Hallo Allemaal, Sinds een paar weken heb ik pijn rond en in mijn zij/liezen.. In het begin was het alleen aan het einde van het ritje fietsen van huis naar mijn werk. Maar nu begint het ook als ik: * Net op de fiets zit. * Trap moet lopen. * Gewoon loop. * Sta. * Wakker wordt (loop ik als een gans.. Kom bijna niet vooruit..) De pijn vergeleek ik in het begin met zijsteek maar hij begint nu zeurderig te worden en in de avond na een dag werken/staan kan ik soms niet eens meer van de bank komen omdat het vast lijkt te zitten en doet het ook erg pijn! Als ik in de buurtt van de pijn druk doet het ook pijn. Ik twijfel nu of het mijn banden zijn of mijn bekken. Iemand een soortgelijke ervaring? Dinsdag weer naar de VK dus dan zou ik het ook bespreken. Maar ik zou toch graag wat ervaringen met jullie willen delen.. Liefs, Sensa
het lijkt wel of ik precies het zelfde heb als jij. Vooral het meeste pijn als ik van de bank of uit bed moet komen en snachts bij het omdraaien. Bij mij is de kleine volgens mij al aan het indalen, veel zeggen dat het daar van komt. Maar zeker ben ik er nog niet van. ik moet donderdagochtend naar de vk, zodra ik meer weet laat ik het je weten. Ik heb mn 'probleem' ook hier aan de vk voorgelegd. Ik hoop dat zij mij ook wat meer kunnen vertellen. Anders moet je die even in de gaten houden. Succes ermee!!!!
Zit de pijn niet bij je nieren in de buurt? ik heb ook vaak zeurderige pijn gehad in mn zij, totdat het echt niet meer te houden was en dit was dan een nierbekontsteking. Misschien even voor alle zekerheid je urine laten controleren? Succes!
nee bij mij zit het echt onderin. Heb toevallig mn urine vanochtend laten controleren, alles was prima. Maar wat vervelend voor je, heb je er nog last van???
@ bianca, is al over gelukkig heb een onderhoudskuur van 1 capsule (tegen blaasontsteking etc) voor de hele zwangerschap, dus dat zit wel goed maar goed, succes bij de vk donderdag!
gelukkig maar!! Geniet van je zwangerschap!! gauw 20 weken echo zag ik??? Spannend maar super leuk joh!!!! Geniet er lekker van!!
Hoi.. Ja, erg vervelend gevoel met opstaan inderdaad! Je gaat er ook zo breed van lopen. Teminste ik wel, want dat vind ik fijner lopen. Maar indalen zou bij mij wel erg vroeg zijn. Ben 26 weken... Maar ik lees wel even mee bij jou ander bericht! Ik mag sowieso dinsdag weer voor controle. En mijn urine is gewoon goed! En het zit ook niet echt bij mijn nieren.. Dus, dat vervalt voor mij ook. Nou, succes met je zwangerschap verder!
We gaan gewoon door tot we niet meer kunnen wachelen.. Hihi.. En we ons wondertje in onze handen hebben!
Hoi Sensa, Idd klinkt het wel als bekkenklachten. Je doet er verstandig aan om een bekkentherapeut op te snorren om te leren hoe je het bekken het minst belast, (cesar en mensendieck zijn vooral gericht op houding en ADL) Ik hoop voor je dat de klachten niet verergeren, voor een gedeelte heb je dat zelf in de hand (dat lees je in de info; voornamelijk dus houding en niet overbelasten), en voor een gedeelte is het afhankelijk van je hormoonaanmaak... gr. Chantal
Kan bekkeninstabiliteit ook nog beginnen in de laatste weken van de zwangerschap?? of heeft het dan waarschijnlijk met het indalen te maken??? Wat ik ook goed voel, die steken en drukkend gevoel van het indalen. Inclusief heel af en toe menstruatiepijn in rug.
Hey.. Bedankt voor je reactie! Ik ga zeker een kijkje nemen op je site en de info even door nemen. Ik heb al bij de Fysio gelopen voor mijn zwangerschap, ik heb namelijk een holle rug. Dus, ik weet al een beetje hoe ik mijn bekken moet kantelen etc. Maar helaas helpt het niet meer. We gaan zien hoe het verder gaat. Liefs, Sensa
Ik heb dus bekkenistabiliteit, en waar ik het aan herkende was: Pijn in de liezen, pijn in mijn schaambot, en dat ik mijn kracht uit me benen verloor.. dus kon gewoon echt mijn benen niet meer optillen! Leek wel verlamd vanuit mijn heupen! En mijn bekkenfysio zei dat dat ech nr 1 van DE kenmerken is van bekkeninstabiliteit.. Ik loop nu bij bekkenfysio en doe iedere dag oefeningen, en moet zeggen dat dat aardig goed helpt bij mij gelukkig! Want kon soms gewoon niet meer lopen.. Hoop dat je hier iets aan hebt! Liefs, Diamaria
Graag gedaan Sensa, ik hoop dat je er iets aan hebt. Loop je nu niet meer bij een fysio? Zoals ik beschrijf in mijn ervaringen; vermijd OVERbelasting, maar ook niet te passief worden; blijf wel in beweging. Hoi Bianca3006 Ik kan uiteraard niet vanaf hier een diagnose gaan stellen, ik ben tenslotte een ervaringsdeskundige, geen fysio of cesartherapeut. Maar het kan idd met indalen te maken hebben. Het gekke is dat de één juist last krijgt door het indalen, en sommige zwangeren met bekkenklachten juist met het indalen minder last hebben, omdat het bekken dan vaster om het hoofdje zit en minder instabiel is. Als het dusdanig hinderlijk/pijnlijk is, zou je het kunnen overleggen met de vk of je huisarts of het zin heeft om cesar/mensendieck of fysio te krijgen. Hoever ben je in je zwangerschap? gr. Chantal
Hoi Bianca3006 Ik kan uiteraard niet vanaf hier een diagnose gaan stellen, ik ben tenslotte een ervaringsdeskundige, geen fysio of cesartherapeut. Maar het kan idd met indalen te maken hebben. Het gekke is dat de één juist last krijgt door het indalen, en sommige zwangeren met bekkenklachten juist met het indalen minder last hebben, omdat het bekken dan vaster om het hoofdje zit en minder instabiel is. Als het dusdanig hinderlijk/pijnlijk is, zou je het kunnen overleggen met de vk of je huisarts of het zin heeft om cesar/mensendieck of fysio te krijgen. Hoever ben je in je zwangerschap? gr. Chantal[/QUOTE] Nou goed, het is alleen snachts pijnlijk en vervelend. Overdag niet echt veel last, verder ook geen pijn in benen, liezen oid. Ook traplopen bijvoorbeeld geeft geen moeite. Ik moet straks naar vk dus zal het wel eens voorleggen. Ik ben vrijdag 34 weken zwanger. Ik ben al bij bekkefysio geweest voor mn banden en rug (zwakke rug), hier ook tips ed voor mn bekken gekregen, omdat die belast werden omdat ik mn rug ontlastte. Ik heb ook een yogabal gekocht om niet elke keer naar de sportschool te hoeven voor mn oefeningen. Bedankt voor je reactie!!
Nou, mn vk ging niet uit van BI, wordt erg snel gezegt vertelde ze mij. Zij verklaarde het als soort bekkenpijn wat kwam door het week worden van de botten, en ook doordat mn kindje al wat is ingedaald. Moest wel rustig aan doen en lopen en zitten afwisselen als ik veel last had. Weer helemaal gerustgesteld. hahahaha
Bekkeninstabiliteit wordt gauw genoemd, maar dat is vaak niet de goede benaming. Bekkenklachten/bekkenpijn is wat men tegenwoordig liever hanteerd. Hoe je het went of keert; het is NIET FIJN en is PIJNLIJK en of dit nu hoetimboektoe of ratatoeje heet, ik vind wel dat een verloskundige het serieus moet nemen. Er zijn soms hele simpele oefeningen voor (die je van Cecile Rost bijv.) waardoor pijnklachten verminderen. Het is aan jezelf dus om goed in de gaten te houden of de pijnklachten idd verergeren. Lees de tips op mijn website, daar kun je al een hele hoop pijn en overbelasting door voorkomen. gr. Chantal
ja idd, mn vk vroeg ook wel of ik al laatst ook al of ik al wel fysio had. Maar dat heb ik in het begin al gehad en heb hier ook oefeningen van gekregen toen die tijd. Dus die doe ik nu ook trouw. haha