Hallo dames.... Ik ben vorige week erachter gekomen dat ik zwanger ben, maar ik ben zo bang voor de reactie van mijn schoonouders, vooral mijn schoonvader! Ik slaap er al nachten slecht van! Zijn er meiden die dit ook meegemaakt hebben die misschien tips hebben?
wat jammer dat je niet volop van je zwangerschap kan genieten. Waarom denk je dat ze er niet blij mee zullen zijn? Het is toch prachtig nieuws voor ouders en schoonouders?
Waarom ben je zo bang voor hun reactie? Probeer toch een beetje te genieten van je zwangerschap, en niet teveel zorgen maken! Wanneer wil je het ze vertellen?
Mijn schoonvader heeft het helaas niet zo met kinderen. En hij denkt meteen weer aan het financiele plaatje, terwijl er genoeg financiele ruimte is!
En waarom ben je zo bang voor hun reactie? Beetje weinig info om er wat over te kunnen zeggen ... Zag je 2de bericht te laat srry ! Nou als jij overtuigd ben dat t financieel okay zit wie zijn hun dan om erover te bepalen? En dat je schoonpa niets met Kids heeft is wel Jmmr als er een kleinkind onderweg is , maar laat dit je niet dwarszitten! Geniet lkkr van je zwangerschap en wie t er nie mee eens zijn hebben pech, jullie keus, jullie relatie, situatie, financiën en jullie kindje! Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik zou zeggen geniet ervan en laat je net gek maken
Nou, hij heeft ze zelf toch ook genomen? Bovendien neem je ook geen kinderen voor je schoonouders, het gaat erom of jullie het leuk vinden of niet! En wat betreft het financiële plaatje, daarvan kun je toch gewoon aangeven dat jullie dat keurig op orde hebben en dat hij zich daarover geen zorgen hoeft te maken. Ik zou het heel vreemd vinden als hij dan nog negatief reageert, zijn reactie gaat je vast meevallen en dan denk je, heb ik mij daar nu zo druk om gemaakt? Zonde van je energie, niet doen en lekker gaan genieten van je zwangerschap!!
Heb in mijn vorige relatie heel slecht contact gehad met mijn schoonouders, altijd veel stress geweest. En met mijn huidige schoonmoeder gelukkig wel een goed contact, mijn schoonvader houd zichzelf eigenlijk altijd op afstand. Weet eigenlijk niet zo goed waar ik nu zo bang voor ben, maar ik trek het me gewoon altijd heel erg aan als mensen iets zeggen
Ik zou ff wachten met het vertellen aan je schoonfamilie. Als je 3 maanden bent is nog tijd zat. Hoe is de relatie tussen je partner en zijn schoonvader? Hij kan het toch ook vertellen? Je schoonvader kun je ws niet veranderen, maar wel jezelf. Als je bij hem bent, neem dan denkbeeldig de hele ruimte in, zodat hij je niet meer figuurlijk met je rug tegen de muur zet. Ga in je kracht staan!
Eigenlijk geef je dus zelf al aan dat je je waarschijnlijk druk maakt om niets... Ik zou eerst even afwachten wat hun reactie is alvorens in de stress te schieten van iets wat er misschien helemaal niet gaat zijn!
Hij hoeft ze toch niet te onderhouden? Niks om bang voor te zijn. En mocht hij over de centen beginnen, gewoon afkappen. "Onze bankrekening is privé." Jij zit toch ook niet met je neus in hun portemonnee of huishoudboekje? Moet hij dat ook niet doen Gewoon lekker van genieten en heel veel plezier. En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk
Dit dus. Meid ga lekker genieten van je zwangerschap! Laat het niet door zoiets verpesten Jij bent blij met je wondertje en dat is het allerbelangrijkste!
ik zou nog even wachten met vertellen tot je de 3 maanden hebt bereikt, misschien een idee; eerst alleen aan mensen vertellen bij wie je je fijn en goed voelt, als je dan genoeg mooie, lieve, prettige en super fijne reactie's heb vertel je het aan je schoon vader. dan voel je je misschien wat sterker. en verder, tis jullie leven en keus!!! probeer er van te genieten
Ik met me eigen vader, moeder e.d. weten het wel (gescheiden.) Maar mijn vader niet vindt het doodeng!
Ik was ook ontzettend bang om het hun te vertellen! Ze zijn inderdaad altijd erg met geld bezig etc. en buiten dat zijn hun zwaaaaaar christelijk en wij niet getrouwd! Nou een mooiere reactie konden wij niet krijgen, ze waren dolgelukkig!!! Ik had van te voren ook tegen mn vriend gezegd, wat hun ook gaan zeggen of hoe hun ook gaan reageren is aan hun, wij zijn blij met ons aankomende uk! Hun kunnen kiezen wat ze willen, hun kleinkind zien opgroeien of adios...! succes!
Heej meis, Allereerst super gefeliciteerd! Ik zou je zelf juist willen aanraden om niet te lang te wachten met vertellen. Zelf was ik ook echt heel bang voor de reactie van mijn schoonouders. We zijn 22 en 24 dus vrij jong. Maar hoewel het niet gepland was was het wel gewenst en hebben we alles gewoon op orde. Maar ondanks dat zag ik zo tegen het vertellen op. Ik had er echt buikpijn van en kon niet goed worden als ik er alleen al aan dacht. Mijn vriend heeft het toen met zeven weken al aan zijn ouders verteld zonder mij vooraf te waarschuwen. Ze reageerden niet super enthousiast, maar ook lang niet zo slecht als waar ik bang voor was. Achteraf ben ik dus heel blij dat ik niet nog vijf weken heb doorgelopen met enorm veel stress. Verteld is maar verteld. En verder is het inderdaad wat alle anderen hier al zeggen hoor, het is niet hun kind en niet hun situatie of keuze. Het is geweldig en je moet er lekker vam proberen te genieten. Maargoed, ik weet dat dat soms makkelijker is gezegd dan gedaan Maar het valt vast mee! Succes in elk geval en een hele fijne zwangerschap gewenst!
Ehm boeiend wat hun ervan vinden? En als je er echt zoooo erg tegenop ziet om het te vertellen, laat je het je vriend toch doen.
Dankjewel voor jullie reacties! En jullie hebben helemaal gelijk, het maakt niks uit wat anderen ervan vinden, wij zijn er blij mee en dat is het allerbelangrijkste!
Ooh mannnn wat was ik zenuwachtig voor de reactie van mn schoonouders... Mijn vriend heeft t alleen verteld en z'n moeder had "bezwaren" (gooi het op bezorgdheid ) en zn pa vond het super... (had andersom verwacht) Binnen 2weken was iedereen aan het idee gewent en vinden ze t allemaal prachtig... Ze zijn meer betrokken als mijn eigen moeder ghihihi En geloof me, wij hebben ook niet alles voor elkaar voor de komst van een kindje. Die erge reactie die ik had verwacht bleek achteraf gezien reuze mee te vallen.