waterige afscheiding: toch geen vruchtwater?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chrisje79, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!
    Misschien een beetje paniekerige vraag hoor, maar gisteravond toen ik naar bed ging kreeg ik wat last van krampjes... beetje net als wanneer ik last heb van een harde buik, alleen de buik werd nu niet zo heel hard... Daarnaast kreeg ik het gevoel alsof ik vocht verloor... Nu was mijn hoeslaken ook inderdaad wat nattig en had ik vanochtend na het opstaan ook best last van iets gelig en hele dunne afscheiding. Is dat normaal? Het eerste wat door mijn hoofd schoot was namelijk: het is toch geen vruchtwater!? Nu is het inmiddels wel wat minder, maar nog steeds niet helemaal weg. Het ruikt niet raar en het jeukt ook niet. Ik heb tijdens mijn zwangerschap zowieso wel afscheiding hoor, maar niet zoveel en niet zo dun en waterig... Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen. Alvast weer bedankt!

Groetjes Chris

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Chrisje79,

het klinkt er helemaal naar dat je even een plasje afscheiding hebt gehad. Afscheding kan in de zwangerschap ineens veranderen en zo dun worden als water. Dit is puur hormonaal en kan geen kwaad. Als het inderdaad niet jeukt of wit klonterig is, hoef je er niets mee te doen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina