Hoi, Heeft iemand ervaring met de consequenties als je je bedhoogte niet wil aanpassen tijdens de kraamweek. Door medische indicatie zal ik sowieso in het ziekenhuis gaan bevallen. Dus hiervoor hoeft het bed niet omhoog. Ons bed is al vrij hoog van zichzelf (65 cm hoog) voor mij een ideale hoogte om in en uit bed te stappen... Bij de eerste bevalling moest ik een trapje gebruiken om in en uit bed te komen en dat vond ik heel vervelend. Daarnaast willen we onze wieg als co-sleper gaan gebruiken wat niet zou kunnen als het bed omhoog moet. Doen kraamorganisaties hier heel moeilijk over?
Hij moet 70 cm zijn. Ik zou er zelf persoonlijk ALLEEN DAN geen big deal van maken. Maar ik ken collega's die t weigeren. Heb je bed wat Tot je knieën komt verschoon ik hem niet. Te laag. Heb weleens een kraamvrouw gehad die haar bed omlaag moest doen van de verloskundige ivm BI.. bed was zo rond 60 cm.. ik vond t prima maar t was een uitzondering. Maar verwacht niet dat iedere kraamverzorgster dit doet
Volgens de ARBOwet mag de kraamhulp weigeren om jou te verzorgen op bed, als je het bed niet op de juiste hoogte hebt. De kans in niet zo groot dat je op bed gewassen moet worden oid, maar de hechtingen nakijken moet wel gebeuren, evenals het voelen of je baarmoeder goed zakt. En daarvoor is het wel zo handig (nodig!) dat je op bed ligt, en die moet dus hoog genoeg zijn zodat de kraamhulp en/of verloskundige geen last van haar rug krijgt. 65cm is al vrij hoog. Je zou even kunnen bellen met de organisatie waar je zorg van gaat krijgen. Wellicht doen ze niet te moeilijk, maar onthou dus dat ze wel mogen weigeren.
Ik zou ook even bellen met je kraamzorgorganisatie. Met een beetje geluk doen ze er helemaal niet moeilijk over maar ze mogen het wel weigeren Moest wel lachen om de trap bij t bed, zo hoog is t toch ook weer niet? Ik sprong er zo uit
Ik snap heel goed dat het voor een kraamverzorgster ook goed werkbaar moet zijn hoor! Als de consequentie is: bed niet verschonen dan vind ik dat prima. Mijn man is ook thuis en vindt het geen probleem om die taak te doen. Controles is idd anders, maar misschien in overleg wel mogelijk. Die 2 minuten even voelen aan m'n buik en dat beneden kijken is ook zo gedaan. Temperaturen kan ik eventueel zelf of ook partner laten doen, dus hoop eigenlijk dat ze niet moeilijk gaan doen. Ik kan de organisatie idd wel even mailen en vragen wat de consequenties zijn.
Hahaha ja dat was nog een ander bed, ook vrij hoog van zichzelf en met een extra rand erom heen. Hij stond op bierkratten tijdens de kraamweek en was daardoor ook hoger dan 70 (denk 80 ofzo). Dat was met een dikke buik echt niet te doen! Dus vandaar het huishoudtrapje erbij
Klopt, was bij ons ook, door de klossen lagen wij op bijna 1 mtr De kraamverzorgster wilde toch graag het bed omhoog, bed zonder klossen is al 68 cm.. Ik vond het de eerste dagen verschrikkelijk, met mijn knip van en op het bed kruipen, auw auw... Later vond ik het eigenlijk wel fijn, kon mooi naar buiten kijken enzo (lag wat meer op bed door veel bloedverlies tijdens de bevalling).
Mijn bed is nu ook superhoog. De eerste nacht was doodeng haha. Ik heb nu ook klossen voor de co-sleeper gehaald. Hiermee hoop ik dat alles goed gaat.
Mijn bed stond op klossen en was niet overdreven hoog. Maar ik kon, klein als ik was, toch echt niet goed in of uit het bed zonder een opstapje. Mijn man wel, die is een stuk langer. Hartstikke onhandig.
Mijn bed kan niet eens omhoog. Kraamhulp had dus weinig te kiezen. Hoewel het verschonen werd gedaan door mijn vriend en de kraamhulp weinig te controleren had vond ze het ook niet erg dat het bed niet op klossen stond.
Ik had de klossen na 1 nacht er al af gehaald in week 37 ofzo. Uiteindelijk met 40 weken bevallen in het zh. Met thuiskomst helemaal niet meer aan de klossen gedacht en dat was ook geen punt. Maar dat kan natuurlijk verschillen per persoon! Enige wat ze bij mij op bed hoefde te doen was 1 keer per dag naar de hechtingen kijken. Vond het ook een drama in en uit stappen, eng gewoon.
Ik wilde mn bed ook niet omhoog hebben, bij ons is hij ook iets van 65 cm. We zouden daarom klossen van 14cm geleverd krijgen. Dan was het nog wel een schappelijke hoogte maar zaten we wel op de verplichte 70 cm. Helaas werden de verkeerde geleverd. Wilde in het ziekenhuis bevallen en hoopte er gewoon op dat de kraamzorg niet moeilijk zou doen. Maar toen begon de bevalling en wilde ik niet meer naar het ziekenhuis, en hoefde ook niet van de vk. Heeft mn man terwijl ik onder de douche stond de weeen op te vangen het bed nog op klossen gezet. Helaas wel klossen van 28 cm dus. Ik kon ook niet zonder opstapje mn bed in en uit komen, maar had ook nog last van mn bekken. Wel was het voor mij een ideale hoogte om baby op te verzorgen en aangezien ik de trap niet af kon, en vrijwel de hele dag op mn slaapkamer zat, was dat wel makkelijk. Baby naast mij in de wieg en verder verzorgen op bed.
En als je bed nou maar n paar cm te laag is, kun je het dan niet op houten blokken/baksteen zetten om het iets hoger te maken ipv klimhoogte?
Ik heb ons bed ook niet op klossen gezet, maar ik heb de eerste week na de bevalling in het ziekenhuis gelegen waar alle controles werden gedaan. Dus ik weet niet of dat ook meegespeeld heeft. En de kraamverzorgster vond het ook geen enkel probleem verder dat het bed niet op klossen stond. Verschonen deed mijn vriend, dus het enige wat zij nog hoefde te doen was in de gaten houden hoe de genezing van de knip ging (dat ging niet goed namelijk, dus dat moest wel goed in de gaten gehouden worden). Ik zou het gewoon overleggen met de kraamverzorgster. En wat wij als alternatief hadden, was een aerobed wat we eventueel bovenop ons bed konden leggen. Hoefden we niet met klossen aan de gang, en dat ding was zo opgeblazen en weer leeg.
Wij hebben een boxspring die dus van zichzelf ook al een stuk hoger is. Wij vonden het ook niet nodig om klossen onder het bed te doen, leek ons ook veel te hoog. Dus toen de kraamzorg kwam voor intake dit besproken en overlegt en zij gaf aan dat het geen probleem was.
Hier bij de eerste klossen besteld. Maar dit ging gewoon niet onder onze boxspring. We komen ook maar een paar cm te kort. Onze kraamverzorgster deed absoluut niet moeilijk. Daarbij ben ik ook in het ziekenhuis bevallen. Nu bij deze zwangerschap ga ik geen klossen bestellen. Ik heb nog het zelfde bed dus dat gaat niet werken. Ik heb sowieso nog een eenpersoons matras die ik op ons bed kan leggen voor controles mocht de kraamhulp moeilijk doen (heb voorkeur aangegeven voor de gene die wij bij de eerste hadden maar je weet nooit zeker wie je krijgt). Eventueel verschoont vriend ons bed. Daarbij moet ik in het ziekenhuis bevallen.
Hier moest ie 80cm hoog zijn. Als we dat niet deden hoefde de kraamverzorgster geen bed te verschonen en ook niet te controleren hoe het met mij ging. Wat je evt kan doen is er een 1 persoonsmatras opleggen voor de controle van jezelf dan kan je man als dat moet het bed verschonen.
Voor de bevalling kon ik er zo in en uit klimmen, na de bevalling kon ik niet eens normaal lopen laat staan mijn been iets omhoog tillen. Dat trapje had ik dus ook echt nodig.
bij de eerste wel omhoog gedaan en na 2 dagen ofzo de kraamhulp gevraagd of ze het erg vond dat ie weer omlaag ging. had maar een paar kleine schaafwondjes maar dat deed ook al pijn bij in en uitstappen. vond ze prima de controles deden we toch al op de bank. bij de 2e wist ik dat ik in het ziekenhuis zou bevallen en toen meteen bij de organisatie aangegeven dat mijn bed niet omhoog ging. ze zeiden toen dat het prima was maar dat ze niet konden garanderen dat de kraamhulp mijn bed zou verschonen want dan is het hun eigen keus om het te doen of niet. gelukkig weer 1 gehad die daar niet moeilijk over deed
Wij hebben een boxspring, zal ook zo'n 65 cm hoog zijn schat ik. Wij konden hem ivm het dak niet verhogen (schuin dak). Bij de oudste was dit geen probleem, kraamverzorgster was zelf niet zo lang en vond het geen probleem. Bij de jongste had ik een kraamverzorgster die zelf zo'n 20 wkn zwanger was. Zij heeft wel de controles gedaan, maar mijn man heeft het bed verschoond.