Sinds eergister (38+4) heb ik harde buiken. Ik had ze al weleens eerder (sporadisch) bij fysieke inspanning en traplopen, maar niet zoals nu. Het lijkt dan alsof mijn kind zich helemaal uitstrekt of "opstaat" in mijn baarmoeder. Mijn buik wordt een scheve piramide. Daarnaast word ik helemaal benauwd (daar herken ik het vooral aan; het hard worden van mijn buik an sich is niet zo vervelend) en af en toe voel ik ook een onwijze druk vanonder, alsof ze met dr koppie tegen de uitgang beukt. Gisteravond (na de voetbal ) had ik ze om de 5 minuten. De hele nacht had ik menstruatiepijn. Dit heb ik wel veel vaker gehad tijdens het eind van de zwangerschap, maar nu voelde het echt als de heftige menstruatiedagen, heb zelfs wat paracetamol ingenomen om te slapen. Pijn is nu wat gezakt en harde buiken komen nog wel, maar niet meer ritmisch. Goed, om een lang verhaal kort te maken, haha... Frequente harde buiken en toch wel flink nare menstruatiepijn... Voor wie van jullie was dit een voorbode van een naderende bevalling?? En/of: hoe lang zat er bij jullie tussen het begin van deze klachten en de bevalling? Bedankt en groetjes Marytje