wat via die organisatie gaat. Ik heb tevreden moeders in mijn omgeving erover gehoord.
Ik heb op gevoel gekozen voor groene kruis. Bevallen in augustus en iets van 64 uur zorg gehad (had wel KS en extra kraamzorg). Was er echt super tevreden over!
Zo, heb een aanvraagformulier ingevuld via mijn verzekering. Als kraamhulp heb ik homecare gekozen, omdat jullie er zo positief over waren. Dus ben benieuwd! Jullie lieten me wel ff schrikken haha. Dacht dat ik nog tot 16 weken kon wachten.
Ik heb bij mijn eerste kindje gekozen voor Homecare. Zij streven ernaar om 1 persoon jou kraambed te laten verzorgen, echt top! Ook hebben ze een certificaat wat betreft ondersteuning bij borstvoeding. Mijn kraamhulp wist er alles van..na deze positieve ervaring nu zonder twijfelen weer Homecare aangevraagd. Ik beval ergens eind januari als het goed is en heb voor dec. ook nog even mijn verzekering bijgewerkt. Voor maar 2 euro id maand meer betalen (24,- voor dit jaar) wordt ook de eigen bijdrage van 4 euro vergoedt, geloof dat we bij de vorige zwangerschap een rekening van 150,- kregen voor de eigen bijdrage, dat zou nu dus niet zo zijn.... Vroeg me alleen af met die vergoeding van de eigen bijdrage of je niet eerst je igen risico moet betalen of geldt dat hier niet voor? Maar goed die 150,- was het ook waard hoor!