ik heb gister avond zonder dat ik er erg in had een muffin gegeten want er zit toch rauw ei in.nou is mijn vraag is het ernstig dat ik er een op heb kan het kwaad? en alvast bedankt he jullie allemaal groejtes femke
ik lees de laatste tijd wel vaker van dit soort verhalen meiden die bang zijn voor bepaald voedsel zelfs de hemaworst en taart is voorbij gekomen maar jeetje denk je nou echt dat dat gevaarlijk is kom op zeg vraag anders aan de vk maar eens een lijstje wat wel en niet mag
Soms is het ook beetje logisch nadenken....een muffin wordt toch gebakken?!?!?!? Vraag idd je vk een lijst met dingen die je wel en niet zou mogen. Ook staat oa. op voedingscentrum.nl een lijst met dingen die wel en niet mogen als je zwanger bent.
Er zit rauw ei in maar daarna word ie toch ook gebakken anders zou je rauw deeg zitten te eten. lijkt me geen enkel probleem dus. Zolang je maar oppast met rauw vlees en niet een ei zo uit de koelkast leeg slobbert zal het allemaal best wel los lopen hoor.
Was je het beslag aan het eten ofzo, dat ze nog rauw waren...... Is trouwens wel lekker , beslag ....mmmm enneh, rauwe eieren mag best. Je kan er net zo als wanneer je niet zwnager bent , Salmonella van krijgen... Niet gevaarlijk voor je kind, wel vervelend voor jou..
Over wat voor muffins heb je het hier? Je bedoelt toch niet die mooie gele paddestoelen in een papieren cupje? (of nog beter, die bruine met stukjes chocolade ) Daar heb ik er namelijk toch een heleboel van naar binnen gewerkt, en daar zat echt geen rauw ei meer in -> oven! Wat voor muffins heb jij in je hoofd?
Zoals al gezegd, het is niet meer rauw (en idd rauw ei is net zo "gevaarlijk" als je niet zwanger bent. En niet lullig bedoelt of zo, maar er zijn overal wel lijstjes (o.a VK en voedingscentrum) te vinden waarop staat wat je NIET mag eten, alles wat dus niet in die lijstjes staat mag je gewoon eten! Heb de laatste paar weken al van alles langs zien komen wat ineens ook niet meer zou mogen, van aardbei tot softijs We zijn zwanger, niet ziek, en met een beetje opletten en logisch nadenken komen we die 40 weken wel door
nou bedankt allemaal voor de snelle reactie het lucht wel op want skiekem liep ik er wel mee rond.maar het was gewoon een zelf gemaaket muffin en het was geen chocolade hihihih wel jamer he.
Ik neem aan dat je niet het rauwe beslag op hebt zitten eten?! Wat dat is dus niet goed he Ik krijg ineens zo'n trek in muffins....
Niets ten nadele van de topicstartster, want ik kan me de onzekerheid wel voorstellen, zeker bij een eerste kind, maar ik begin een beetje kriegel te worden van dit soort vragen. Er zijn maar een paar dingen die je niet mag eten of doen tijdens je zwangerschap (althans, 'niet mag': beter van niet). Maar zoals al gezegd wordt, de laatste tijd wordt dit forum overspoeld met berichten over wat je wel of niet mag eten.. een zwangerschap is een natuurlijk proces.. als het allemaal zó fragiel en kwetsbaar zou zijn, dan klopt er toch iets niet in die natuur, lijkt me! Internet staat vol met lijstjes wat wel en niet mag, de vk kan het feilloos vertellen, en voor de rest: gezond verstand en logisch denken En nogmaals, no offence, deze reactie is meer een algemene, in reactie op al die topics over wat wel of niet gegeten mag worden. En.. ik heb me te barsten gegeten aan producten waar rauw ei in verwerkt is, deze zwangerschap, maar mijn andere twee zwangerschappen ook....
Hhm muffins! heb er ook ineens zin in. Even nog een vraag, hoor iedereen over rauw ei enzo maar hoe zit dat dan met een zacht gekookt eitje...mag dat?
Ja hoor dat mag! Enige wat je er mogelijkerwijs van zou kunnen krijgen is een salmonella besmetting. Is vervelend voor jezelf maar niet schadelijk voor je baby..
sorry hoor, maar als dit een serieuse vraag is zakt mijn broek ervan af!Natuurlijk mag je dat niet eten, een rauw ei blijft een rauw ei, gebakken of niet! ](*,)
Waarom zou je dat nou weer niet mogen eten? In het beslag gaat natuurlijk een rauw ei, maar daarna gaat ie ik weet niet hoe lang in de over. Dan is het toch niet rauw meer! En dan mag je het gewoon eten! Zou toch wat zijn zeg dan zou je ook geen cake en taart enzo meer mogen eten.