Iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miepje21, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo

Mijn zoontje is nu bijna twee weken oud en ik zit met een probleem 's nachts. Hij wil 's nachts alleen maar slapen als ik hem bij mij op de borst leg. Overdag heb ik nergens last van, dan slaapt hij lekker tussen de voedingen door in de kinderwagen (met af en toe een huilbui natuurlijk). Maar zodra ik hem na de voeding van 23:00 wegleg begint hij te huilen en stopt hij niet eerder dan dat hij bij mij ligt. Zo vallen we dan in slaap en dan slaapt hij tot ongeveer 05:00 of 05:30 door. Dat is hartstikke knap van hem ik zou alleen liever hebben dat hij in zijn eigen bedje slaapt maar weet niet hoe ik dat moet aanpakken want als hij eenmaal huilt stopt hij niet meer.
    Dus mijn vraag is: heeft iemand tips?

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nou hij is nog zo klein dat ik het eerst nog even zo zou laten.. hij heeft er dus behoefte aan..maar zou dan wel op je deken leggen en een lakentje van de ledikant over hem heen doen

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Als tip heb ik; lekker van genieten! Heerlijk dat je kindje tegen jou aan in slaap valt. Hij wil vast jouw geur en jouw geluiden om zich heen hebben. Lekker kroelen en knuffelen zoveel als het kan want er komt een tijd dat ze dat niet meer willen ;)

Hij is nog zo klein, hij heeft gewoon mamahonger en dat komt echt vanzelf goed!

4. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Ik had mijn kleine man de eerste weken in een wiegje naast mijn bed staan en bleef dan over zijn hoofdje aaien tot hij in slaap viel (dat hielp bij hem).. Wat ik ook een tijdje heb gedaan was overdag een hydrofiele luier tegen mijn lijf aan dragen en die 's avonds om zijn matrasje vouwen, zodat hij mijn geur rook (tip van de kraamhulp). Dit werkte ook heel goed tot hij ongeveer 2 maanden was, toen trapte hij er niet meer in :).

5. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Zou hem trouwens lekker bij je laten slapen als dit voor jou geen probleem is. Ik deed geen oog dicht met hem bij mij in bed/ op de borst, omdat mijn vriend en ik heel erg onrustige slapers zijn en ik doodsbang was om op hem te gaan liggen :(. Had het wel heel erg gezellig gevonden als ik zo zou kunnen slapen.

6. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    wij hadden ook dit probleem, Sophie wilde alleen maar slapen als ze bij ons in bed lag, of op je borst. Maar dat vonden wij ook een beetje gevaarlijk, en sinds een week ongeveer leggen we 's nachts het hele matrasje van de wieg met dekentjes en al tussen ons in, zo hoog mogelijk zodat zij helemaal boven de dekens slaapt en haar hoofdje hoger ligt dan het onze, zo kunnen we niet over haar heen rollen en kunnen we toch genoeg aandacht geven totdat ze slaapt.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Goede tips zijn al gegeven door de meiden hierboven. Zelf had ik nog het idee om misschien de kinderwagen naast je te zetten 's nachts en je kindje daarin te laten slapen.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Verwennen kan nog niet maar gewennen wel. Natuurlijk kun je dit doen en hij zal het vast heel lekker vinden maar je realiseer je dat je er misschien nog maanden aan vast zit.
    Ik weet niet waar zijn bedje nu staat (bij jou in de kamer?) maar ik zou inderdaad het bedje of de bak van de kinderwagen direct naast je zetten. Je kunt 'm wiegen tot dat hij bijna slaapt en daarna in zijn eigen bedje leggen met je hand op zijn borst of hoofdje. Zo voelt hij dat je in de buurt bent. Je kunt dit afbouwen door steeds iets meer afstand te nemen.

Ik weet het .. het is heerlijk die momenten samen.. maar is het nog leuk als hij 7 maanden is?
    Ik vind het heerlijk dat mijn kindjes ook heel goed zelf in slaap kunnen vallen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit kindje is nog geen 2 weken oud, voor gewennen hoef je echt nog niet bang te zijn.

Met Eva hebben we het precies zo gedaan, na een paar weken ging het slapen in haar wieg al een stuk beter en toen ze zo'n 3 maanden was kon ze helemaal niet meer bij ons slapen, ze moest alleen zijn om in slaap te kunnen vallen. En nu nog steeds kan ze niet bij ons in slaap vallen. Ik vind dat juist vaak heel jammer. Dus nog even lekker van genieten!

10. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo

Iedereen bedankt voor de tips! Mijn man en ik hebben gisteravond geprobeerd om hem op zijn eigen slaapkamertje te leggen en dit ging vrij goed. Ik heb hem om 23:30 na de voeding in zijn bedje gelegd en hij heeft eerst tot 03:15 geslapen. Na de voeding heb ik hem toen weer teruggelegd en toen heeft hij even een uurtje gehad dat hij wat jengelde. Ik ben een paar keer teruggelopen om hem zijn fopspeentje er in te doen en na een uurtje viel hij weer in slaap tot 07:30. Daarna hebben we nog weer doorgeslapen tot 09:40! :confused:
    Ik vond het dus vrij goed gaan, en ik had verwacht dat ik de hele nacht heen en weer had kunnen lopen maar het was dus maar een uurtje :D
    Ik moet wel zeggen dat ik het even moeilijk vond om hem niet bij me op de kamer te hebben, maar als dit goed blijft gaan, gaan we er gewoon mee door

Groetjes!

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia heeft weken zo op mijn borst geslapen, ze had er echt behoefte aan, wat ik ook deed was haar in een doek wikkelen en in de bak van de kinderwagen leggen en die naast mij zetten, dat vond ze ook prima.

Deel Deze Pagina