'Schoonmoeder Frustratie' Bah bah

Discussie in 'De lounge' gestart door Acem, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #1 Acem, 1 aug 2012
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
    Even klagen, zeiken van mij afschrijven!

Wat een )(*&^^&* mens is het!:x ik irriteer mij matenloos aan dat mens.

Ik woon sinds half juli met E. samen. We zijn op het moment hard bezig met alles, we hebben al geverft en deze week wordt onze nieuwe vloer gelegd.

Nu is zo dat ik al veel in dit huis heb schoongemaakt. Zoals kasten + koelkast, ik heb die zelfs opnieuw ingedeeld..

Stiefmoeder en vader van E. zijn twee weken op de kamping in den bosch en helpen ons met het huis super tof maar soms gaat ze te ver.
    Ze wilt van alles weggooien en veranderd steeds alles. Ze ziet alles graag op haar manier! Zelfs de dingen die wij kopen zijn de dingen die ZIJ mooi vind!

Ik kan niets meer terug vinden! En de koelkast heb ik dertig keer weer opnieuw moeten indelen omdat zij deze steeds weer op haar eigen manier indeeld. De schoonmaak middelen had ik in de kelder ivm Cris. Deze heeft zij dus weer versplaatst naar de kast onder de wasbak! :$ Cris kan daar zo bij!!!! GRRRRRRRRRRRRRR alles weer terug geplaats!

Daarnaast heb ik het idee dat de vader van mijn vriend niet de kans krijgt wat tijd met Cris door te brengen, omdat zij alleen aan zichzelf denkt!
    We hadden gevraagd of Cris een nachtje bij hun kon logeren omdat mijn broertje en mijn neeft uit Gran Canaria hier waren zodat wij het dorp in konden. In eerste instantie vonden zij het goed maar daarna kwam ze naar mij van dat het haar toch niet verstandig leek om Cris mee te nemen omdat ze niet zat te wachten op een huilend kind op de kamping:$ wat een onzin! Cris huilt niet eens veel!!!

Ik raak zo ongelovelijk gefrustreerd door haar! Ze denkt dat ze het allemaal beter weet en geeft mij het gevoel dat ik niets kan!:x
    Bah!!!! Die laat ik Cris dus echt geen oma noemen!

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ... en je hebt al met haar gepraat?? Lijkt me dat je dat eerst zou moeten doen, misschien bedoelt ze het niet slecht.

Overigens vind ik deze opmerking te kinderachtig voor woorden:

dus ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je dat niet zo bedoeld.

En ik kan me op zich ook wel voorstellen dat je niet zit te wachten op een huilend kind op een camping. Dat hoor je toch echt de hele camping over als het gebeurd ... Als je dat niet gewend bent, kan je je behoorlijk opgelaten voelen.

3. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou vind het nogal wat om te zeggen dat cris haar geen oma "mag" noemen van je.. Het is en blijft wel zijn oma namelijk :) Maar waarschijnlijk zit hier nog een hele voorgeschiedenis aan vast en is dit de druppel?

Wel raar dat ze continue alles veranderd in jullie huis, vooral omdat zij ook wel doorheeft dat je steeds alles terug zet? Lijkt wel een kinderachtig spelletje zo van haar :s

Kan me voorstellen dat je boos bent op haar dat ze alle schoonmaakmiddelen zo voor het grijpen laat liggen voor je kleine! Dat is gewoon gevaarlijk.

Is ze wel eens alleen in je huis? Dan zou ik dat niet meer toelaten. Of gaat ze gewoon echt voor je neus je huis weer overhoop halen? :eek:

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou ook eens met haar om de tafel!
    miss dat ze het goed bedoelt , maar dat ze zelf niet doorheeft dat ze opdringerig is???
    En ik zou ook niet te hard roepen hoor dat je zoontje haar geen oma gaat noemen

Tis wel belangrijk dat je samen 1 front vormt met je vriend!
    Jammer dat het contact zoveel frustraties tot nu toe oplevert.

Maar miss heeft zij dat niet in de gaten?

5. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Dan moeten ze campingen gaan maken waar een bordje staat verboden toegang voor babys en huilende kinderen.
    Vind het belachelijk dat dat een probleem is. Kinderen huilen, dus op een camping moeten zij stil zijn omdat andere mensen daar last van hebben.. Nou echt kan er niet bij dat er mensen zijn die zo denken.

Wauw.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als ze dat nou niet gewend is... dat kan toch? Een beetje verplaatsen in haar is misschien ook een optie. Het zijn geen stenen muren die geluid tegenhouden he, maar dun tentdoek. Misschien ziet ze dat niet zitten ..

Ik zou gewoon met haar aan tafel zitten en dit bespreken met je vriend.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als mijn moeder komt helpen zijn er ook standaard dingen kwijt en er is altijd wel iets wat ik weg gooi omdat ik vind dat zij er niet hygienisch mee is om gegaan (laatste keer met de ontkalker gespoten waar onze tandenborstels bij lagen, die tandenborstels zijn dus vervangen.)

Ik zeg er tegenwoordig echt niets meer van, ik ben altijd reuze blij dat ze een dag komt helpen en ik weet dat ik daarna een uurtje kwijt ben om de spullen recht te zetten, niets om me over op te winden. In jouw geval zou ik daar ook echt mee ophouden.

8. NoLu

NoLu Niet meer actief

Pfffff.... je kan ook overdrijven hea. Ik zou je ook maar rustig houden voordat E. Je weer aan de kant zet. Tis wel zijn moeder hea!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Vind het ook waar overdreven, als dat alles is mag je mijn schoonmoeder wel een dagje lenen, daarna ben je vast heel blij met je schoonmoeder.. Ik bedoel wat heeft ze nu eigenlijk gedaan...

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Wat een kutreactie. Je hoeft niet alles te pikken en daarbij is het de vrouw van zijn vader, niet zijn moeder.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou enkel aangeven van joh de schoonmaakspullen moeten in de kelder wat dan kan cris daar niet bij en de koelkast heb ik net ( na boodschappen doen) iingedeeld naar mijn wens. Klaar.

veder is het lijkt me iemands goed recht om zich niet prettig te voelen bij een logeerpartij.. Ze verleend je een GUNST he, ze is niet in dienst bij je.

12. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Sorry maar waarom vind iedereen dat schoonmoeders of moeders voor het gemak maar alles mogen......................... Het is toch haar huis en haar spullen. Daar mag ze zich best boos om maken.
    Sorry maar snap dat echt niet. (hier ook de nodige frustratie...)

groetjes kim

Ps en de laatste opmerking zal echt wel uit boosheid en frustratie gekomen zijn en inderdaad het is en blijft zijn moeder maar moet je daarom maar alles pikken

13. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Tja, gewoon aangeven waarom jij bepaalde dingen anders wil hebben (schoonmaakmiddelen niet in bereik van je kind).
    Verder kun je niemand verplichten om op JOUW kind op te passen. Het zou makkelijker zijn als ze wel hadden ingestemd, maar ze zijn je zeker toch niks verplicht? En zeker niet omdat jij een avond/nacht uit wil.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vind TS ook een beetje overdrijven over het logeren verhaal. Maar deze opmerking vind ik ronduit belachelijk. Slaat helemaal nergens op, heeft geen toegevoegde waarde en het is maar enkel een steek onder water. Mijn dochter van 4 gedraagt zich nog volwassener;)

15. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Begrijp dat je gefrustreerd bent maar kun je die dingen niet gelijk tegen haar zeggen. In plaats van het op te kroppen dan word het alleen maar erger.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat ik me afvraag; Heb je al eens je ongenoegen meegedeeld aan haar? Dus bijvoorbeeld over het verplaatsen van je spullen. Je plaatst ze terug, maar zèg je er ook iets van? Als je het niet onder woorden brengt, wordt elk dingetje wat ze in de toekomst doet een reuzeding. Dit omdat je je inwendig zit op te fokken en je frustratie met je aan de loop gaat.

Het is misschien niet leuk om te horen dat ze niet op wil passen, maar ze zegt het tenminste wel eerlijk (ook de reden).. En dat de vader van E. volgens jou niet veel tijd met Cris door kan brengen, lijkt me een probleem tussen hun. Zijn vader kan ook aan de noodrem trekken hè;)

17. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Sjeeeeeeee, drama hoor. Je kan niks terugvinden twee weken lang.
    Ze helpen je wel hoor.

Komop zeg, er zijn hier mensen met echte problemen.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het valt me wel op dat je eigenlijk nog steeds op hetzelfde punt staat als een jaar geleden. Vorig jaar, toen jij en E. samen zo'n problemen hadden in de relatie, nam je ook dingen aan en daar werk je alsmaar gefrustreerder door. Ongeacht of het ook echt zo was. En riep je ook allemaal ongefundeerde kreten de wereld in. Meid, het gaat je een keer terugbijten he ...

Ik denk dat je echt eens je schouders eronder moet zetten, en je gewoon opstellen als moeder en vriendin, volwassen, en gaan zitten met je schoonmoeder. Je wilde vorig jaar niets liever dat zijn ouders Cris zouden leren kennen, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat het alleen op jouw manier is of helemaal niet.

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Mijn hemel wat reageer jij ontzettend vervelend zeg! Ik snap dat het vervelend is dat ze al je spullen steeds anders neer zet, daar kun je haar inderdaad op aanspreken! Maar wat betreft dat ze liever toch niet op je zoon past nou en het is jou kind lijkt me? Ik kan hier zo slecht tegen dat vrouwen maar denken dat opa's en oma's moeten oppassen omdat dat zo leuk is? Wie zegt dat ze het leuk vinden? Ik zou gewoon eens om de tafel gaan en je frustraties bespreken

20. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Mijn moeder deed dat ook: helpen met schoonmaken en vervolgens van alles verplaatsen. Ik heb nooit het idee gehad dat ze dat deed om dwars te zitten of zo, ik heb gewoon een keer gezegd dat ik dat niet zo handig vond. Als ze nu eens helpt, waar ik altijd erg blij mee ben, staat er nog wel eens wat op een onmogelijke plek, maar soit.. Zet ik 't weer terug.

Ergo: gewoon even gaan praten met schoonmoeders, probleem én frustratie waarschijnlijk opgelost of iig een stuk minder.

Deel Deze Pagina