Hallo allemaal, Ik heb sinds een week pijn in mijn schaambeen en onderrug Heb voor de zekerheid de dokter en de verloskundige gebeld om te vragen wat het is en wat ik eraan kan doen. Hun advies is om zo veel mogelijk rustig aan te doen ( als ik niet werk ) en vooral naar mijn lichaam te luisteren. En een bekkenband te dragen ( maar dat deed ik al ) voor de stevigheid. Ik werk in de thuiszorg en ben dus bijna de hele dag bezig met huishoudelijke taken Vind het best wel lastig, omdat het ook niet in me zit om rustig aan te doen Maarja, ik moet nu dus wel ! En in het ergste geval zal ik halve dagen moeten gaan werken : Ik hoop maar dat het allemaal meevalt, want dit is niks voor mij :x
Ik zit ook thuis door BI.... Een bekkenband wil ik niet omdat je spieren er alleen maar slapper van worden en je moet de bevalling nog in. Ik heb wel fysio gehad, maar de weg ernaar toe en terug was te belastend, dus doe ik enkel nog de oefeningen thuis. Je kan gewoon naar een fysio therapeut gaan, het zal zeker helpen. Zwemmen is ook heerlijk en goed voor je spieren. Luister verder iid goed naar je lichaam! Want misschien gaat het vandaag wel, maar morgen en overmorgen krijg je het terug.... Succes! PS. Ik zie dat we bijna even zwanger zijn! Groetjes, Mirelle.
Ik heb het ook. Al vanaf week 9 had ik last van mijn onderrug en toen er ook nog pijn aan mijn schaambeen bij kwam, ben ik naar de ARBO arts geweest. Die heeft me toen direct van de groep afgehaald (werk op een kinderdagverblijf). Toen mocht ik alleen nog maar twee dagdelen in de week wat administratief werk doen. En dat is nu al sinds 24 weken zwangerschap, geloof ik. x Linda
Mijn fysio heeft het zwemmen juist afgeraden omdat met name de schoolslag een instabiele beweging is..
Ook ik ben gedeeltelijk arbeidsongeschikt verklaard wegens BI. Ik werk nu drie halve dagen in de week in plaats van vier hele dagen, en dat bevalt me prima !
Bij de één is zwemmen goed, bij de ander fietsen, bij de ander weer lopen. Lopen en fietsen is voor mij bijna niet meer te doen, in het water heb je geen gewicht en dat merk je echt. Natuurlijk voorzichtig maar bij mij gaat dat prima! Denk ook dat het een beetje fysio en persoonlijk afhankelijk is. Mijn fysio terrorist (hihihi) opperde het zwem idee vandaar. Het is wel echt naar om zo thuis te moeten zitten, een keertje shoppen zit er niet in. Bezoek bij vrienden ook bijna niet. Maar het is voor een goed doel! Groetjes, Mirelle.
Hoi, Ik heb het ook gehad, maar nu de baby is ingedaald heb ik nergens meer last van. Ik heb oefeningen gekregen van de fysio en die hielpen echt super goed! Ik zorgde ervoor dat ik de zware huishoudelijke taken overdroeg aan mijn man, zoals dweilen en stofzuigen. Ik heb heel bewust rustmomenten ingelast op de dag, dat hielp ook echt heel goed. Luister naar je lichaam! Je moet nog even en dan nog bevallen! Succes! Groetjes Jessica
Dank jullie wel voor de reactie's Ik ga er ook maar eens achteraan voor fisio. Jullie ook veel suc-6 en sterkte