Hallo wij zijn een jaar bezig om zwanger te worden van een 2de. Soms zakt de moet in me schoenen. Terwijl ik weet dat er vrouwen zijn die al langer voor de eerste bezig zijn. Hoe doen sommige dat toch "het uit je hooft zetten" uhm dat kan ik niet. Tenminste zodra me nod er aan komt dan gaat er van alles door me hooft. Voor de rest van de maanden gaat het wel hoor. Ik ben al geruime tijd op zoek naar werk, dat lukt dus ook niet. Heb niet veel afleiding, behalve dan me lieve dochter en man. Maar zodra die weg zijn, en ben alleen ga ik van alles door me hooft halen. Misschien dat er dames zijn die tips hebben Het zomaar uit me hooft zetten dat lukt gewoon niet.
Heb er geen ervaing mee! Wij zijn ook bezig met de 2de maar zitten pas in de eerste ronde! Denk indd wel dat het gewoon moeilijk is omdat uit je hoofd te zetten! Je ziet iedere dag zwangere vrouwen lopen,je leest hier op het forum en dan zit je ook nog op je vruchtbare dagen! Dan komt de NOD eraan...Nee...ik denk dat het moeilijk is om het uit je hoofd te zetten. Er zullen zeker wel dame's zijn die dat doen,maar waarschijnlijk niet de dame's die al 1jaar of langer bezig zijn! Heel veel succes,en hopelijk snel voor jullie een positieve test!!
Denk dat het 'uit je hoofd zetten' heel erg moeilijk is. Als je eenmaal iets wil, dan wil je het toch zo snel mogelijk (althans zo ben ik) Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik hoop van harte dat het jullie snel gegund is. Waren jullie snel zwanger van de eerste, of heeft dat ook langer geduurd? Ik was binnen 3 maanden zwanger van onze kleine, en ik denk ook wel eens aan een tweede, en dat je niet weet of het weer zo snel raak zal zijn. Misschien moeten wij op de tweede ook wel een jaar of langer wachten. Maar goed, wij zijn nog niet bezig... Veel succes meid!
@MINIME, bij ons eerste was ik binnen 3 weken zwanger dus gewoon eerste ronde. Dus ik kan het moeilijk bevatten allemaal! En ik weet ben niet de enige jammer genoeg.
Dan is het helemaal frusterend denk ik, omdat het bij de eerste gelijk raak was! Heb je al ovulatietesten geprobeerd en temperaturen? Wellicht dat je cyclus veranderd is na de eerste bevalling, en dat je eisprong wel op een andere dag is dan je denkt.
Ik kan met je meepraten...Met onze zoon zijn we ruim een jaar bezig geweest...In de maand dat ik dacht van: "nou laat alles maar zitten, ik bel in januari de dokter" was t raak! Nu is onze zoon ruim 2 jaar en willen graag een broertje of zusje voor hem erbij. Inmiddels alweer 9 maanden bezig, vorige maand mk gehad. Was zo boos en teleurgesteld!! Nu weer wachten op nod..maar merk dat ik mezelf helemaal gek maak..voel natuurlijk weer van alles zit het hele forum af te struinen.. Ik kan het niet van me afzetten, want telkens als je ei weer in aantocht is gaan alle alarmbellen rinkelen en dat dat duurt weer tot je NOD. En ik vind het nu bij een 2e veel moeilijker, terwijl ik dacht dat t juist makkelijker zou gaan (in mijn hoofd dan) Ik loop veel met de hond, heb gelukkig wel werk, lieve zoon en man, dus afleiding genoeg, maar elke dag spookt het door je gedachten.. Dus ik heb eigenlijk geen tips..Ik hoop voor je dat het snel raak is! Ga je ook een afspraak met de huisarts maken, aangezien het al een jaar duurt?
Hoi klote he! Ja hoor wij moeten zometeen naar de gyn. voor de 2de keer. En ja heb ovu testen al geprobeerd, en tempen ook. Moet zometeen ook me temp kaartje mee nemen naar de gyn. Wij krijgen nu uitleg over een samenlevings test. Gaat ze kijken nadat je gemeenschap heb gehad, of de zaadjes de goeie kant op gaan. Vind leuk dat er meer dames met me mee willen praten!
Ik kan helaas ook met je meepraten, we zijn nu alweer 1,5 jaar bezig voor een 2e kindje Na 11 maanden was ik eindelijk zwanger maar helaas werd dat een miskraam. Ik was zo verdrietig. Nu weet ik wel waarom we moeilijk zwanger worden maar toch blijft het iedere maand weer moeilijk. Om me heen is het momenteel een grote babyboom en ook daar heb ik moeite mee. Je ziet buikfoto's etc en voelt dan een steek van binnen. Ook reacties van anderen: "en wanneer komt de 2e?" Pffff ik had allang een kindje kunnen hebben. Wilde altijd graag 3 kindjes maar die wens hebben we al bijgesteld naar 2. En tuurlijk ben echt super blij met onze mooie en lieve dochter maar dat maakt de wens voor een 2e niet minder, eerder dragelijker.. Ik hoop dat je gauw zwanger mag worden meid dikke knuffel!
Ohja dat uit je hoofd zetten gaat helaas niet zomaar, de afgelopen maanden zijn wij er door een verhuizing minder mee bezig geweest maar nu dat achter de rug is moet ik er weer veel aan denken.
@suus ja is goed bedankt! @snoopy, ik moest even slikken hoor ik weet hoe je voelt daarom denk. Klote zeg! Je snapt het niet nee, ik ken het de mensen die dichtbij je staan en zwanger worden kunnen er niks aan doen uiteraard. Maar het maakt het er niet makkelijker op. Mijn beste vriendin/buurvrouwtje is nu bijna 6 maanden zwanger. Me schoonzus na 2 maanden is nu 2 maanden zwanger. Ik kom vaak bij de kapster die is ook zwanger. Ja dat voelt klote ja ben heel blij voor ze, maar ik wil ook zo graag. En ja ik heb ook een prachtige dochter, maar wil er zooo graag nog een ja dochter of zoon maak mij niet uit hoor! En me dochtertje vraag er ook steeds om pfff wanneer krijg ik nou broertje of zusje? Nee het word er allemaal niet makkelijker op nee! Maar we moeten moet blijven houden de aanhouder wint. Ook al voel ik me af en toe zo ... en denk ik van laat het maar! Maar dat zijn van die dips die ik heb gelukkig gaat het de laatste tijd wat beter dan paar maanden terug. Maar het moet ook niet nog een jaar duren......
@snoopy, nee he ik had het ook vorige maand echt goed uit me hooft gezet nou maakt niks uit hoor! Het is ook niet niks dat proces om zwanger te worden. Het is iets heel speciaals, en bij de een gaat dat sneller als bij de ander.
Ook ik kan er over mee praten! Hoe erg zwanger worden je leven kan beheersen. Ik ben sinds juni 2010 voor een eerste kindje bezig, wel 3 miskramen gehad. Het is nu weer een paar rondes niet raak. Ik kan je dus niet adviseren hoe je het uit je hoofd kunt zetten, want wist ik dat ook maar. Voor mij helpt het best wel eens om een pb te sturen naar wat meiden hier op ZP.
hoi TS, ik zit eigenlijk met hetzelfde. ben nu al 16 maanden bezig voor de tweede. en bij me eerste zwangerschap was ik door de pil heen zwanger geworden. ben er de laaste maanden ook heel erg mee bezig en kan het niet uit me hoofd krijgen vooral rond me eisprong ik heb helaas geen tips voor je maar ik hoop dat je snel zwanger ben
ik kan hier helaas niet over mee praten maar ik begrijp je frustratie volkomen! wij hebben een dochter van 2 jaar en zitten nu in ronde 4 voor een 2e kindje... dus bij ons is het nog afwachten... en er NIET mee bezig zijn, tsja.. dat is volgens mij ONmogelijk als je er echt voor gaat!
voor ons eerste en enige kindje zijn wij ruim 5 jaar bezig geweest...ik heb me er op een gegeven moment maar bij neergelegd en ben dingen voor mezelf gaan doen en me gaan storten op een opleiding. toen raakte ik zwanger...ik wilde rekening houden met het feit dat het misschien nooit zou lukken (zonder ivf maar dat wilde ik niet aangezien we geen aanwijsbaar probleem hadden!) en ik wilde dus kijken hoe ik toch een fijn leven kon hebben zonder kindje...maar gelukkig kwam ons kleine mannetje toch nog!
Hoi dames, @zomer, wat lijkt het me zwaar voor je zeg echt klote! Wat gun ik jullie een kindje zeg! Hopelijk komt die snel bedankt voor je verhaal. @mamazeyad, ik hoop ook dat jij snel zwanger bent, wat is het toch rot dat het allemaal zo lang moet duren! @denise, hopelijk hoeven jullie niet zo lang te wachten op een 2de als ik leuk dat je mee praat! @Mukkie, wat een ongelooflijk verhaal wow na 5 jaar wat tof voor jullie . Ja ken je nagaan na zo n lange tijd! Fijn dat jullie een lief klein mannetje hebben. Vanmiddag moesten wij naar gyn. voor de 2de keer. Me bloed is afgenomen, en zodra ik ongi. word moet ik bellen. Dan afspraak maken rond me ei, avond daarvoor gemeen schap hebben dan gaan ze wat slijm bij me weg zuigen en kijken of er bewegelijke speracellen zwemmen. Dus spannend allemaal hopelijk word ik niet ongi. maar als ik dat wel doe krijgen we al snel weer een afspraak heel fijn!
@denise jij bent dus ongi geworden succes in de nieuwe ronde! Mijn temp is gezakt, dus ik denk dat mijn ongi er aan komt bleee. Maar dan snel ziekenhuisbellen voor me afspraak rond me ei!
Kan er helaas Over mee praten, ook al 2 en 3maanden bezig... En antwoord is denk dat je het niet uit je hoofd kan zetten , tenminste elke maand aks mijn menstruatie naderd heb je weer hoop. Wij zouden deze maand met IVF starten maar hebben we even uitgesteld, had dus deze maand even wat minder hoop op vervolg en ineens 11dagen overlijd... Dan krijg je toch weer hoop en ben je er weer teveel mee bezig en dan toch helaas weer die rot menstruatie! Succes