Kraanwater in Parijs

Discussion in 'De lounge' started by Luciaatje, Aug 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik zou water in de winkel kopen. Aangezien wij niet gewend zijn aan het water daar kun je er dus wel degelijk ziek van worden. Nou ja iig diarree van krijgen, vooral als er chloor in zit. Slecht zal het niet zijn, maar aangezien je lichaan niet gewend is aan het chloor in het water is de kans wel groot dat je er last van gaat krijgen als je er veel van drinkt op een dag. Ik zou het risico niet willen nemen, want ik neem aan dat je wilt genieten van je vakantie en meer wilt zien dan alleen de toiletten in parijs.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ahhh die hebben wij ook ... euh maar zonder filter inmiddels ben altijd te lui om die dingen aan te schaffen :( Maar ze werken wel!

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier staat al tijden een Brita ding op m'n lijstje maar moet er nog steeds 1-tje kopen. Ik drink het nooit uit de kraan maar hier ziet het wit van de kalk en ik vind het niet lekker smaken. Dus eigenlijk is er hier altijd wel flessenwater in huis.

Maar van water in Frankrijk (incl Parijs) word je niet zomaar ziek hoor.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het water is volledig veilig maar het smaakt wel anders. Als mensen zeggen dat ze er ziek van zijn geworden, dan hebben ze helaas gemist dat ze ergens anders ziek door zijn geworden want van het kraanwater zal het echt niet geweest zijn.

De smaak kan je niet bevallen en het gebottelde water is goedkoop. De Fransen vinden dit trouwens ook lekkerder.

5. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Het water is wel veilig maar smerig. Ik heb serieus maar 1 keer water uit de kraan gedronken in Frankrijk in de 7 jaar dat ik daar woonde. We hadden vrienden die uit de kraan dronken, die zijn er niet ziek van geworden hoor. Het is geen 3e wereld land ;)

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    kraantjeswater is in de meeste west-europese landen veilig, alleen ben je er niet aan gewend.
    Heb ook een week diarree gehad van het nederlandse kraantjeswater.
    Gewoon omdat er andere dingen in andere verhoudingen inzitten (meer of minder chloor,calcium, ed).
    Je wordt er niet ziek van (denk aan cholera of van die vieze ziektes), maar voor de veiligheid zou ik flessenwater kopen.

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik koop ze altijd groot in in Engeland als we weer eens op familiebezoek gaan (samen met thee en baked beans :)).

Ze zijn daar veel goedkoper...

Share This Page