Hallo, Ik heb een vraagje. Ben al verscheidene keren overvallen door een vlaag van zwart worden voor de ogen. Dit duurd soms maar een minuut,maar heeft ook al eens een kwartier geduurd.Heel eng om dat te hebben en daarna volledig uitgeteld te zijn. Ook ben ik zo ontzettend moe,slaap elke middag bijna drie uur bij. En elke ochtend met opstaan begin ik al met hoofdpijn,en dit duurd ondanks af en toe een asprine de hele dag. Mijn bloeddruk was een week geleden nog perfect. Wat kan dit nou zijn?Doe ik er verstandig aan om toch de vk te bellen? liefs
Hoihoi, Waarschijnlijk is het toch van je bloeddruk afkomstig. Deze schommelt en door de zwangerschap en vooral rond de 16 weken van je zwangerschap dipt de bloedruk vaak. Ook wel midpregnancydrop genoemd. Je kan hierdoor zelf flauwvallen. Het is heel vervelend maar kan gelukkig geen kwaad voor jou en je kindje. Zorg dat je goed eet maar ook altijd iets te eten bij je hebt. Als je je niet goed voeld worden eet en drink dan wat en neem even je rust. (bijv een bouilon) Zorg ook dat je veel veel veel drinkt! je mag een liter meer in de zwangerschap dat betekent 2,5 tot 3 liter. Vaak word de hoofdpijn door een vochttekort veroorzaakt. Imke