Krachtige strijders gaan door tot roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KleinMeisje93, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    droomwens79 vindt dit leuk.
  2. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

♡ Wij gaan door tot iedereen op roze staat! ♡

Chanbee - 26 jaar - 1e kindje
    Status: onderzoeken ziekenhuis gehad, eventueel start iui
    NOD: 23 maart

miniVosje - 26 jaar - 1e kindje

Status: onderzoeken ziekenhuis gehad, april HSG onderzoek
    NOD: 29 maart

nizzie86 - 32 jaar - 1e kindje
    Status: maart/april onderzoeken in Düsseldorf, vanaf de zomer eventueel ivf

NOD: 16 april

droomwens79 - 38 jaar - 2e kindje
    Status: ivf, april cryo tp in natuurlijke cyclus met 2x ovitrelle (blastocyste)

25 maart eerste FM & bms meting

Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje

Status: zwanger!
    Uitgerekende datum: 14 oktober

3. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Jaja bij mij netjes doorgebroken, meteen gebelt met mck:) A.s zondag eerste meting:thumup:
    Spannend bijna de scratching voor jouw, ik heb hem ook na deze ronde als het mislukt. Dan krijg ik een belafspraak of ik ingeloot ben, en anders meteen door met ivf 2

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Wat goed! Zo spannend!

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    #2025 Brondy, 21 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2018
    Hoi meiden
    Mag ik meekletsen?
    Het wordt wel ons derde kindje dus kan me voorstellen dat jullie het liever niet hebben.

Hier in ieder geval mijn verhaal voor diegenen die het nog niet weten

Bij onze tweede hebben wij er 18 cyclussen over gedaan om zwanger te worden. Toen ook al allerlei onderzoeken gehad, maar niks gevonden, gelukkig toch spontaan zwanger geworden.
    Omdat ik toch een stille wens had voor een derde niet meer aan de pil gegaan. Nadat manlief ook zover was zijn we er voor gegaan. Na bijna 2 jaar geen spontane zwangerschap toch maar weer bij de Ha aangeklopt en alvast bloedonderzoeken gedaan en een spermatest, alles was goed. Doorverwijzing naar gyna. Weer allerlei onderzoeken en ovulatie indicatie, alles goed. Dus toch overleg over IUI, wilden wel in eigen cyclus, na 1e mislukte poging HSG aangevraagd, die was ook goed.
    Afgelopen maandag 2e IUI gehad, dus zit alweer op t wachtbankje.
    Ik ben geswitched van vitamines en ben van plan meer naar yoga te gaan deze maand en bewuster te gaan eten (lees: biologisch)
    Ben benieuwd of dit alles gaat helpen

droomwens79 vindt dit leuk.
  6. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ha @Brondy, natuurlijk mag je meekletsen! Zet jezelf maar op de lijst!

Ik kende je verhaal al een beetje. Zo rot hè, die onverklaarbaarheid. Ik vind dat misschien nog wel het moeilijkste aan onze situatie: als je nou een probleem hebt, kan er een oplossing worden gezocht, maar er is zogenaamd geen probleem. Heel frustrerend. Als je meer wilt weten over yoga en biologisch eten, dan roep je maar! Heb je Innesteling: zwanger worden en blijven van Rika Lukac al gelezen? Daar staan fijne tips in :).

Brondy vindt dit leuk.
  7. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    ♡ Wij gaan door tot iedereen op roze staat! ♡

Chanbee - 26 jaar - 1e kindje
    Status: onderzoeken ziekenhuis gehad, eventueel start iui
    NOD: 23 maart

miniVosje - 26 jaar - 1e kindje

Status: onderzoeken ziekenhuis gehad, april HSG onderzoek
    NOD: 29 maart

Brondy - 33 jaar - 3e kindje

Status: 2e IUI gehad
    NOD: 3 april? (15 dagen na IUI)

nizzie86 - 32 jaar - 1e kindje
    Status: maart/april onderzoeken in Düsseldorf, vanaf de zomer eventueel ivf

droomwens79 - 38 jaar - 2e kindje
    Status: ivf, april cryo tp in natuurlijke cyclus met 2x ovitrelle (blastocyste)

25 maart eerste FM & bms meting

Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje

Status: zwanger!
    Uitgerekende datum: 14 oktober

8. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Wat je zegt, soms had ik liever dat er wel wat was dan was er tenminste een verklaring en oplossing. Maarja we gaan maar even zo door.
    Wat toevallig, heb net dat boek binnen (via Mp, 2014 editie) en slik nu haar basis supplementen + Relax kruiden en nog wat extras
    Ging al elke woensdag naar yoga, maar komende 2 weken ook op de vrijdag, hatha yoga en yoga nidra
    Maar biologisch eten heb ik nog helemaal geen verstand van, dus hoor daar graag meer over

9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Nou, wat toevallig! Eigenlijk staat in dat boek alles wat je moet weten. Zelf eet ik nu zo'n acht jaar biologisch en bijna volledig plantaardig. Misschien zou je eerst kunnen beginnen met alle dierlijke producten (zuivel, vlees, eieren) biologisch te kopen. Dan kan je portemonnee er langzaam aan wennen en krijg je in elk geval al geen nare hormonen en antibiotica e.d. meer binnen. Dat zou al wonderen kunnen verrichten voor je vruchtbaarheid! Ik zeg 'zou', want voor mij en mijn man heeft het blijkbaar niets goeds gedaan :roflmao:.

Wat heerlijk dat je zoveel aan yoga doet! Yoga nidra vind ik echt geweldig, maar dat wordt bij mijn yogastudio helaas niet aangeboden. Zo jammer. Ik ga zelf vier keer per week, en ik wissel af tussen power yoga/pilates en yin yoga/restorative yoga. Dus een beetje balans tussen kracht en ontspanning. En dat laatste kunnen we in dit traject wel gebruiken...

Brondy vindt dit leuk.
  10. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Thanks voor de tip! Ja het is wel een stuk duurder, maar ook voor de kindjes beter. Dus tja, kan iig geen kwaad toch ;)
    Het boek maar eens goed doorlezen, heb er alleen nog vluchtig doorheen gebladerd.

4x? Nice! Maar poeh dat red ik niet hoor
    Ik doe normaal ook aan taekwondo op de zaterdag. En heb binnenkort een wedstrijd.
    Maar as gaat ie niet door, vind dat nu niet zo erg, komt wel goed uit met de eventuele innesteling :roflmao:

11. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik ben zzp'er, dus ik kan mijn eigen tijd indelen: ideaal! Maar ik begrijp dat niet iedereen die luxe heeft.

Taekwondo! Hoe ben je daar ooit bij gekomen? :D

12. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hahaha ja dat scheelt, wel fijn hoor!!

Nou mijn vader heeft dat vroeger gedaan en zijn een ‘teamgenoot’ is leraar zeg maar. Die man ken ik al vanaf mijn geboorte en mijn zusje wilde dat gaan doen, 3 Mnd na haar ben ik er ook mee begonnen. Nu al heel lang rood/zwart, ben nog niet klaar voor m’n dan examen :confused:

13. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Brondy vindt dit leuk.
  14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @Brondy welkom :)

@Chanbee ben je er nog een beetje uitgekomen met je vriend?

Brondy en Chanbee vinden dit leuk.
  15. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Soort van veel gehuild en erover gepraat en besloten om het zo maar even te laten. We moeten beide achter de mm staan anders gaat het niet werken. We hebben nog geen eindpunt afgesproken maar gaan per maand bekijken hoe we verder gaan.

Morgen hoor ik of ik ben aangenomen voor een nieuwe baan dus dan heb ik ook even genoeg afleiding.

16. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Chanbee
    Miss met hem overleggen of eerst 3x in eigen cyclus met alleen pregnyl voor hem wel een optie is?
    Mijn man wil namelijk ook absoluut niet dat we aan de hormonen gaan ivm hogere kans op een 2-Ling. Dus daarom besloten eerst te proberen zonder hormonen, in eigen cyclus en alleen pregnyl. Bij de 4e poging moet ik een afspraak maken met de arts om te bespreken hoe nu verder.
    Arts adviseerde het niet, maar kan moeilijk tegen jullie wensen in gaan en ‘nee’ zeggen.
    Heb wel een goed gevoel over deze IUI maarja tis altijd afwachten.

nizzie86 en Chanbee vinden dit leuk.
  17. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @Chanbee wat vervelend dat jullie geen goede middenweg hebben gevonden. Misschien voor nu even goed dat je je dan volledig kan concentreren op je nieuwe baan (gefeliciteerd!) en hopelijk draait hij nog wat bij. Wat ontzettend lastig voor jou zeg.

Chanbee vindt dit leuk.
  18. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik heb er idd ook over nagedacht om eerst in mijn eigen cyclus iui te doen, ook doordat ik al las dat jullie het op die manier deden. Na 3 pogingen moeten we een rustmaand houden om de pogingen te bespreken dus dat zou dan een prima overgang zijn naar hormonen.

Ik vind het ook wel lastig en heb mijzelf echt dikke ogen gejankt maar misschien is wat afstand ook wel even goed. Het is misschien ook wel lastig om bij een nieuwe baan aan te komen met dat ik een aantal keer per maand naar het zh moet voor mijn kinderwens. (Ik probeer het voor mijzelf ook goed te praten haha)

droomwens79 en Brondy vinden dit leuk.
  19. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ach @Chanbee, wat kan ik me je verdriet goed voorstellen. Wat een ellende. Ik sluit me aan bij wat de andere meiden al zeiden: iui in je eigen cyclus is een fijne manier om langzaam te wennen aan de ziekenhuisbezoeken en de inmenging van artsen e.d. en wie weet is dat al wel jullie golden ticket. Maar eerst hopelijk maar eens concentreren op je nieuwe baan; die afleiding zal heel welkom zijn. Laat je ons morgen even weten of je bent aangenomen? Een dikke kus voor jou.

Chanbee vindt dit leuk.
  20. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Chanbee
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan natuurlijk. En ja dat maakt t miss nog lastiger. Anders kijk je t een maandje aan en als jij je op je gemak voelt bij je baas zou in t ‘gewoon’ overleggen. Want je werk moet natuurlijk ook niet in de weg staan van je kinderwens.
    Heel veel succes en hopelijk is het toch snel raak voor jullie

Chanbee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina