Kracht van affirmaties

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat had ik eerst ook met mijn baby :p
    Maar daar praat ik nu ook tegen alsof ik gestoord ben - ik zeg werkelijk van allerlei onzin tegen hem. En hij vind het allemaal heerlijk en lacht er vriendelijk en hartelijk om.

Dus tegen 2 of 3 potten rijst praten is hier geen probleem :cool: Al weet ik al dat het werkt... Ik heb het experiment namelijk vroeger met plantjes gedaan.

Wat je hebt aan dit experiment? Nou, dat lijkt me duidelijk. Wees potverdikkiedorie lief tegen jezelf! Om lekkerder in je vel te gaan zitten moet je jezelf zo toespreken als de lieve pot met rijst.

Dus niet van: hee verdorie, ik ben een domme koe want ik ben alweeeeeeeeer mijn huissleutels kwijt! En ben ik ook alweer vergeten om het koffiezetapparaat uit te zetten... Pffffff. Wat moet ik toch met mezelf?

Maar zo: Oh jeeee, mijn huissleutels hebben weer pootjes gekregen :D Nou, gelukkig ben ik goed in zoeken - en als ik toch bezig ben kan ik mijn goede daad van de dag weer verrichten en het koffiezetapparaat uitzetten. Wat ben IK toch ge-wel-dig!

Kijk; doe dit totdat het routine is, en je voelt je na verloop van tijd echt beter in je vel zitten ;)

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

:D haha

3. bereke

bereke Niet meer actief

Oh dit wil ik echt proberen! Maar hoe kies je een passende affirmatie? En kies je slechts eentje of meerdere? Hoe vaak moet je ze zeggen?

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Je kiest er een paar uit waarvan jij vind dat het bij je past. Je herhaald dit als een soort mantra in je hoofd en af en toe hardop... Net zoveel als je er aan kunt denken. Leg het in je zicht op een plek waar je vaak kijkt telefoon of in een la of agenda of keukenkastje.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Heb even gekeken naar de boeken van louise Hay en twijfel tussen je kunt je leven helen en het sprekende hart. Heeft iemand hier ze al beide gelezen?

6. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt voor de uitleg! Het is ook dankzij jou dat ik het ga proberen ;). Ik had er al wel van gehoord maar vond het maar onzin... Maar nu lees ik dat jij toch een positief effect merkt en dacht ik waarom niet proberen :).

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Baat het niet schaad het niet, het helpt mij wel een beetje deze moeilijke tijd door waarin wij ons nu bevinden..

8. bereke

bereke Niet meer actief

Ja precies! En heb al wat gelezen op internet en inderdaad, ik gebruik nu heel vaak negatieve affirmaties. Dus dan kan ik ze net zo goed proberen om te zetten naar positieve!

Ik hoop dat je er veel kracht en rust in kan vinden om de moeilijkheden het hoofd te bieden :)!

Deel Deze Pagina