Vruchtwater verlies 19 wk?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen...
    Vannacht rond 1.00 ging ik eruit om te plassen. Toen ik weer 10 min in bed lag voelde het ineens heel nat van onder. Ik voelen en was idd nattig. Het leek echt waterig, was niet plakkerig. Ik ben me wezenloos geschrokken want dacht gelijk aan vruchtwater.
    Ik heb de boel droog gemaakt en ben weer gaan liggen, en sindsdien is er eigenlijk niks meer aan de hand.. Ook niet als ik pers of zo.
    Wat zou het geweest kunnen zijn?! Moet ik hiervoor nou het zh bellen? Wil geen paniek zaaien..

Ben zo bang ook dit kleintje te verliezen... :(.

Oh ja het rook trouwens niet raar of zo, maar weer van de geboorte van mijn zoontje dat het toen met die termijn ook zo goed als geurloos was dus durf daar niet op af te gaan.

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik snap dat je toch wel bezorgd bent gezien je verleden. Maar kan het niet gewoon zijn dat je veel afscheiding hebt wat eruit liep?

Anders even het sk bellen hoor, daar zijn ze voor.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @shally: ja dat kan zeker maar het was heel dun, echt vocht. Ik heb tot nu toe nog niet zulke waterige afscheiding gehad.

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb geen antwoorden voor je maar wil wel meelezen, ik heb sinds een aantal dagen ook dat ik af en toe een scheutje waterige afscheiding verlies, gister rook dit ook raar, ik vraag me dus af of dit inderdaad al vruchtwater kan zijn en hoe ik dit zelf kan testen.

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    #5 Danty88, 5 sep 2015
    Laatst bewerkt: 5 sep 2015
    Dit soort dingen vk bellen daar zijn ze voor hoor!!

Niet het risico gaan lopen hier zitten geen helderziende of vk..

Ik zie dat het onaardig overkomt hoe het er staat maar bedoel het niet zo...dan ben je maar paniekerig wat logisch is het is je kindje...maar dat is wel hun werk en worden ze echt voor betaald haha...

Niet twijfelen gewoon bellen.. Want dan kunnen ze je ook gerust stellen helemaal omdat je al heel wat mee hebt gemaakt...

6. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Hoi madelein ik zou gewoon bellen ze kunnen het snel opvangen als e r nog wat is en onder microscoop bekijken dan zien ze of t vruchtwater is of niet....

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb ook veel vocht verlies. Vorige week laten testen op vruchtwater en dat was het gelukkig niet.
    Als ik jou was zou ik het ook laten testen.
    En ze kunnen ook op de echo zien of je genoeg vruchtwater hebt.

Verder mag ik het laten testen wanneer ik wil.
    Wat ze zeiden was dat als er bijvoorbeeld vlokjes bij zitten of het nog meer dat ik dan zeker moet bellen.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat heb je al veel meegemaakt. Bah.

Wat ook nog kan, en daar heb ik ook last van... dat je niet meer zo goed uitplast en daar de controle wat kwijt bent.
    Als ik in de nacht bijvoorbeeld ga plassen en ik ga daarna weer in bed liggen dan merk ik soms dat mijn onderbroek nattig is. Blijkt dat ik vaak denk te zijn uitgeplast en dat nadat ik ben opgestaan er toch nog wat uitloopt. Als jij gewoon goed drinkt dan hoeft de urine namelijk niet naar urine te ruiken maar gewoon geurloos zoals bij mij ook het geval is.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank voor alle reacties meiden!

Ik heb net even geprobeerd te rust weer terug te krijg in mezelf en de paniek aan de kant te zetten. Gaat nu iets beter. Als ik heel rationeel nadenk kan het eigenlijk geen vruchtwater zijn volgens mij, maar twijfel toch nog een beetje.

Ben nu een half uurtje uit bed en er loopt nu niks uit, ook niet met persen, voelt ook niet natter dan anders down under ( lekker verhaal). Moest net een paar keer niezen en niks aan de hand. Als het echt een vlies scheur zou zijn zou het nog steeds af en toe siepelen toch? Weet van m'n zoontje dat het begon met druppels, en geleidelijk aan steeds meer werd, niet minder.
    Ik denk dat ik het nog heel even aankijk en anders bel idd.

Ik heb geen vk dus moet gelijk de verloskamers bellen. Loop alleen in het zh ivm mijn voorgeschiedenis.

@danty: ik vatte het niet rottig op hoor :). Lief van je!
    @happyninja: met deze termijn is het heel lastig testen. Dat weet ik toevallig nog van mijn zoontje. Ik zou toen voor een cerclage gaan, maar dat kon niet als het vocht wat ik verloor vruchtwater was. De gyn kwam er niet uit en moest dus afwachten. De volgende dag bleek het idd vruchtwater geweest te zijn.
    @mi87: maar jij bent al heel veel verder. Had jij het ook zo vroeg al?
    Het meest logisch zou idd zijn als het urine is geweest. En ik drink idd veel, dus ruikt sowieso niet sterk.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    klinkt niet als vruchtwater dan nee. dat kwam hier echt steeds als ik ging bukken enz.

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik kijk nu verder naar je verleden en dan zou ik gewoon even bellen, beter een keer te veel dan een keer te weinig!

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja precies. Ik weet van toen ik het zh lag met m'n zoontje dat het water er gewoon uit bleef druppelen, ook al lag ik plat ( verplichte platte bedrust toen).

Pfff kon ik maar gaan slapen tot aan december of januari!!

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank je wel meis.
    Ik ga zo eerst even m'n paardje opzoeken, even knuffelen en misschien een stukje lopen samen. Als het allemaal nog droog is als ik thuis kom kan het volgens mij geen vruchtwater zijn.
    Ben inmiddels gelukkig wel weer uit de paniek fase :)

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Het is ook niet niks allemaal Madelein. Begrijp je angst maar al te goed. Gelukkig ben je nu wat rustiger en lukt het om te relativeren. Zo te lezen denk ik ook zeker niet aan vruchtwater maar goed dat je het even in de gaten houdt. Anders gewoon bellen als is het om he gerust te stellen. Geniet van je paard en wandeling dat verdien je! 😘

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Super lief dank je! Het is idd de paniek modus die gelijk aan schiet, dat herken ik totaal niet van mezelf. Ben altijd vrij nuchter. Vind het lastig om daar goed mee om te gaan. :)
    Ik ben inmiddels terug van mijn paardje. Lekker dier is het, even lekker knuffelen en nergens anders aan denken. Helpt altijd! Wandeling is helaas in het water gevallen, letterlijk. Wat een buien nog zeg pff..

Maar de rest is droog gebleven. Het kan dan toch echt geen vruchtwater zijn?

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Volgende keer even het vocht tussen je vingers wrijven. Afscheiding, ook heel waterige, wordt dan korrelig. Urine en vruchtwater niet. En als het urine is ruik je dat wel.
    Rot zeg die onzekerheid.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dit heb ik gedaan, maar droogde heel snel op. Werd ook niet korrelig.

18. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hoi,

Je kan toch gewoon even bellen? En dan gaan ze vast wel een extra echo laten maken. Ik moest een keer op zaterdag voor een extra controle. Was helemaal niet erg. Ze willen juist dat je belt, en er heen gaat,je bent niet voor niets onder controle in het ziekenhuis.

Of ben je er bijna zeker van dat het toch urine verlies was? Of misschien vocht van het douchen of zo ? Ik heb at ook wel eens, maar het houd dan ook plotseling op en dan is het gewoon urine.
    Ik heb elke week controle bij de gyn. om de baarmoedermond te laten meten, die is behoorlijk aan de korte kant.
    Ik bel ook niet zo graag. Heb nog nooit gebeld. dus dat is ook lastig hoor.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @mc87: ja kan altijd bellen naar de verloskamers, dag en nacht. Maar doe het liever niet als het niet echt nodig is natuurlijk.
    Ik krijg dinsdag de 20 wk echo, met ook een cervixmeting, en afgelopen maandag nog een echo gehad waarop alles perfect was.
    Ik ben de laatste tijd wel regelmatig geweest..

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het urine of toch afscheiding was. M'n afscheiding is sowieso dunner vandaag. Net boodschappen gedaan en dus zwaar getild maar alles was nog steeds droog erna.
    Was een beetje een hysterisch paniek moment vannacht geloof ik ...
    Verder ook nergens last van, geen buikpijn of harde buiken of zo.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gisteravond toch zh maar gebeld, kreeg ineens vanuit het niets heel veel harde buiken.
    Alles was goed, vocht wat ik verloren was kon geen vruchtwater zijn volgens de arts.
    Helaas hebben de harde buiken de hele nacht aangehouden, dus lig nu weer in het ziekenhuis :(. Ik hoop zo dat dit mooie meisje nog heel lang blijft zitten..

Deel Deze Pagina