Dames, help Wij zijn thuis even aan het puzzelen met het schema van onze zoon. Niels word 3 februari 10 maandjes. Op dit moment heeft hij het volgende schema tussen 8 en 9: 1 broodje met fles van 150/5 tussen 10 en half 11: fruit rond 12 uur: 2 broodjes met fles van 120/4 rond 3 a 4 uur: koekje/soepstengel en roosvice tussen 5 en 6: warm eten + toetje half 8: fles 180/6 Op het cb hadden ze het er over om de avond fles er af te halen. Denk alleen dat hij zonder deze fles echt niet gaat slapen en het is ook zo'n lekkere dag afsluiter. Dus lijkt het mij beter om de middag fles er af te halen. Maar kun je nu al over op gewone melk of geef je wat anders drinken? Hoe waren jullie schema's? lees heel veel schema's over 's ochtends een papfles of bambix. Niels krijgt echt gewoon een broodje met melk, dus denk niet dat je die schema's kunt vergelijken, toch? pffff het is weer moeilijk hoor, haha alvast bedankt
Zijn schema ziet er toch prima uit? Als hij het hier goed op doet, zou ik er niet aan gaan rommelen. Pap is inderdaad niet nodig als hij goed brood eet, en dat doet hij zo te lezen. Zolang hij zijn flessen blijft leegdrinken,heeft hij ze gewoon nodig en kun je ze beter niet eraf halen. Hij groeit nog op melk, niet op bijvoeding. Tot 12 maanden wordt sowieso geadviseerd geen koemelk te geven maar opvolgmelk.
Hier ons schema J is 10,5 maand. 7 uur fles 180/6 8 uur paar broodkorsten 10 uur fruit en diksap half 1 1 boterham en thee half 4 fles 120/4 half 6 warm eten en toetje half 8 fles 210/7 Een heel ander schema, maar die van mij eet veel minder brood zie ik al. Ik kan zowel de fles van de avond als van de middag niet weg halen, deze gaan nog schoon op. Cb had ook wel tegen mij gezegd dat er 1 fles afkon, maar ik vind het zelf nu nog niet nodig...
Wij hadden zoiets: ontbijt: fles 180/6 met papgranen erin of fles 180/6 met boterham ernaast (prima te vergelijken dus) tussendoor: fruit&drinken lunch: fles 120/4 met boterham tussendoor:koekje&drinken (rijstewafeltje, babybiscuit, of soms fruit uit het knuistje) Avondeten: Waar kan met de pot mee, of aangepaste variant, toetje na Avondfles: 180/6 Tot 11 maand nr2 of nr3 voeding. Bij 11 maand de lunchfles naar 120cc koemelk. Bij 11,5 maand de ochtendfles naar koemelk (180cc in de fles, of 120 in de fles ernaast). En daarna het pak poeder opgemaakt met de avondfles. Die avondfles eerst 2 weken koemelk 150cc, daarna half thee en half melk. Anders heeft hij teveel zuivel. En pap krijgt hij 's ochtends ook weinig mee. Nu (13mnd) fles 120cc met 2 boterhammen voor ontbijt en lunch. Vanaf 11 maand begon hij steeds vaker de avondfles te laten vallen. Nu eten we vaak om half 6, en dan om 7 uur nog een klein fles thee+melk en soms een klein koekje.
Onze uk is de 28e 10 maand. Ons schema is nu zo: 7.00 Borstvoeding 7.30 broodje met boter en soms een beetje water 9.00 fruit met thee of water 12.00 fles 150/ 5, broodje met boter en soms smeerworst, kaas 15.30 thee en koekje/ stukje komkommer/ soepstengel ect 17.00 warm eten en toetje 18.30 borstvoeding Hier dus ook geen pap. s Ochtends drink Niek altijd heel goed. s middags en s avonds verschilt nogal. De ene keer drinkt hij s middags amper en s avond veel, soms andersom, soms drinkt hij beide keer goed of niet goed. Ik maak me niet druk als hij s middags en s avonds slecht drinkt en eigenlijk dus op twee voedingen zit maar blijf nog wel drie voedingen aanbieden, vind het ook nog veel te gezellig .