Vandaag heb ik weer een paar keer vervelende luchtjes ingeademd en blijf er onrustig van worden. Eerst vanmorgen al sigarettenrook van iemand waar ik langsfietste en net nog lijm (sterke lijm) toen ik samen met mijn schoonmoeder een latje tegen de muur van de babykamer lijmde en daarna nog weer sigarettenrook in een lift (was duidelijk in gerookt, maar de 10de verdieping is echt te hoog om te lopen nu). Blijf bang dat dit kwaad kan voor ons kindje, kunnen jullie mij geruststellen? Baal zo van die luchtjes, probeer alles zo goed te doen, maar soms kan je er gewoon even niet omheen. Groetjes een onzekere en onrustige Susanne
Ik maak mij daar niet zo druk om, iedereen ademt wel eens sigaretten rook van een ander in. Ik denk niet dat je daar helemaal onderuit komt, zolang je niet elke dag bij een groep rokende mensen gaat staan denk ik dat het wel mee valt. De lijm zou ik mij ook niet zo druk om maken als het maar heel even was.
Wat Floddertje zegt. Als je de dampen echt langdurig inademt kan het (misschien) kwaad. Een vlaag maakt echt niet uit. Je kunt je niet overal tegen beschermen, denk aan luchtvervuiling. Als je in de stad woont zou je dan zwaar de klos zijn. Het valt allemaal wel mee, maar gewoon voorkomen dat je langdurig in zo'n walm staat.
Langdurig was het zeker niet, was bij alle dingen maar kort. Hopelijk heeft het dan inderdaad geen schade aangericht bij ons kindje.
ik denk dat je kindje eerder schade oploopt van jou gestress dan van die paar tellen chemische lucht..
Ik vroeg om geruststelling, niet om veroordeling. En maak me er al niet meer druk om, heb het al van me af gezet.
Je bent 5 jaar bezig geweest voor een kindje en daarin 3 miskramen...ik snap je gevoel voor angst maar laat het idd los meid. Je kindje is helemaal klaar om geboren te worden. Ze is nu het zelfde beschermd als dat ze uit je buik komt, zelfs nog vele malen beter. Succes met de laatste loodjes en bevalling (Ik zeg wel ze maar t kan natuurlijk ook een hij zijn )
Bedankt voor je lieve reactie, denk inderdaad dat het komt door wat we allemaal meegemaakt hebben. Wil het nu allemaal perfect doen om maar te zorgen dat ik mezelf niks kwalijk kan nemen als het toch mis gaat en de kans zo groot mogelijk te maken dat het wel goed gaat. Zal heel blij zijn als ons kindje eindelijk geboren is en super opgelucht als alles goed is! Enne het geslacht blijft nog een paar weekjes geheim, nog even geduld dus.
Eerder deze week heb ik een bus nutrilon en een stapeltje luiers bij iemand opgehaald, maar toen ik daar aan kwam bleek dat ze rookte (terwijl ze 3 kinderen heeft, waarvan de jongste nog maar 6 weken is, onbegrijpelijk!). Ik kreeg de spulletjes mee en thuis heb ik eraan geroken, het rook erg naar rook, vooral de luiers, daar was de lucht echt ingetrokken. Kan dit kwaad? De lucht was echt heel sterk. Weet niet of ik de luiers nu wel durf te gebruiken en maak me toch zorgen over de lucht die ik ingeademd heb door aan de luiers te ruiken. Heb het in de berging neergelegd in de hoop dat de lucht er nog weer uit gaat. Zal in ieder geval mijn man af en toe laten ruiken, zal dat zelf niet meer doen en als de luiers zo naar sigarettenrook blijven ruiken dan ga ik ze maar weggooien denk ik. De Nutrilon kan ik wel gewoon gebruiken toch? Is zonde om zo'n hele bus weg te gooien en die rook niet zo erg naar rook als de luiers (het trekt natuurlijk niet zo in plastic als in het materiaal van de luiers). Vind dit erg lastig, ben zelf erg anti-roken (zeker met kinderen of tijdens de zwangerschap) en blijf me zorgen maken als ik onverwacht/onbedoeld sigarettenrook inadem. Kunnen jullie mij geruststellen? Uiteraard wil ik wel de waarheid horen, dus zeg me ajb eerlijk wat jullie hiervan denken. Ik zit alleen niet op veroordelingen te wachten, dus als je me echt niet begrijpt reageer dan gewoon niet.
Serieus??? Dus jij denkt dat je ziek wordt door aan iets te ruiken wat naar rook ruikt? Ga je dan nog wel naar buiten ivm uitlaatgassen? Eet je wel biologisch? Poets je wel je tanden elke avond? Hou je wel je neus dicht als je een scheet ruikt? Sorry Je wil een goud eerlijke mening maar geen veroordelingen... sorry dat gaat niet samen bij een dergelijk *in mijn ogen* bizarre vraag.. Probeer te ontspannen meid, wat mijn voorganger ook al zei; dit soort onnodige gestress is echt VEEEL slechter voor je dan wat dan ook inademen. Dat kan écht geen kwaad. Geloof me maar.
Oké, ik geloof je! Het is gewoon dat we zoveel moeite hebben moeten doen voor dit kindje en er zo lang op hebben moeten wachten, dat ik gewoon ontzettend bang blijf dat het toch nog misgaat. Dit kindje is zo super gewenst, wil gewoon alles helemaal volgens het boekje doen en niks doen waardoor ik mezelf iets kwalijk kan nemen, het zo moeilijk om te genieten en me geen zorgen te maken na alles. Hoop dat je dat toch een beetje kunt begrijpen...
Dat begrijp ik zeker! Maar hopelijk begrijp jij ook dat ik er wel een beetje om moest lachen Komt goed meis, rustig aan!
En die luiers? Voel me toch niet prettig bij ze gebruiken als ze straks nog steeds zo naar sigarettenrook ruiken en voel me er sowieso niet echt prettig bij dat ze hier überhaupt in huis zijn.
Als ze nog steeds erg naar rook ruiken, dan ruik je dat ook aan je kindje. Lijkt me niet schadelijk, maar vies is het wel. Ik vind sigarettenrook aan kleding e.d. echt zo goor. Maar je hoeft nog maar een paar dagen (hopelijk) dus probeer er nog even van te genieten. Het komt echt allemaal goed en je kindje en jij hebben er niets aan als je straks ook gestresst de bevalling ingaat.
Zal het wel bekijken met de luiers. De Nutrilon kan ik toch nog wel gewoon gebruiken? Denk dat ik nog wel een week of 2 moet (is een gevoel), maar ben inderdaad aan het aftellen.
Ik begrijp je deels, je bent nu extra voorzichtig. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar lieve meid.. dit is echt niet reeel.. je kunt je toch niet negen maanden gaan opsluiten omdat je geen luchtjes wil ruiken? Wat dacht je van uitlaatgassen, luchtvervuiling enz.. dan zouden mensen die in een stad (of eigenlijk nergens waar auto's rijden) toch nooit gezonde baby's krijgen? En wat ga je daarna doen? Wil je je kind voor altijd binnen houden? Je weet dat je sommige dingen niet moet doen. Niet roken, niet drinken, geen rauw vlees/vis en geen rauwmelkse kazen. Meer kun je eigenlijk niet echt doen. En hoef je ook niet te doen naar mijn mening. Je moet ook nog wel een beetje normaal leven, en een beetje gezond verstand helpt je daarbij. je komt niet over als een domme vrouw ofzo dus ik denk dat je dit zelf ook wel weet. Ik zou die spullen gewoon een keer extra wassen en als het daarna nog meurt zou ik ze weg doen. Maar alleen omdat het stinkt, niet omdat het kwaad zou kunnen voor je baby, want dat doet het echt echt echt niet. Sterkte, succes en probeer toch een beetje te genieten van je zwangerschap want anders verspil je straks je hele zwangerschap aan dit soort non gedachten.
Luiers en een pak Nutrilon wassen wordt een beetje moeilijk hè. Zal de luiers zeker weggooien als ze straks nog steeds naar sigarettenrook ruiken, vind dat zo vies! Ben denk ik bezorgder nu ons kindje nog in mijn buik zit dan wanneer het eruit is, nu ben ik ook bang voor dingen/luchtjes die mij overkomen. Is ook dat ik gewoon heel vies vind en dan denk ik automatisch dat het slecht zal zijn voor ons kindje. Weet ergens ook wel dat ik soms overdrijf, maar kan er niks aan doen dat ik me er dan zo rot over voel. Zal echt proberen de laatste paar weken/dagen nog te gaan genieten, wil het ook echt heel graag!