chaos

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dames ik heb jullie hulp nodig wij zijn iets meer als 2 jaar geleden verhuisd.
    van een afschuwelijk kleine studente appartement naar een mooie ruime eengezins woning.
    nu kon ik in onze oude woning totaal geen orde scheppen aangezien alles op elkaar in elkaar en aan elkaar gepropt zat.
    nu woon ik gewoon in een lekkere woning.
    mijn zolder staat vol gebouwd met een hoop troep.
    de slaapkamer verdieping staat volgebouwd met een hoop spullen.
    en de begaande grond staat volgebouwd met nog meer ellende.
    niet zo dat je niet kan lopen enzo het is ook gewoon bewoonbaar enzo.
    alleen werkt het nog steeds niet mee met orde scheppen.
    we hebben een hoop laatjes die we nooit niet open maken dus die spullen die daar in liggen gebruiken we zelden / nooit.
    ik heb gewoon niet de organisatie om dat aan te pakken en weet niet waar ik moet beginnen als ik eraan begin eindigd het nog erger dan voordat ik begon.
    ik heb ook gewoon een hoop spullen die gewoon weg mogen maar nog wel gewoon bruikbaar zijn.
    hoe pakken jullie dit aan.
    ik wil er ook bij vermelde ik heb een man die dit dus absoluut niet nodigt acht en alles wil bewaren want wie weet hebben we het nog een keer nodig...

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ps die troep zijn dus die spullen die ik niet nodig acht maar nog makkelijk iemand anders blij kunnen maken.

3. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    breng de spullen die nog bruikbaar zijn en in goede conditie naar de beurs ? voedselbank kan meestal ook wel wat met spulletjes , en gewoon als je het langer dan bepaalde tijd niet hebt gebruikt gewoon weggooien... of pak spullen van je man , doe het in een zak , leg het weg en als ie er na een bepaalde tijd niet naar gevraagt heeft ken het zo naar het grofvuil :)

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    het ergste is nog die laatjes die volzitten en nooit of zelden opengemaakt zijn dat is dus echt ook zo sinds de verhuizing ;)
    dus denk niet dat ie ze snel zou missen.

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb bijvoorbeeld op zolder 1 keukentafel staan en een eettafel staan.
    3 van die grote houten absurd zware ouderwetse stoelen staan.
    en dat zijn gewoon van die dingen waarvan ik zoiets heb sonde om weg te gooien want ze zien er nog wel gewoon goed uit.
    maar ik heb er niks aan want ik heb gewoon mijn inboedel.

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik ruimde elk jaar alles op en deed weg wat ik dat jaar niet gebruikt had
    vorig jaar verhuisd en kwam nog steeds van alles tegen heb inmiddels alles wat ik niet meer hoef of gebruik op de weggeef of ruilhoeken van fb in mijn omgeving gezet en zo ben ik inmiddels bijna alles kwijt

jammer dat je niet in de buurt woont anders kwam ik je helpen met orde scheppen
    als je eenmaal orde hebt,hou je t ook makkelijk vol
    wij zijn ook van flat na gezinswoning verhuisd en ik heb t nog nooit zo opgeruimd gehad en gehouden als nu sinds ik alles wat overbodig is weg heb gedaan

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Waarom zet je deze niet op marktplaats?
    Houd je er misschien ook nog een leuk zakcentje aan over...

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    misschien maar gewoon weer eens mee gaan beginnen de vorige keren werd er niet echt op gereageerd of mensen die dan vragen of het gebracht enzo kan worden.
    hmm maar alles gewoon tegen elk aannemelijk aanbod er op planten.

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Er zijn ook een hoop spullen goed bedoeld gegeven maar waarvan wij zoiets hebben wat moeten we daar dan weer mee.

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hahah erg hè! Ik heb ook nog een doos met cadeautjes waarvan ik denk zonde om in de prullenbak te gooien.... (Maar wat iker wel mee moet:()
    Breng deze vakantie een doos met glazen, mokken, pannen naar de kringloop... Dus het begin komt er....:D

Ik zou gewoon in 1 kamer beginnen (de belangrijkste: woonkamer denk ik?.....) even inplannen in de week, bijvoorbeeld maandag de laatjes, dinsdag de kastjes o.i.d.
    1vuilniszak bij de hand, 1 doos....

In de vuilniszak alles wat echt weg kan (kliko)
    In de doos de dingen die ergens naar toe moeten, (andere kamer, weer terug in de kast)
    En evt. Nog een doos om weg te geven / op marktplaats zetten....

11. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    De woonkamer is al begonne heb een dressoir gekocht waardoor er al een hoop opgeruimd is.
    Dus dat scheelt al alleen zijn die bendes weer verhuisd naar zolder waardoor die weer uitpuilt hihi;)

12. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik ben sinds kort op fb lid geworden van de gratis weggeefhoek hier uit de regio. Als er dan niemand reageerde op marktplaats dan raakte ik het hier binnen een uur ofzo wel kwijt.

We hadden een boekenkast vol leesboeken die je op marktplaats gewoon niet kwijt raakte maar dus wel op deze site. Zo was ik in een dag een halve boekenkast boeken kwijt. Geeft een heerlijk gevoel ;)

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    bij mijn ouders vroeger hadden we allemaal een hoek op de zolder, vond het altijd wel handig.
    dus al je spullen van je man die niet weg mogen in een hoek mikken en dat is zijn zooi, met plakband op de grond een hoek afplakken en als t daar overheen komt is t tijd om op te ruimen:D

ssstt niet verder vertellen he, maar hier gaat soms wel een wat de kliko in van manlief waar hij al tig jaar niet naar omgekeken heeft... en dus ook nog nooit gemist. vuilniszak erboven op en klaar:D:D

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Iedere dag een beetje doen. Dus niet een hele kamer in 1 dag, maar 1 kast of desnoods 1 plank of 1 lade.

Uitzoeken in 1: houden, 2: afval, 3: verkopen/weggeven/kringloop

En spullen maar jarenlang bewaren want het kon ooit nog wel eens misschien een keer van pas komen: weg doen! Als er al zo lang niet naar omgekeken is, wordt het niet gemist.

Zo hebben wij hier een poosje geleden 8 of 9 bananendozen vol spullen weggedaan, en 3 vuilniszakken vol kleding, naast de kliko's (hebben er 2) die binnen 2 dagen vol zaten.. En dan nog wat andere losse meuk. En heb alsnog het gevoel dat 't helemaal geen nut heeft gehad, dus zal binnenkort weer eens een deel doen.

En ja, je kunt spul op marktplaats zetten, maar dat was mij gewoon teveel werk. Dus hebben 't meeste naar de kringloop gedaan en ze zakken in kledingbakken van leger des heils.

15. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Wat meubels betreft: als het geen design is of een bepaald type waarop je kunt zoeken (grutterskast bijvoorbeeld) zou ik ze niet op MP zetten. Je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt en dat demotiveert alleen maar. Dus weggeefhoek of, wat ik zou doen, een aanhanger voor de deur zetten en alles naar het kringloopcentrum brengen (dus ook alle losse spulletjes erbij). Je moet echt gaten gaan slaan in je voorraad, dan krijg je energie om verder te gaan.
    En: mensen die je dingen aanbieden willen er doorgaans zelf op een makkelijke manier vanaf. Bedank er gewoon vriendelijk voor, jouw inboedel is compleet!

Deel Deze Pagina