Hoi meiden, Ik heb een zoontje van 14 maanden, een erg ondernemend ventje! Als we buiten lopen wil hij me 9 van de 10 keer geen hand geven maar ik wil wel veilig met 'm wandelen. Nu ben ik op zoek naar een tuigje of polsbandje oid, heeft iemand ervaring? Ik weet nl. niet wat handig is en als ik bijv. op marktplaats zoek vind ik niet eens wat... Ik wil graag weten wat er te koop is op dat gebied en wat jullie gebruiken? Bedankt voor alle ervaringen en tips
Wij gaan binnenkort een tuigje gebruiken. Mannetje rent zo graag (ook 14 maanden) en ik kan niet zo goed bukken om z'n handje vast te houden (zwanger). Een tuigje is ideaal: hij de ruimte om te rennen en ik de zekerheid dat hij niet opeens weg is. Naar polsbandjes heb ik gekeken maar die zijn te groot voor onze kleine man, die handjes glippen daar nog gemakkelijk doorheen. We hebben een tuigje van Prenatal.
@ Cygnet2, ik zit nu ook net op de site van prenatal te kijken. Zo'n polsband leek me fijner en minder opvallend maar dat is dus niks voor deze leeftijd. Dan zal het toch een tuigje moeten worden. Dankjewel!
met alle respect hoor, maar waarom leren jullie hem niet aan de hand te lopen dan ? ... die van mij is ook erg ondernemend en ik ben ook zwanger en vee llast van de rug maar als we gaan wandelen dan pakt hij 9 van de 10 keer zelf mijn handje ..
hoi, bij de prenatal heb je tuigjes en polsbandjes. En zo'n bandje past misschien wel als je eht om zijn pols doet met zijn jas er onder? Of glijdt het er dan af.... Misschien kun je een tussenoplossing bedenken dat hij het bandje (waar je iets aan hangt) vast houdt? Succes, het lijkt me moeilijk ik heb er nog geen ervaring mee...
@ Zwelgje, ik snap je punt. En ik probeer ook om 'm aan m'n hand te krijgen maar als je onderweg bent en hij is eigenwijs en het wil niet lukken of hij rent ineens weg dan is en blijft het onveilig, vandaar deze oplossing!
Een vriendin van mij gebruikt bij haar dochter van 15 maanden ook een tuigje. Ze heeft er ontzettend veel opmerkingen over gekregen. Dingen zoals: ze is toch geen hond, zielig hoor zijn kind aan de lijn etc. Maar mensen vergeten dat dit vroeger heel normaal was. Wat is er mis met een tuigje? Tuurlijk staat het niet zo leuk, maar het kindje heeft wel bewegings vrijheid, maar er kan niks gebeuren. @zwelgje, het ene kindje is het andere niet! Heel fijn dat jou kindje wel netjes aan het handje loopt, maar dat is voor sommige kindjes nog best moeilijk.
@ Consider, ik ben het helemaal met jou eens! Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om altijd met 'm in een tuigje te lopen maar er zijn momenten dat je het gewoon echt niet kan hebben dat hij geen hand wil geven en omdat veiligheid boven alles gaat lijkt het mij handig om dat ding achter de hand te hebben. Het ene kindje is het andere ook niet inderdaad. Die van mij heeft bijv. enorme driftbuien soms, zoals laatst ook op het winkelcentrum toen hij niet luisterde met lopen en toen moest hij van mij terug in de kinderwagen maar ik kan hem alleen niet aan, dus ik was blij dat mijn moeder erbij was om 'm in de kinderwagen te krijgen want anders was dat bijv. nooit gelukt!
Leuke discussie, ik zit er ook aan te denken een tuigje te kopen voor mijn zoontje die ook erg ondernemend is... Maar ik ben ook bang voor de opmerkingen die ik krijgen ga. aan de hand lopen is geen optie, dat wil hij niet want alles om hem heen is zo intresant en loopt echt overal naartoe, met name naar de auto's maar steekt ook zomaar een weg over en is watervlug. In de buggy wil hij wel even zitten maar krijgt al snel genoeg en wil lopen... Nu loop ik wel eens blokje om met hem, maar dat is een hele opgave en ik denk al een paar dagen na over een tuigje. ben blij dat je er over begonnen bent delilah! ben niet de enigste dus die er over nadenkt
die van mij krijgt straks ook gewoon een tuigje om. ik heb dat vroeger ook aan gehad (aangezien ze kwa karakter een copie is ;( ) ik vind het niet zielig, alleen maar veilig
Wij dachten van de zomer ook dat zo'n tuigje handig was voor op de camping. Dan kon hij niet zo ver van de tent af. Nou meneer krijste de hele boel bij elkaar als je met dat ding bij hem in de buurt kwam. Daar ging ons fantastische plan! Maar goed ik ren dus fijn achter onze man aan. Is goed voor de conditie he . Maar gelukkig luistert hij heel vaak wel als je hem roept.
Wij hebben ook een tuigje, gebruiken we af en toe. Ze vindt het juist geweldig, gaat brullen als we dat ding weer afdoen. Waarschijnlijk vindt ze het gewoon leuk, omdat onze hond ook aan de riem loopt . Oh ja, ik heb ook opmerkingen gekregen hoor van 'oooh, wat zielig, dat kind loopt aan een riempje'.
Toen Eva echt ging lopen met 14 maanden vloog ze ook nog overal naartoe. Hand vasthouden wilde ze ook niet echt, maar dan ging ze gewoon ook vaak in de buggy. We gaven haar dan gewoon de keuze, wil je lopen? Nee? Dan in de buggy. En bij weglopen waar het gevaarlijk was ook in de buggy. In het begin snappen ze het niet zo goed, maar dat leren ze snel genoeg. En waar het kon dan wel altijd zelf lopen. Handig was het niet, maar ze moet het toch leren, vind ik. Het ging ook langzaamaan beter, ze snappen ook steeds meer als ze ouder worden natuurlijk. Met ongeveer 19 maanden ging het altijd goed en nu neem ik de buggy niet eens meer mee als ik een paar uur naar de stad ga en ze loopt gewoon zelf en als het ergens gevaarlijk is moet ze mijn hand vasthouden en dat doet ze dan ook.
prachtig dat er zulke kinderen bestaan, maar die van mij zou echt niet gewoon meelopen de stad in. Over 3 jaar nog niet! haha.. ik zit er ook over te denken om een tuigje te kopen. Hij mag zo graag zelf lopen maar we hebben ook nog een hond en het is gewoon levensgevaarlijk. Mijn zoon is gek op water en springt er letterlijk zo in!
Ik ben eigenlijk niet zo bang voor opmerkingen, misschien komt dat nog als ik daadwerkelijk met 'm buiten loop Maar het probleem is niet alleen het niet aan de hand willen lopen sommige kindjes zijn gewoon vliegensvlug en snel enthousiast met alles om zich heen. Dus ik denk dat het het proberen waard is, heb er vanmiddag een besteld In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
Mijn dochter wil ook absoluut niet aan de hand lopen. Wanneer ik haar bij haar handje pak en wil gaan lopen gaat ze heel dramatisch op de grond liggen.. Tuigje lijkt me ook wel wat eigenlijk, maar denk niet dat mijn man dat ziet zitten. Vandaag een stukje wezen wandelen en zo nu en dan heb ik haar (nogal lange) cappuchon als tuigje gebruikt . (en dan niet trekken zodat het verstikkend werkt natuurlijk, maar losjes vasthouden)
Wat ik mij dan even afvraag. Als je dan zo'n tuigje gebruikt, dan leren ze toch nooit dat ze bij je moeten lopen, en in sommige situaties een handje moeten geven?
ik zit dus te dubben wij gaan volgende week op vakantie en ik wil niet steeds mijn kinderwagen mee sjouwen als we naar het zwembad gaan nou vind me man dat ze dus geen hond is maar ze blijft redelijk aan de hand lopen dus aan de andere kant wil ik dit dan daar wel leren maar aan de andere kant ben ik bang dat ze dus totaal niet luistert en ik haar steeds moet optillen
onze dochter was ook een ster in weglopen en wilde ook echt geen handje geven, maar ik heb voet bij stuk gehouden en dramatische huilbuien getrotseerd, en nu loopt ze toch heel netjes met me mee... Als we met de hond gaan, weet ze dat ze me niet los mag laten, en dan staat ze al met dr handje klaar...ze wennen toch ook wel gauw aan iets hoor En een tuigje zou voor onze meid niks zijn, ze wil niet vastzitten...
Het lijkt mij dat als je kindje wat ouder is, het beter begrijpt. Bovendien lijkt zo'n tuigje me ook niet iets om constant te gebruiken maar in bepaalde gevallen. Mijn neefje van bijna 3 luistert wel maar is erg dromerig en als hij iets ziet op straat dan hoort hij niks en ziet niks maar loopt zo recht op z'n doel af, dus bijv. de straat over. In zulke gevallen lijkt het mij ook handig bijv. Mijn moeder deed 'm laatst een riem van de badjas om gewoon omdat ze bang is dat hij zo de weg op schiet.