Eerste groente hapje een ramp.

Discussie in 'Voeding' gestart door M@r10e, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Bestie iedereen al een paar weken krijgt mijn dochter een fruithapje dit slurpt ze lekker naar binnen. Happen kan ze nog niet echt.

Nou geef ik sinds vrijdag een groentehap tot nu toe alleen worteltjes.

Wat een drama zeg ze houd haar mond dicht en wil niks eten.
    Nu begin ik me een beetje zorgen te maken met het feit waarom ze gewoon niet eet.

Was het bij jullie ook een drama.
    IK ie het vandaag erg negatief in en weet niet wat ik fout doe.

Graag reactie.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    T komt vanzelf hoor.. niet pushen want dat werkt averechts. Misschien eens een andere smaak proberen? Ik heb wel gehoord dat je eigenlijk beter met de groentenhap kunt beginnen dan de fruithap ivm de smaak.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die reactie is niet vreemd en zie je heel veel als je met fruit begint i.p.v. met groente.
    Door de zoetigheid in het fruit raken ze qua smaak verwend, en is de kans op het weigeren van groente veel groter als wanneer je het omgekeerd doet, dus beginnen met groente en pas als ze een aantal groentes met smaak eten met fruit beginnen.

Een kindje dat van een lepeltje slurpt en nog niet zelf hapt is ook eigenlijk motorisch gezien nog helemaal niet aan bijvoeding toe. Misschien lukt het allemaal beter als je gewoon even alleen melk geeft en over een weekje of zo opnieuw begint, maar dan met groente.

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nina lust geen wortels, al het andere wel.
    Inderdaad niet forceren, even een paar dagen wachten en dan weer proberen met iets anders:)

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik ben begonnen met banaan de eerste keer, en toen al heel snel groente en dat ging prima. ik denk dat ze gewoon even moet wennen. of ze houdt niet van wortel. Ik zou wat andere groentes proberen.

je kunt ook half appel half wortel geven, en dan langzaam stiekem meer wortel.
    of een wat zoetere groente om te wennen, zoete aardappel is ier een groot succes!

6. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Tja ik denk dat het een kwestie van wennen is. Gewoon iets anders proberen of idd mengen. Je hebt ook bruinebonen met appel.
    Mijn zoontje geef ik sinds een week vers vond hij ook maar niks en nu heerlijk.

En over dat happen. Lepel horizontaal naar binnen lichtjes op de tong duwen en lepel horizontaal naar buiten. Na een dag had hij het door. Daarvoor schraapte ik het ook af aan het tandvlees maar las dat dit erg slecht was.
    Misschien werkt dit?

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou dan eerst een ander soort groente proberen en dan later weer een keertje worteltjes. Misschien dat het dan wel goed gaat. Geef het even de tijd.

Wij zijn ook eerst met fruit begonnen hoor(al was ze wel wat ouder, 6 maand) en daarna met groente. Dit ging bij ons wel goed. Dus dat mensen zeggen dat het beter is eerst groente te geven, daar ben ik het niet helemaal mee eens.

8. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Een maand geleden toen ik bin het cb was mocht ik met fruit beginnen.
    Dus is ze natuurlijk aan fruit gewent maar hoe kan ik nou het beste zorgen dat ze haar groente eet op de kinderopvang krijgt ze fruit en dit gaat goed.

Deel Deze Pagina