Hier al een aantal keer uit de kom. Knakken is verschrikkelijk manlief vindt Niet om aan te horen.. heb ook vaak kramp of dat mijn kaak scheef staat. Fysio gehad maar heeft niet geholpen
Helemaal mee akkoord. Verder opletten dat je je kaken niet ontziet bij het eten maar ook kauwt daar waar het pijn doet en dat je je kaken niet onbewust op elkaar klemt als je gespannen bent.
Ohh dat heb ik ook hoor. Als ik iets heel intensiefs moet doen met mijn kaken.. haha.. dan begin ik het wel te voelen.. maar voor de rest geen last van. Went wel hoor. Heb overigens nog geen verstandskiezen, geloof ik. Dus weet niet of het daar aan ligt.
Nee maar je kan wel de pijn bestrijden en erger voorkomen. Als het bijvoorbeeld aan het knarsetanden ligt is dit er belastend voor je tandglazuur en je kaakgewricht en is zo'n opbeetplaat echt wel een aanrader!
mijn huisarts zei dat het heel vaak voorkomt bij vrouwen, vaak vanaf een jaar of 25. ik heb het ook, niks aan te doen =(
Tuurlijk! Maar bij mij ligt het dus aan mijn hypermobiliteit en daar doe je niet veel aan.. Mijn vriend knarsetand ook, vooral in zijn slaap. Vreselijk!
Ja soms druk/pijn aan de oren ook. Moontje maar heb je dan ook pijn aan de kaken en last van je tandglazuur dat te snel slijt?
Als ik mijn kaak echt overstrek dan voelt dat niet prettig, ik moet oppassen dat ik geen hele grote happen neem.. Ik zal het mijn tandarts eens vragen...
Ja als ik die druk al begin te voelen dan doe ik gelijk mijn knarsplaat erin. Bij die druk krijg ik ook een soort van gezoem in mijn oor. Het lag niet aan mijn verstandskiezen. Heb ze gehad en heb ze inmiddels ook niet meer. Daar lag het bij mij niet aan. Sons vind ik het wel vervelend vooral als we uit zijn. Her restaurant. Zijn we met ons tweeen dan geef ik er niet om als ik een beetje knars, maar met anderen erbij.......