Wat een lieve reacties allemaal! Dank jullie wel Ik hoop dat we allemaal snel op roze mogen! Gek soms he wat voor rare verhalen je kan horen.. een vriendin van mij zei dat ze onvruchtbaar was ( volgens haar ook vastgesteld door een gyn) en nu is ze zwanger.. en zegt ze dat ze ergens vorig jaar een miskraam heeft gehad..
Dat is iets wat ik wel kan geloven Chanbee. Bij mij was er in 2013 ook vastgesteld door een gyn dag ik onvruchtbaar ben. Ben toen voor een second opinion naar België gegaan en die gyn zei dat het moeilijk zou worden, maar zeker niet onvruchtbaar. Direct gestopt met de pil met de gedachten dat het nog even kon gaan duren. Alleen bleek ik direct de 1e ronde zwanger Dat is dus de reden dat ik naar België ga...
Ja tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen haha, maar bij haar en op de manier hoe ze het vertelde.. ik heb het idee dat het allemaal niet klopt
Alles kan natuurlijk, maar ik snap wel dat het bijzonder is inderdaad. Soms is het gewoon nog meer een wonder dan normaal...
Hier nog steeds heel licht ovulatiebloeding pff, voel me net alsof ik de menstruatie begin te krijgen
Vervelend kleinmeisje. Is dat iets van nu of heb je daar iedere maand zo'n last van? Kan het me van vorige maand niet herinneren?
Hey ik ben er ook weer. Terug van Venetië. Weer even alles bijgelezen. En daar zaten wat heftige verhalen tussen. Knuffels voor iedereen. Laat het klussen langzaam weer beginnen. Ik heb 21 mei mijn NOD. @KleinMeisje93 vervelend die ovulatiebloedingen. Heb daar sinds 2 maanden ok last van. Zit zelf te twijfelen of ik naar de dokter zou gaan. Woon in het buitenland en ken me dokter niet. En ben gewoon bang om ook maar iets van een uitslag te horen.ben sinds april 2015 van de pil af. En sinds een jaar er meer en meer mee bezig. Maar nog steeeds niks raak
Knuffel @miniVosje Er is geen goed en fout, overweeg het voorzichtig. 2 jaar is al lang, duidelijkheid krijgen kan dan wel heel fijn zijn...
@Littlegirl1989 ben het ook aan het overwegen. Zijn jullie de eerste keer samen met je vriend geweest?
@miniVosje Ik ben alleen naar de huisarts geweest. Eerste keer om te informeren in hoeverre het nog ontpillen kon zijn. Toen heeft hij aangegeven dat hetbwaarschijnlijk PCOS zou zijn en hebben we afgesproken dat als ik er klaar voor was ik een doorverwijzing kon krijgen. De tweede keer ben ik gegaan om medicijnen te halen voor onze vakantie naar China en heb ik ook meteen de doorverwijzing gevraagd, verder geen lang gesprek daarover meer nodig gehad. Doorverwijzing kreeg ik ook meteen mee. Gesprek met de fertiliteitsvpk moest manlief wel bij zijn, volgende gesprek moet hij ook weer bij zijn. Behandeling in het zkh is hier in NL altijd voor het stel, niet alleen de vrouw.
@Littlegirl1989 ja ik zou ook samen willen gaan. Ben gewoon niet z'n dokter ganger. En voel mezelf nog jong om eventueel in een gek traject te gaan. Zou zo graag op eigen houtje zwanger willen worden. Maar me vriend begint de tijd langzaam wat meer te dringen. Hij voelt zichzelf al oud (40)
Was hier een beetje hetzelfde @miniVosje , mijn man zit nog helemaal niet te wachten op dingen als IVF, IUi is echt op het randje. Dat hebben we ook uitgesproken bij de vpk. Eerste hulpvraag is nu echt gericht op kijken of en zo ja, wat er mis is bij ons, waarom het niet lukt. Ik ben "pas" 28, mijn man 32 dus geen haast. Tegelijk zijn we wel 2 jaar bezig dus dat nemen ze ook mee. Vpk zei ook dat het geen zin heeft om te grote stappen te willen nemen, daar ben je bijna nooit klaar voor. Je moet het traject echt stapje voor stapje nemen, dan ontdek ke vanzelf waar je grenzen liggen en die zijn ook hartstikke prima. Als je na de onderzoeken geen behandeling wil, mag dat ook, iig wel hier in NL.
De aller eerste huisarts afspraak ben ik ook alleen heen geweest minivosje. Meestal stelt dat niet heel veel voor. OI traject en nu het IUI traject bij de gyn gaat manlief alleen mee naar de inseminatie (moet ook wel vanwege z'n potje inleveren natuurlijk). Verder de follikel echo metingen doe ik alleen (of hij moet toevallig thuis zijn, dan gaat hij mee). Dat is bij ons inmiddels routine werk geworden (helaas), dus allemaal niet zo spannend meer. Int begin ging hij wel élke afspraak mee. En idd de gesprekken om de IUI op te starten ook, moesten zelfs beiden de formulieren ondertekenen.
Wat een gedoe he @beebj Hier komt ook langzaam het moment in zicht dat ik mijn werkgever op de hoogte moet stellen, daar zie ik echt zo tegenop he. Heb pas een hoop heisa gehad over calamiteitenverlof waar ik recht op had maar niet kreeg, dat ik bang ben om dit gesprek weer aan te gaan, pfff...
Wat een gedoe lijkt me dat met iui enz.. ik heb sinds 2/3 maanden last van wat licht bloedverlies voor of net na de eisprong. Buikpijn is gelukkig over nu. Hadden het gister en vandaag gezellig gemaakt en verder om de dag. Morgen nog een keer gezellig maken? Of is dan 3 keer achter elkaar teveel? In de ronde dat het raak was deden we het soms wel 2 keer op een dag... dus twijfel even.
Pff nogal Littlegirl. Wij hebben een eigen bedrijf, waardoor ik altijd thuis ben en geen "last" heb van werkgevers ivm de MMM. Daardoor is m'n man ook heel flexibel; moet ie morgen thuis zijn, dan is tie thuis. Moet zeggen dat dat me wel heel veel rust geeft in dit geval. Op den duur kún je het idd niet meer verbergen. Zo hebben wij ook onze ouders "moeten" inlichten ivm opvang voor ons dochtertje als we weeeeer naar het ziekenhuis moeten. Inprincipe gaat ze overal mee naar toe, maar naar inwendige echo's waarbij m'n man aant werken is en haar dus niet kan vast houden, vind ik dat toch niet zo fijn.. Zoals ik al zei kleinmeisje. Positieve ovu test? Die dag vrijen en de twee dagen erna ook. Heb je in ieder geval álle kansen benut. Zolang je vriend niet vaker dan 1x per 24u klaarkomt, is er niets aant handje.
Ideaal zeg @beebj ! Hier helaas niet. Laatst een begrafenis en dat was ook alleen maar gedoe om vrij te krijgen, dus ben benieuwd wat nu. Wil in ieder geval afwachten tot de uitslag maar dan...