Zijn wij nou zo zeikerig?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door G89, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Even van me afschrijven!

Ik ben 4 dagen geleden bevallen van een prachtige zoon.. Helaas ben ik wel iets meer als een liter bloed verloren, dus de eerste dagen was ik echt een vaatdoekje en ook nu nog niet helemaal op de benen.

Ik voel me goed, maar heb dan graag niet te veel drukte om me heen.
    Nu heeft mn man tegen zijn (drukke) tante en kinderen gezegd: Gezellig als jullie langs komen, maar graag eerst even bellen en het liefste de eerste keer zonder kinderen ( die zijn 18 en 20 jaar ) Haar kinderen zijn nog al extreem druk en ook tante kan voor 10 tellen.

Het gaat niet zo zeer om de kinderen, maar om het feit dat het voor mij te vol en te druk wordt. Kraamzorg heeft ons ook geadviseerd om de eerste week even rustig te doen en niet te veel bezoek..
    Mn man wil zich hier dan ook aan houden, dus het geldt niet alleen voor die tante maar ook voor de rest van het bezoek..

Tante is nu ontzettend boos en geirriteerd... maar zijn wij nu zo zeikerig of is zij nu gewoon zo kinderachtig?!

Ik heb dit netjes uit proberen te leggen aan die tante, maar dit wilde ze totaal niet horen en ik moest me maar niet aanstellen, want ik kon ook dat berichtje naar haar typen...
    Ik heb het gesprek maar afgekapt en gezegd, dat we allemaal volwassen zijn en geen discussie hier over ga houden en dat mn man het op een nette manier heeft gebracht...

Wat vinden jullie? Zijn we nu al van die zeik ouders aan het worden?:D

Misschien nog wel even handig... we hebben eigenlijk normaal nooit contact met die tante... Enkel dat we haar tegen komen bij andere ooms/tantes als we op bezoek zijn...

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nee hoor meid. Ik kon het ook de eerste week allemaal niet aan eerlijk gezegd. Sowieso ben je nog herstellende, ik was ook nog heel emotioneel, je hebt ineens een kind (!!). Ik heb de eerste week bijna geen bezoek gehad, mijn man heeft ook gewoon eerlijk gezegd dat ik me nog niet goed genoeg voelde om veel bezoek te ontvangen. Hier vonden mensen dat ook wel vreemd (ik was toch gewoon snel naar huis gegaan na de bevalling) maar goed, niks van aantrekken meid. Bezoek wanneer JIJ er aan toe bent!!

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie zoontje :)
    Het is jullie kraamweek dus ik vind dat ieder ander die daar anders over denkt gewoon pech heeft. Dit is een periode waarin je met niemand anders dan je eigen gezinnetje rekening hoeft te houden dus geniet en doe vooral waar jij je goed bij voelt!

p.s Wie bedoel je nu met de 18 en 20 jarige? De ouders of de "kinderen"?

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik vind van niet. Wij doen het nog steeds rustig aan, iedereen wacht maar lekker op zijn of haar beurt wanneer het ons uitkomt. En ik heb mijn kraamweek ook zo ongeveer lekker in bed doorgebracht, dan liet ik het bezoek wel naar boven komen, hebben ze ook door dat het geen lange zit hoeft te worden ;)

Die tante is de eerste in een lange rij van mensen die je gaan vertellen hoe je dingen wel of niet moet doen, nu je een kind hebt. Op de een of andere manier brengt het hebben van kinderen bemoeizucht in andere mensen naar boven :D Leer het maar negeren, dat maakt je leven een stuk makkelijker :D

5. Alita

Alita Niet meer actief

Tja die tante moet het maar respecteren hoor! Ik heb ook veel bloed verloren bij de jongste en dan heb je idd even geen zin in drukte .. dus ik snap je hoor!
    Dan wachten ze maar even... en al helemaal als je eigenlijk geen contact met hun hebt toch? Maar dat is altijd hetzelfde liedje....worden er baby`s geboren staat opeens iedereen diezelfde week nog voor de deur en anders hoor je nooit iets...dus je niet druk maken en genieten van je kraamtijd!

Gefeliciteerd met jullie zoontje trouwens!

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik snap je helemaal en je bent zeker geen zeikerd.
    Als jij rust nodig hebt dan heb jij rust nodig al is dat voor een half jaar... Waar slaat dat op om dan geirriteerd en boos te zijn!
    Niks van aantrekken hoor!

Wij hebben na een halve week ook een visitestop gehouden. Zelfs voor onze broers,zussen en ouders. Ik moest erg wennen, had last van kraamtranen en was oververmoeid.
    Die rust heeft me super goed gedaan!

7. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    En inderdaad van harte gefeliciteerd met je zoontje!

8. me83

me83 Niet meer actief

het lijkt me juist fijn dat als je visite krijgt in je kraamtijd dat je meer 1 op 1 contact met vrienden en fam kan maken en je verhaal kan vertellen enzovoort. hoe drukker het is de meer het alleen maar oppervlakkige bla bla is en jij er beetje tussenuit valt en iedereen alleen maar naar je kindje kijkt.

ik zou het zeer zeker ook rustig aan doen.. het is een tijd van wennen en genieten.. niet van stress..

en gefeliciteerd natuurlijk:D

9. Alita

Alita Niet meer actief

dat is zo waar! \Hier had ik vaak dat eigenlijk niemand naar mij luisterde;)

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    De kinderen

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Gelukkig ben ik niet de enige en jullie verhalen doen me goed.
    Ik kan er helemaal niet tegen als er zo gereageerd wordt en zeker nu niet, want ook ik heb momenteel last van mn kraamtranen...
    Ik wil gewoon lekker met mn man zijn... en genieten van ons gezinnetje.

12. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Helemaal goed G89! Ik had ook super last van kraamtranen. Hoort er helaas bij. Als het goed is gaat het vanzelf weer over!
    Nu is je gezin het belangrijkst. Visite komt wel... en anders niet! Graag of helemaal niet hoor!

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Gewoon doen lieverd!!

14. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Je bent helemaal niet zeikerig! Hartstikke goed dat je het gezegd hebt!
    Ik wilde dat ik dat wat vaker gedaan had de 1e week! Heb daar echt zo'n spijt van soms!

Nog gefeliciteerd met je zoontje trouwens :D

15. Yelice

Yelice Niet meer actief

Het is jouw kraamweek en als jij daar geen zin in heb of het te druk vind het niet doen!
    Ik heb geleerd van de kraamweek bij me zoontje.
    Visite bleef gerust uren zitten zelfs tijdens het eten.
    Deze x doen we dat anders, de eerste week geen vrienden of kenissen alleen mijn directe familie zoals moeder en zus.
    Dat die tante nu boos is is haar probleem ;)

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind jou nog schappelijk, een familielid die ik nooit zie behalve op verjaardagen en waar ik verder nuets mee heb mocht bij mij pas na een paar weken komen. En ik was topfit na de bevalling.

17. Mami

Mami Actief lid

8 nov 2010
    148
    0
    0
    gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
    wij heben bijvoorbeeld de kraamzorg 4 dgn eerder de deur uitgezet omdat dit ons meer werk opleverde dan bespaarde.
    ok cb kwam langs + vk om zaken te regelen op momenten dat ik eindelijk kon rusten, werd er goed gek van.

ik kan bijvoorbeeld met de uk al naar buiten, ik wil dit niet dus doe ik dit niet.
    en daarmee uit.
    ben je ziek? dan ziek je uit en kom je daarna.
    willen er veel of willen er drukke mensen komen, sorry maar alleen op tijden dat wij dit aankunnen of je komt in delen.

ze moeten daar maar begrip voor opbrengen hoor.
    wij namen zoveel rust dat na 1 maand de geboortekaartjes pas de deur uitgingen, er is niemand die bepaald hoe het moet.
    dit doe je gewoon lekker zelf

18. Alita

Alita Niet meer actief

idd dat schijnhelige gedoe altijd;)
    Daarbij snap ik niet dat ook nog een moeder dit niet begrijpt?!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hé meissie, vervelend hè die kraamtranen. Lekker aan over geven en heerlijk op de brede schouders van je kerel uithuilen, dat lucht lekker op! *knuffel*

En wat je kraambezoek betreft: gewoon op je strepen staan, laat A maar voor portier spelen en desnoods de KV het bezoek weg laten sturen. Je bent herstellende van een uitputtingsslag, bloedverlies, hebt last van je hormonen en last but not least, je hebt een prachtige zoon gekregen :D

Jij bent baas en als je familie daar niet naar wilt luisteren dan is dat hun probleem en niet het jouwe!

20. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    tsss, wat kunnen mensen toch moeilijk doen! Tis jou kraamtijd, je wereld staat op zn kop met opeens zo'n kleintje erbij en dan nog je bloedverlies ect ect.....Kortom, jullie bepalen lekker zelf wie er wanneer op bezoek kan komen!!
    Wij hebben het bij de 2e ook bewust heel erg rustig aan gedaan omdat ik het anders niet trok.

Deel Deze Pagina