We wonen in Leidsche Rijn en het parkeren is hier altijd een drama geweest. Bijna iedereen heeft hier 2 auto's voor de deur staan terwijl er bij de bouw van de huizen 1,25 auto per huishouden is berekend. Nu zit hier pal aan de straat een andere straat met huurhuizen. Deze huurhuizen hebben een eigen parkeerplaats op binnenplaats maar dit zit niet bij de huurprijs in dus deze mensen denken dan gaan we op de openbare plekken staan (zou ik zelf ook doen hoor). Nu is het het geval dat een bewoner van de andere straat een electrische auto heeft gekocht en daarbij moet dus zo'n oplaadpunt komen. Wat gaat de gemeente nu doen, die zet niet dat oplaadpunt bij die bewoner voor zijn deur (daar zijn ook openbare parkeerplekken) maar die gaan ze bij ons in de straat plaatsen terwijl die bewoner niet eens van hier uit de straat is en als ik er in de toekomst nog iemand komt gaat er nog een parkeerplaats bij ons af voor een electrische auto. We zijn dus al met de gemeente bezig geweest en die hebben er nu 1 plek van gemaakt ipv de twee. Die tweede komt er dus in de toekomst ook nog eens bij. Iemand er verstand van wie we nog meer kunnen benaderen voor het parkeerprobleem?? Hopelijk snappen jullie hem nog... Hierbij een filmpje wat het parkeerprobleem al een beetje laat zien.. Marit van Bohemen in Op de Bon - YouTube
Ik begrijp hieruit dat de gemeente niet mee wil werken. Ik zou contact opnemen met Damond DAMOND juridisch adviesbureau overheidsaangelegenheden - Home. Die is er speciaal voor problemen die burgers hebben met overheidsinstanties.
Denk je dat die man van de elektrische auto het prettig vindt dat zijn oplaadpunt niet in zijn straat ligt? Die moet nou ook elke keer een stuk lopen en kan misschien zijn auto (via zijn raam) niet in de gaten houden. Het is geven en nemen, je wist waarschijnlijk wel van het parkeerprobleem af voordat je daar ging wonen, een parkeerplek meer of minder... tis hetzelfde als een buurman die nog een auto koopt, dan stond er ook een extra auto in de straat.
Nikita, het probleem is dat dat punt er nog moet komen en of dat nu bij hem voor zijn raam is voor het onze dan is het toch logisch en voor die man ook prettig om hem voor zijn eigen deur te hebben. Ik snap daarom niet dat het niet gewoon bij hem voor de deur word gedaan en niet in zijn eigen straat. Ik vroeg verder niet of we van het parkeerprobleem af wisten want ja dat wisten we. Mijn vraag is hoe we hier verder bezwaar tegen kunnen maken...
Ik heb dagelijks te maken met verkeerszaken. (Bestuurslid van een soort wijkraad, maar dan zonder politieke achtergrond). De gemeente kijkt vooral naar de goedkoopste oplossing, waarschijnlijk is die bij jullie i de straat, bovendien is een oplaadpunt niet alleen voor die man met zijn elektrische auto maar moeten er meer mensen gebruik van maken. Het beste wat je kan doen is bezwaar blijven maken, willen ze bij RO/EZ afd verkeer niet luisteren, zoek dan een raadslid die er 'kamervragen' over gaat stellen of vraag spreektijd aan (3minuten) bij de raadsvergaderingen. Schrijf ook vooral de verantwoordelijke wethouder aan.
Wat zegt die man zelf? Wat heeft die man zelf gedaan bij de gemeente hiervoor? Het lijkt mij inderdaad dat hij dit ook liever anders ziet.
Alleen, die man kan toch zelf een stekker uit zijn garage/schuur hangen? Dan kan ie voor de deur opladen...
Dan moet hij waarschijnlijk zelf ervoor betalen. Ook de stroom. Via de gemeente kan het voor hem gratis geplaatst worden en met zijn tankpas (want je koopt normaal gesproken als particulier geen elektrische auto, vandaar tankpas) gratis stroom. Het is niet zomaar een stekker aanleggen, moet een aparte groep voor aangelegd worden.
Heb je al uitgelegd gekregen waarom dat punt perse bij jullie in de straat moet komen? Daar zou ik sowieso een antwoord op willen. Als jullie er niet uitkomen zou ik contact opnemen met de wethouder waar dit onder valt en aangeven dat je een gesprek met hem/haar wilt over dit onderwerp. Bij voorkeur samen met die man die de auto heeft. Mijn ervaring (als gemeenteambtenaar) is dat wethouders nog wel eens verschil kunnen maken (niet altijd terecht).
De man van de gemeente blijft erbij dat na onderzoek is gebleken dat dit de beste plek is voor het oplaadpunt. We krijgen geen duidelijker antwoord dan dat. We kwamen er gisteren ook nog achter dat er 300 meter verderop nog zo'n oplaadpunt bij ons in de straat gaat komen. De man blijft er gewoon vaag over helaas. Zal eens kijken wie de wethouder is en er dan via die man achteraan. Bedankt voor het meedenken.