Mijn kleine man is bijna 5 maanden en wordt nu regelmatig s nachts wakker. Heeft dit met een sprongetje te maken? Ik snap het niet want hij slaapt altijd goed door. Laatste fles om 19.30/20.00 uur en meestal sliep hij tot 6.30/07.00. Nu wordt hij s nachts wakker rond 1.30 of 4.00 uur. Heel raar want het zijn niet echt tijden dat je zegt van nou.......... Overdag slaapt hij ook niet veel hoor. Een uurtje of 2 maximaal!! Hij krijgt 5 flessen van 180. En in de laatste fles 3 eetlepels rijstebloem.
Hoi! Er zit geloof ik rond 4,5 maand een sprongetje. Dat moet je rekenen vanaf de uitgerekende datum. Was je kindje bijv. te vroeg geboren? Dan kan het best zijn dat het de sprong van 4,5 maand is, of zelfs dat hij vroeg begint met zijn 6-maanden sprong (als hij overtijd geboren is). Vaak gooien ze rondom zo'n sprong idd wel ineens hun volledige ritme om, dus het zou maar zo kunnen! Merk je overdag ook dat je kindje hangeriger/huileriger is enzo? Succes ermee iig!
Hij is 3 weken te vroeg geboren. Dus nu dan ongeveer 4 maanden en 1 week oud hihihihihi. Waar kan ik zien wanneer ze welk sprongetje hebben weet je dat?
Ow nee niet anders dan anders. Ja hij weet dat hij een soort van kan gillen hihihhi. En met zijn rammelaar kan rammen tegen de boxspijlen aan.
Dan zou het heel goed de aankondiging van het 4,5 maand sprongetje kunnen zijn. Volgens mij kun je op internet wel zoeken naar de oei-ik-groei site. Daar kun je je iig aanmelden voor de sprongenwijzer (ofzo). Die mailt je elke keer als er een sprong aankomt. Wie weet vind je het handig, misschien ook wel niet . Je kunt denk ik ook het oei-ik-groei boek wel lenen bij de bibliotheek of misschien via een vriendin? Het vermogen om nieuwe dingen te doen kenmerkt trouwens ook een sprongetje, dat is dan wel weer leuk!
Oh my god... wordt die van mij daarom zo vaak wakker????! Hij is nu 5 maand geweest, was 3,5e week tevroeg geboren. Eerst sliep hij van half 11 tot half 8 en nu moet ik er wel 6 tot 7 keer uit 's nachts!!