Jeetje zeg, wat een verschil met Emmer-compascuum eigenlijk. Hier kun je je nog op't laatste moment inschrijven en het wordt geregeld. Maar ja, platteland he... Ik heb m'n kennismakingsgesprek pas in m'n 7e maand...
Wat wordt er eigenlijk besproken tijdens zo'n gesprek? Ik had wel een foldertje meegekregen, maar daar stond niet echt veel in...
Er word een beetje info gegeven over de taken van de kraamzorg en over de hoeveel tijd dat je wilt besteden aan kraamzorg. Ze vargen ook of je bezwaar hebt voor een leerling. En verder niet zo heel veel meer, maar kan me vergissen is alweer ruim 1 jaar geleden voor mijn
Volgens de verzekeraar moet ik het voor de 16 weken aanvragen. Maar wil toch tot na m'n 1e echo wachten; die krijg ik met 11 weken. Heb toch nog wel even de tijd. Silly
Ik heb het geregeld toen ik rond de 12 weken was; ze adviseren inderdaad om het vroeg te doen. Zo voelt het dan ook, maar aan de andere kant moet je sowieso in het begin van je zwangerschap een aantal zaken regelen. Als dat eenmaal voorbij is, dan heb je toch mooi veel afgehandeld Zo'n 4 tot 6 weken voordat ik ben uitgerekend komen ze bij mij voor een intake; bij een eerste kindje (in mijn geval) komen ze meestal langs, bij een 2e en verder kan het meestal telefonisch.
Goh interessant om dat hier nu te lezen van iedereen. Ik heb donderdag intake bij de verloskundige en de morgen over een week de eerste echo, dus zal dan even informeren hoe dat hier bij ons in het noorden zit. Ik wist ook niet dat je dat al zo op tijd moest aanvragen. Maar ik zou inderdaad sowieso de eerste echo ook afwachten. Liefs Sämira
Volgens mij was ik net 6 weken zwanger toen ik het al aangevraagd heb. Na een week had ik de bevestiging van de verzekering in huis, en een paar dagen daarna kwam het informatiepakket en bevestiging al van de kraamzorgorganisatie. Misschien een beetje vroeg, maar nu weet ik wel zeker dat het geregeld is, ik woon in Rotterdam, is toch een hele grote stad, en dan heb ik het liever allemaal maar snel geregeld. Krijg van de verzekering ook nog een kraampakket, dus alles geregeld. groetjes celiene
ik moest mijn kraamzorg ook snel regelen dat zeggen ze omdat er bij veel wachtlijsten zijn daarom ken je het beste zo snel mogelijk inschrijven groetjes joella
ik woon in de ranstad en moest het al met 6 weken aanvragen. Niet voor de verzekering, maar om er zaeker van te zijn dat ik bij het kraambureau terecht kan die ik heb uitgezocht. Ze hebben het zo druk dat je dat heel vroeg moet regelen. Maandag komt er iemand voor een intake gesprek, ben benieuwd, Heb ook geen idee wat ze allemaal gaat vertellen en doen...
Mijn vk heeft tegen mij gezegd dat je voor de 16e week kraamzorg geregeld moet hebben en daarna je verzekering moet inlichten. Je krijgt via hun dan het kraampakket. Succes Knuf Juud
Ik heb het gisteren via internet aangemeldt. Maar schijnbaar is het toch nodig aangezien je uit meer dat 20 verschillende kraamburo's kunt kiezen en zeker als je een bepaalde kraamburo wilt hebben en een bepaalde kraamverzorgster. Ik heb de bevestiging vandaag ook per email binnengekregen.
Halllllllllo, Wij hebben kraamzorg met de 12 weken aangevraagd. Had nog geluk omdat de hele maand augustus al vol zat. Groetjes Kaatje
Ja precies klopt 21 sept. Maar we hadden dus kraamzorg al met de 12 weken aangevraagd. Heb vandaag al een intake gesprek gehad. Groetjes Kaatje
Bij ons moest je de kraamzorg voor de 16e week hebben aangevraagd. Heb me ongeveer bij 12 weken aangemeld. Had geluk dat ik er nog een leuk pakket bijkreeg (tummytub en allerlei kleine spulletjes). Ben zelf in augustus uitgerekend en kan me best voorstellen dat het dan lastig is als omdat veel mensen dan vakantie hebben. Denk dat je je dan zo snel moet aanmelden zodat de mensen van de kraamzorg een goede planning kunnen maken.
ik moest me voor de 16de week bij de verzekering melden werd toen gelijk ingeschreven bij de kraamzorg.