ik vroeg mij af vanaf wanneer je kraanwater kunt gebruiken voor de flesvoeding i.p.v. (afgekoeld) gekookt water? mijn zoontje is nu 8 maanden en zijn sapjes meng ik ook gewoon met kraanwater. daar reageert hij verder goed op dus kan ik dit dan ook gaan doen met zijn flesvoeding?
Dat ben ik eigenlijk al heel snel gaan doen, vanaf dat ik ben afgestapt van de borstvoeding. Al ben ik nu overgegaan op barleduc ivm krampjes. Maar wat ik heb begrepen is dat het meeste kraanwater in nederland prima geschikt is om te geven (ligt wel even aan de hoeveelheid kalk in je woonplaats)
denk als je kindje goed reageert op het maken van sapjes met kraanwater dat het ook wel met melk kan, inderdaad zeggen ze dat het water in nederland goed is. zou gewoon kijken hoe je kindje er op reageert...
Mijn zoon is ook 8 maanden, ik gebruik al zeker sinds hij 5 maanden is gewoon kraanwater, voor flesvoedig en voor sapjes Het water in NL is hartstikke zacht.
Toen Stefan 2 maand was heb ik het aan het consultatiebureau gevraagd. Het mag zeiden ze, behalve als je voeding voor de hele dag klaarmaakt.
nou ik ben 2 weken geleden bevallen, en ik mocht gelijk vanaf het begin gewoon kraanwater gebruiken (terwijl ik al pakken water had ingeslagen!) stromend koud water!
hier krijft Niels zijn fles met lauw water uit de kraan. Dus lauw water, peder erbij, schudden en drinken maar. Super makkelijk en snel. Geen krampen of niks. Dit was weer nieuw zei de kraamverzorgster.
De kraamverzorgster zei dat ook tegen ons, maar ik heb al diverse malen gelezen (en gehoord) dat de kans op bacterien in het water groter wordt als je het laat stromen om warm te worden. Dus neem maar het zekere voor het onzekere en warm het op in de magnetron (of barleduc). Maar goed, die kraamverzorgsters zullen natuurlijk ook wel weten waarover ze praten!
ik mocht van mijn kraamverzorgster absoluut geen kraan water gebruiken zei ze! zitten veel te veel bacterieen in ofzo ach en wat kost nou een pak barleduc? en een beetje water koken savonds voor de volgende dag is ook zo gebeurd zo zei ze dan....
Toch blijf ik het raar vinden al die verschillende verhalen.Van de ene kraamverzorgster mag je wel kraanwater gebruiken en een ander zegt weer dat dat absoluut niet mag..... Wat moet je nou geloven. Ikzelf gebruik vanaf dag 1 gewoon kraanwater om het flesje mee te maken.
tja raar he, die verschillende adviezen, denk dat als je kindje goed reageert dat je dan gewoon moet wat je vanaf het begin gedaan hebt. het is ook een beetje wat je een gerust gevoel geeft denk ik.
dus als ik het goed begrijp hoef je niet steeds water te koken?! als ik gewoon barleduc opwarm in de magnetron is ook goed?
ik dacht altijd dat kindjes tot drie maanden gekookt water kregen, maar barleduc is natuurlijk schoon water...
je kan idd gewoon kraanwater gebruiken, het water is inmiddels erg schoon in NL.. Ik gebruik het sinds Quinton 2,5 week was toen ik overstapte naar flesvoeding