meer uren vanwege vorige depressie

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door tweeling, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    was de kraamzorg aan het regelen en die zeiden mij dat ik meer uren zou krijgen omdat ik vorige keer een depressie heb gehad.

heel fijn natuurlijk want dan word me iets langer werk uit handen genomen!

maar dit heb ik nog nooit gehoord eigenlijk, jullie wel?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Niet letterlijk zo gehoord, maar ik vind het in elk geval wel terecht. Dat is ook een belangrijke reden waarom ze een intake doen: kijken hoe jouw specifieke situatie is, en of daar extra zorg bij nodig is, bovenop wat standaard is.
    Ben blij voor je dat je extra uren krijgt, nu hopen dat het een fijne hulp is!

(enne: dat je vorige keer een depressie hebt gehad, hoeft niet te betekenen dat je die nu weer krijgt. ik hoop voor jou dat je nu een wat zonniger kraamtijd tegemoet gaat!)

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dank je! :D

4. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij onze intake vroegen ze hier ook naar (of ik een depressie had gehad). Dit ivm de indicatie die ze moeten stelen van tevoren. Ze gaan er dus vanuit dat je die uren extra nodig hebt ivm een verhoogde kans op een depressie (wat niet hoeft te betekenen dat je ook weer een depressie krijgt!) Na de bavalling kijken ze nogmaals naar de punten waar ze naar gekeken hebben toen ze de uren vaststelde, heb je geen depressie gaan die uren er weer vanaf. Dat ze hier van te voren rekening me houden is om het feit dat ze die uren voo rjou vrij houden mocht het nodig zijn.

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja dat zou ook raar zijn, want een post natale depressie kan zelfs maanden later nog de kop opsteken heb ik begrepen. Hoop dat het je deze keer bespaard blijft!

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Mij legde ze van de kraamzorg uit at er 3 momenten zijn waarin ze kijken hoeveel uur je krijgt. Dat is tijdens de intake, net na de bevalling en vlak voor ze weggaan. In die tijd kijken ze naar hoeveel uur je extra hebt gekregen, of die ook echt nodig zijn of dat je misschien exyra urennodig hebt.

Een posnatale depressie kan zich inderdaad pas na een tijdje naar openbaren maar daar heeft extra aantal uren kraamzorg daan ook geen onvloed op.

Deel Deze Pagina